5v kertoili tänään itseään nuoremmalle lapselle alapää ym. tietoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :D
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

:D

Vieras
"Pojilla on pippeli, tytöillä on pimppi. Iskällä ja muilla miehillä kikkeli, äipällä ja muilla naisilla pimppa. Naiset on mutkasempia ja miehet suorempia. Mun äipällä toooosi pullukka pylly ja möllykkä tissit ym." :D

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Oli aika hyvin kyllä asioista perillä 5-vuotiaaksi. :xmas:
Miten niin? Varmasti jokainen 5-vuotias tietää, että isillä ja pojalla on pippeli ja äitillä ja tytöllä pimppi. Ja loputhan on sitten vain hänen tarkkanäköisiä huomioitaan.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Miten niin? Varmasti jokainen 5-vuotias tietää, että isillä ja pojalla on pippeli ja äitillä ja tytöllä pimppi. Ja loputhan on sitten vain hänen tarkkanäköisiä huomioitaan.

Meinasin lähinnä tätä filosofista kohtaa: Naiset on mutkasempia ja miehet suorempia.

Meinasin lähinnä tätä filosofista kohtaa: Naiset on mutkasempia ja miehet suorempia.

noinhan se useimmiten on. kyllähän lapsiki tuon hoksaa, ja lapset usein myös kyselevät kaikenlaista ja keräävät tietoa.

meijän 2,5v tyttö sano pari päivää sitte vihasesti 'HITTU HAATANA'. ei yleensä sano tuommosia, vaikka meiltä aikusilta joskus rumia sanoja suusta pääseeki.

Päästäkääs se 5-v katsomaan Olipa kerran elämää, niin opitte itsekin hyvän määrän fysiologiaa ja anatomiaa...

nim. arvatkaa mikä on suosikki-ohjelma tänä talvena?

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Päästäkääs se 5-v katsomaan Olipa kerran elämää, niin opitte itsekin hyvän määrän fysiologiaa ja anatomiaa...

nim. arvatkaa mikä on suosikki-ohjelma tänä talvena?

Meillä kans :whistle: Ja siinä sitä yrittää vakavana kuunnella, kun 5- ja 4-vuotiaat keskustelevat :laugh:

ei välttämättä muista edes mikä se pippelin nimi oli, eikä muista edes pimpin nimeä. Mut muoakin huvitti toi suorempi jne. Lapsetha myös peilaa aika hyvin sitä mitä kuulee kotona/hoidossa puhuttavan. Meillä 4v on vielä kotona, joten aika "suojassa" on kaikelta "aikuismaiselta".

Ei liity näihin sukupuolieroihin, mutta kuitenkin.

Keskimmäinen huusi pää punaisena eilen mulle, kuinka hän haluaa "Vissii väliä ja huumahalia".

Sen vähän aikaa mitä tyttö on puhunut, se on ollut erittäin selkeää, ja jäin vähän haavi auki, että mitä se oikein tahtoo.

Tyttö ilmoitti: "Tulepas", ja vei mut kädestä pitäen askartelukaapille.
Se oli vesiväriä ja muovailuvahaa vailla....

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Ei liity näihin sukupuolieroihin, mutta kuitenkin.

Keskimmäinen huusi pää punaisena eilen mulle, kuinka hän haluaa "Vissii väliä ja huumahalia".

Sen vähän aikaa mitä tyttö on puhunut, se on ollut erittäin selkeää, ja jäin vähän haavi auki, että mitä se oikein tahtoo.

Tyttö ilmoitti: "Tulepas", ja vei mut kädestä pitäen askartelukaapille.
Se oli vesiväriä ja muovailuvahaa vailla....

:laugh:

Maanantaina:
Lapset leikki jo alakerrassa kun taapersin aamulla kahvinkeittoon. Kuopus 2,5-v naki mut ja huus: Aitii, kiva nahda sinua. Hyvaa huomenta!

2 kk sitte:
Istuin sohvalla kattomassa telkkaa ja soin jalkiruokaa. Poika oli silloin viela 5-v, toi mulle omenan. Sanoin ei kiitos. Mihin poika: syo vaan, omena auttaa sua saamaan sun mahan pienemmaks. Ja mikset muuten tee koskaan jumppaa? (Edelleen mussutan sita jalkiruokaa sohvalla kun toivotan hyvaa yota pojalle). Mennessaan jattaa omenan viereen poydalle ja sanoo: muista sitte syoda se omena.

2 vuotta sitte:
Taa oli kun poika oli 3-v. Lapset leikki sangylla mummin kans. Mummilta paasi pieru. Poika kysy mika se oli. Mummi vastas etta sanky narahti. Leikit jatku ja pojalta paas pieru. Mummi kysy mikas se oli. Poika pokkana vastas etta sanky narisee ja taas jatku leikit.

Puoli vuotta sitte:
Likalta (4-v) unohtuu vetaa takki kiinni ja jouduin aina muistuttamaan siita. Oltiin menossa kaksistaan uimaan ja istuttiin autossa kun aattelin pitaa taas puheen siita etta talvella pitaa pitaa takki kiinni jne, olin aika vihanen. Onkos kylma? kysyin kun alotin.
Likka vastas takapelkilta etta on, kiitos aiti kun kysyit. Toi kiitos kun kysyit sai mut hymyilemaan.

tätä ei sit tarvii ottaa rasistisesti, koska se ei sitä ole!
tästä on aikaa noin 10 vuotta. asuttiin pienellä paikkakunnalla, missä oli vaan oma porukka, maahan muuttajista ei tietoakaan. Ajettiin kylän katua ja jompi kumpi isommista likoista, sillon tosin pieniä, tokas sit yhtä äkkiä että: isi kato tiikeri!!! no katoin sit tietty, mut sielä olikin musta mies =) . Tyttö oli vissiin tarkottanu sitä N-sanaa.... :)

Se ei välttämättä ole niin filosodista, ku miten me se ymmärretään. Voisin kuvitella, että on tarkottanut ihan vaan vartalonmuotoja, naiset kun on kropaltaan(kin ) mutkikkaampia kun miehet :)

4v. lapseni tuli taas yöllä jalkopäähän sänkyymme ja sanoin että takaisin patjalle ettet taas putoa lattialle-poika tokaisi unissaan et: "mä pidän kyllä kiinni,hyvä ihminen" :)
Oli raukka ihan unissaan:)

3-vuotias ihmetteli minun raskausarpia ja ehdin selittamaan etta ne tuli kun pikkusisko oli vatsassa. Poika meni heti komentamaan vauvaa: "tuhma vauva! ei aitin mahaan saa piirtaa." Poika tuli sitten sanomaan minulle: "ela huoli, kylla ne voidaan pesta pois." :) kumpa voisikin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Tähtisumu:
2 kk sitte:
Istuin sohvalla kattomassa telkkaa ja soin jalkiruokaa. Poika oli silloin viela 5-v, toi mulle omenan. Sanoin ei kiitos. Mihin poika: syo vaan, omena auttaa sua saamaan sun mahan pienemmaks. Ja mikset muuten tee koskaan jumppaa? (Edelleen mussutan sita jalkiruokaa sohvalla kun toivotan hyvaa yota pojalle). Mennessaan jattaa omenan viereen poydalle ja sanoo: muista sitte syoda se omena.

2

Tää on paras! :D

Alkuperäinen kirjoittaja mus musculus:
3-vuotias ihmetteli minun raskausarpia ja ehdin selittamaan etta ne tuli kun pikkusisko oli vatsassa. Poika meni heti komentamaan vauvaa: "tuhma vauva! ei aitin mahaan saa piirtaa." Poika tuli sitten sanomaan minulle: "ela huoli, kylla ne voidaan pesta pois." :) kumpa voisikin :)

:laugh: hauskoja ja niin loogisia noi mukulat!

Alkuperäinen kirjoittaja meijän muksu:
meijän 2,5v tyttö sano pari päivää sitte vihasesti 'HITTU HAATANA'. ei yleensä sano tuommosia, vaikka meiltä aikusilta joskus rumia sanoja suusta pääseeki.

Jaa, musta kyllä on todella surullista, että lasten kuullen kiroillaan, ja tottakai lapsikin ne sitten oppii ja tietenkin alkaa käyttämään kirosanoja. Eikö sitä muulla tavalla aikuinen ihminen kykene ilmaisemaan tunteitaan kuin typerillä vee-sanoilla.

meillä poika soitti 3-vuotiaana mummolleen ja selitti et "isi lähti ostamaan pattereita lampaalle"....meillä oli lammas kuollut ja tarina ei kerro kummasta päästä ne patterit siihen laitettiin. Nyt 8-vuotiaana se sanoo et se kalmanauto hakee ne raadot..

3v nappas dödöpurkin vessasta ja sano että hänen tarvii laittaa sitä.sanoin sitten että ei ihan vielä tarvitse,että isompana sitten.Tyttö tokas : No tarviihan!Muuten mulle tulee yhtä

leveet tissit kun sulla´ :o :o

Typy oli jotain 2,5v ja oltiin vessassa.Lotrasin käsisuihkulla jotain;pesin vessaa tms.Niin tyttö tulee sanoo että ´laita se hana kiinni kun muuten tulee niin iso vesilasku´ :o

Kun kuopus oli syntynyt niin esikoinen oli 2,5v ja nuuskutteli vauvaa yks ilta.Sanoi sitten että ´vauva haisee pahalta´ mä sitten että no miltä se haisee´Tyttö:Ihan vessapaperirullalta :D

Tää ei mun mielestä ole yhtään hauska :ashamed: Yks päivä narisin jotain sohvalla kun oli pinna kireellä ja miehelle natisin jotain.Sitten mies sanoi jotain : Älä nyt kulta viitsi tms.Niin tyttö 3v : Jos äitiä vituttaa niin sit sitä vituttaa.Ei voi mitään´ :o :ashamed:

Yhteistyössä