5v ja vessajutut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "..."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

"..."

Vieras
5v tyttö huutelee ihan hirveästi vessajuttuja. koko päivän ja nauraa rätkättää vaan hysteerisesti päälle. puhuttelut ei auta, lelujen takavarikointi ei auta, jäähy ei auta. jäähylläkin jatkaa sitä huutelua, tai jos joutuu vaikka pikkuveljen satuttamisesta jäähylle alkaa se kikkelii, pimppii huutelu. tuntuu että tuohon ei saa mitään kuria ja se ei kunnioita mua eikä isäänsä pätkän vertaa. mitä sille tekisi, mieli tekisi vaikka pestä suu saippualla tai antaa tukkapöllö, niin paljon se hermoille käy, vaan nämähän ei ole sallittua. mulla on ihan keinot loppu, mitä sille voi tehdä? lapset on kotihoidossa, joten mistään päikystä ei oo apuja saatavana.

Itse olen omalla saman ikäiselle ensin huomauttanut että ei ole sopivaa huudella ja sitten jättänyt huomioitta. Aika nopeasti ne huutelut sitten loppuu..

Välillä (tilanteesta riippuen) saatan todeta että joo sulla on pimppi ja veljellä pippeli, mutta annetaanko niiden nyt olla.. ja taas jatkon suhteen "kuulemattomuus".
Hävettäähän se vähän kaupassa kun neiti kauniin kirkkaalla lapsen äänellä rallattelee, mutta onneksi näitä tilanteita on TOSI harvoin, enemmänkin kotona/ pihalla.

Meillä myös kotihoidossa, tosin käy kerhossa eikä siellä kuulema koskaan moista harrasta....

Tyttö on huomannut että noilla puheilla saa huomioo. Meilläkin pojalla oli lyhyt kakkajuttu vaihe mut se loppu nopeesti kun huomas ettei kiinnitetä huomioo. Meillä toi vaihe oli viime keväänä, kun poika täytti 5v.
Aikuisena sun tätyy vaan oppia olla kuuntelematta noita puheita, mitä enemmän sä ärsyynnyt niistä niin sen palkitsevampaa niiden puhuminen tytöstä on.

Kyllä toikin vaihe menee ohi aikanaan...

kovapäinen se tuo meidänkin likka on.. ;)
Mutta kuten Fantaihana kirjoitti; huomionhakua ja ohimenevää jos/kun siitä ei itse provosoidu.
Tsemppiä! Kyllä se siitä!

Millä te estätte sen ettei pienemmät sisarukset ota oppia? Meillä nimittäin tuo 2-vuotias heittäytyy mukaan samaan kuoroon ja se ei vielä ollenkaan tajua ettei se ole millään muotoa sallittua ja huutelee noita juttu kaupassa jne. Ja varsinkin illalla nukkumaanmenoaikaan :/ pitäskö tuo isompi vaan eristää johonkin huoneeseen huutelemaan juttuja ilman suurempaa huomiota?

Yhteistyössä