5lk terveystarkastus

• Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti
ap:n äiti
Terse.
Olen ap:n äiti ja tiedän että hän on todella järkyttynyt luokkakavereiden puheista pimpin ja etenkin tissien puristelusta ja katselusta. Mitäs sie oikeen tehdään? :D

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:n äiti:
Terse.
Olen ap:n äiti ja tiedän että hän on todella järkyttynyt luokkakavereiden puheista pimpin ja etenkin tissien puristelusta ja katselusta. Mitäs sie oikeen tehdään? :D
Sä saat bannia kun esiinnyt eri nikillä samassa keskustelussa :)

ap
Lopetan keskustelun tähän, pimppijutut saa loppua ja mun äidin pilkkaaminen. -.-
Menen sinne, vaikka sata lasta tuijottas mun pimppiä ja rintoja. :) Mut saatana te vauvapalstalaiset ette ymmärrä tätä.

Lääkäri pääsääntöisesti vain jutteli tytyn 5 lk:n terveystarkastuksessa. Kyseli miten koulussa menee ja onko kavereita ja onko huomannut kiusaamista yms. ja murkkuiästä ja siihen liittyvistä jutuista. Ryhti tarkastettiin ja joitain tasapainokokeita lääkäri teki, mm. sormet yhteen kädet suorina silmät kiinni. Sitten lääkäri paineli massun ja kokeili pulssin nivusesta. Ei mitään sen ihmeellisempää =)

Ja ainiin, ota äiti mukaan turvaksi :)

terveydenhoitaja
Niin. Leivolankoululta. Ei siellä muuta tehdä kuin katsotaan sinne alapäähän ja rintoihin ja annetaan 2 rokotetta ´pyllyyn ja kaikki muut norit + hemoglopidi

ÄLKÄÄ USKOKO NOITA XD
Olen nyt 9 luokalla, ja olen tyttö, ensinnäkin 5lk:n tarkastuksessa otettiin vain paino, ryhti, pituus, näkö, ja tarkistettiin iho käsistä, sitten laitettiin kädet yhteen ja seisottiin viivalla, sitten paineltiin mahan kohdalta ja nivusista, mutta pikkuhousuja ei otettu pois, rintoja hieman paineltiin, mutta se ei pahalta tunnu :D Joten älkää pelätkö !

12v tytto
m oli siel viime vuonna, aiti oli mukana. ekaks vaa kyseltii kaikkee murrorikaa liittyen ja et onks sul kavereita. sit katottii pituus, paino ja ryhti. sit piti ottaa kaikki paidat pois ja menna semmoselle poydalle makaamaa. se paineli vaa mahaa ja kurkkas nopee pikkareihi et naki et onks karvotusta. siinki kesti ehka vaa 2 sekunttia. sit se anto jotai papereita ja paasti menemaa. ei se ollu paha ja kaikis kouluis ob eri juttuja ni kaikkialla ei valttamatta katota pikkareihi :)

Mmuummii12345678910
MUL OLI SE TÄNÄÄN... EKAKS SE NÄYTTI JONKU IHME DIAESITYKSEN SEN TIETOKONEELTA, MIKÄ OLI SELLANEN MISSÄ OLI MURROSIÄSTÄ KAIKKEE. SIT KATOTTIIN NIITÄ ESITIETOKAAVAKKEITA. SEN JÄLKEEN OTETTIIN PITUUS JA PAINO. SIT RYHTI, NÄKÖ, KUULO, PÄÄNYMPÄRYS, VERENPAINE JA HEMOGLOBIINI JOS HALUS. KANNATTAA LAITTAA SINNE MINITOPPI!!!!!! VÄHIMMÄT VAATTEET MITKÄ SIEL OLI PÄÄLLÄ OLI SUKAT, PIKKARIT JA MINITOPPI. SIT TYTÖILLE SE ESITTELEE NIITÄ SITEITÄ JA TAMPPOONEJA JPS MENKAT EI OO ALKANU. MUL EI OO, NIIN MULLE SE NÄYTTI :D... SIT KERTO VAAN SIITÄ LÄÄKÄRINTARKASTUKSESTA JA LOPUKS ANTO SELLASEN VIHKON...

vierailija
Terkkarilla: Ekaks mun piti antaa sille sellanen esitietokaavake, jonka se oli tuonut kaikille oppilalle luokkaan jo aijemmin. Käytiin läpi ne kohdat ja kyseli siihen liittyvää(se kaavake löytyy netistäkin). Sit piti riisua, pikkarit ja minitoppi sai olla päällä. Se otti pituuden ja painon. Sen jälkeen katto ryhdin. Sit otettiin näkö. Sen jälkeen se näytti jonku dia-esityksen:D. Esitteli siteitä ja tamppooneja(jos on alkanu menkat nii sit ei). Lopuks kysy et onko kysyttävää ja päästi menemään.
Lääkärillä: Ekana lääkäri esitteli ittensä ja kyseli ihan perus juttuja. Sen jälkeen katto korvat ja ryhdin(taas). Sit piti riisua ja se kuunteli keuhkot(samalla kurkkas rintojen kehityksen:D). Sit piti mennä makaamaan sellaselle pöydälle. Se laitto kumihanskat ja alko paineleen mahaa(pikkarit ja minitoppi sai siis olla. Sen jälkeen mittas pulssin nivusista, eli melkein SIELTÄ. Se pyöräytti sormea pikkarin renksun alta et näki onko karvotusta. Sit se sano et jos on alkanu karvotus nii saattaa vilkasta vähän onko valkovuotoa alkanu tulemaan ja et kaikki on kunnossa. No mul ei onneksi ollu viel alkanu:D. MUT EI SILLEEN PAHA... En suosittele ottaa vanhempii mukaan ellei halua et vanhemmat saa nähä kaiken .

Apuuu sulle kfk
Mun herkkä tarkastuksessa piti riisu ihan alasti Ja sitten mun piti mennä makaamaan siihen sänky juttuun ja se paineli vatsaa ja alapäätä tissejäkin vähän hellästi paineli ja sitten kuunteli sydämmen katto ryhdin painoin ja pituuden sitten sain laittaa vaatteet päälle rupes kyseleen kaikkii murrosikään liittyen oon siis tyttö ja toi oli 5luokalla ei ollut edes paha vaikka lääkäri olikin mies... En ottanut vanhempia mukaan:)

Yhteistyössä