5kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syöminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syöminen

Vieras
Oonkohan tulossa ihan mökkihöpöksi.... Oon ihan ""paniikissa"" tytön syömisen suhteen. Neiti siis pian 5kk vanha ja on saanut nyt korviketta tisun lisäksi n. 1kk ajan. Pullo ei edelleenkään kelpaa kuin huijaamalla (=livautan pullon tisun tilalle, kun tyttö puoli unessa). Hereillä ollessaan ei siis pullolle ala mitenkään ja erilaisia tutteja ja pulloja on testattu, on lämmitetty ja oltu lämmittämättä. Tisusta syöminenkin on ollut viimeisen viikon tosi takkuista, kiukkuaa vaan. Onkohan jotenkin hämmennyksissä tastä tisu pullo härdellistä? Teksi mieli lopettaa koko imetys, että sais muutkin syöttää ja taistella. Oon ihan kyllästyny jo välillä koko touhuun. Mitenkähän saisin opetettua tuon pullottelun? Toivoa kai on, kun edes ""unissaan"" pullosta hyvin imee. Niin joo ja taikamukikaan ei kelpaa.

Sit vielä.. Kuinka apljon kerralla teidän 5kk muruset syö kerralla maitoa? Mites kiinteiden kanssa? Meillä maistellaan vasta, että siitä ei varmaan mainittavasti masu täyty (1/4 purkkia ehkä parhaimmillaan). Neiti pitää välillä 4h taukoa päivisinkin syönnissä... Oon ihan hermona ja koitan tarjota tissiä ja pulloa...rääkyy vaan. Saakohan kuitenkaan tarpeeksi mammaa.... Pitäsi varmaan vaan ottaa rauhallisemmin, aistiihan se vaavikin mun hermoilun... Apuaaaaaaaa!!!

Voi kun osaisin antaa jotain hyviä vinkkejä. Mitenkäs joku eri muotoinen tuttiosa? Isompi tai pienempi reikäinen? Ootko kokeillu? Jos sieltä tutista tulee liian vähän tai liian paljon niin sekin voi hermostuttaa.
Meillä ei enää 5kk tytölle maito riitä mihinkään. Velliä syödään ja
sosepurkki menee kokonainen kerralla. Ja puuroa illalla. Näin neuvolassa neuvoivat.

on kokeiltu kaikenlaisia tutteja... MAM Ultiventit on ehkä ollu parhaimmat, mutta eipä nekään oo tuottanu toivottua tulosta... Outoa, kun palotellaan aina, että jos tarjoaa pullosta, niin saa tisuttelut unohtaa kohta kokonaan. Heh, meillä ei vaan mee niin. Onhan se imartelevaa, kun neiti niin kovaa on tisun perään, mutta kun ei se raukka saa sieltä tarpeeksi. Alunperin aloin pulloa tarjoamaan, kun söi tisua tunnin välein monta viikkoa ja oli kätyinen. Täysimetystä on meillä muutenkin ollut vain vajaa 2kk neidin elämästä, mutta tuona aikana on kylä unohtanut pullosta juomisen jalon taidon. Voihan jee sanon minä. Pitänee huomenna oikein kirjata ylös syömiset ja pissimiset, jospa sitä sitten kumminkin menis tarpeeksi...ja sais mielenrauhan....

Niin olisko kellään kertoa määriä ja kuinka tiheään teillä syödään? Meidän tyttö muuten aika pieni kokoinen n. 6,3kg nyt.

tyttö on nyt 5,5kk. Paino oli alakanttiin 5kk neuvolassa (6,5kg ja pituus 65,7cm), neuvottiin aloittamaan kiinteät jo 4kk neuvolassa, kun paino oli silloin 6kg. Aloitettiin maistatus 4,5kk ikäisenä. Pidin eilen kirjaa vauvan syömisistä. Imetyksiä vuorokauden aikana 9, kestoltaan max. n.5-7min per kerta. Lisäksi söi aamulla puuroa, jota aloin antamaan tällä viikolla sekä iltapäivällä kasvissosetta. Sosetta taisi olla 2 jääpalarasian ""palaa"" sekä keskikokoisesta perunasta puolet. Jälkkäriksi veti hedelmäsosetta n. 3tl.
Toivottavasti tästä on jotain apua.

Meillä siis 5kk. Pituus 68 senttiä ja paino 7940g. Meillä syö semmosen 160ml velliä aamulla n. klo 9, sitten maitoa päivällä n. 4 tunnin päästä 200ml. Päivälliseski purkki sosetta n. 17-18 aikaan ja illalla kahdeksan aikaan puuroa ja maitoa.

Meillä poika 5kk neuvolassa 6250g ja 67cm. Syö klo 6-7 alkaen noin 2h välein 80-120ml maitoa. Lisäksi annan kasvissosetta yhden purkin noin klo 11 ja illalla saa annoksen bonan puuroa, eli 100ml maitoa johon puurojauhetta niin että on sopivan paksuista. Sitten vielä vähän ennen nukkumaan menoa tarjoan maitoa mistä juo sen mitä juo 60-100ml. Yöllä joskus herää kerran mutta ei joka yö. Jos herää vien 120ml maitoa josta taas juo vaihtelevasti. Nyt poika kohta 5.5kk

Yhteistyössä