5kk vauvan ruoka

Mitä teidän 5kk vauvat syö/söivät päivässä?
Olen antanut päivässä kaksi sose annosta.
Kasvissoseen aamupäivällä ja iltapäivällä hedelmäsoseen, illalla vellin tai puuron, riippuen vähän kuinka pitkä aika viime syötöstä on.

Muuten sitten maitoa.
Onko ihan ok antaa jo "noin paljon" soseita ?

Nää riippuu niin lapsesta.. Meillä esikko oli tosi kova syömään soseita 4kk ja kuopus aloitti kiinteät vasta puolen vuoden jälkeen.. Jos masu ei tuu kovalle tai ei aiheuta mitään vaivoja niin syötä ihan rauhassa niitä soseita.. Jokainen äiti ite tietää miten paljon se lapsi on valmis syömään. :heart:

Meillä syötiin 5kuisena kaksi kertaa päivässä ½kasvissosepurkki, illalla puuro ja maitoa aina ennen nukkumista 2dl =) Mun mielestä kuulostaa ainakin ihan hyvältä sun määrät. Kyllä sen huomaa kun alkaa enemmän vaatia.

Alkuperäinen kirjoittaja suvi-84:
Nää riippuu niin lapsesta.. Meillä esikko oli tosi kova syömään soseita 4kk ja kuopus aloitti kiinteät vasta puolen vuoden jälkeen.. Jos masu ei tuu kovalle tai ei aiheuta mitään vaivoja niin syötä ihan rauhassa niitä soseita.. Jokainen äiti ite tietää miten paljon se lapsi on valmis syömään. :heart:
Nii totta :) No reilu kaks viikkoa olen nyt antanu, eka maistatin mut meni niin hyvin alas, ja luumusosetta kun saa välillä ni toimii vatsa tosi hyvin.
Lähinnä sen takia täällä vähän tiedustelen näitä, kun neuvola on pian enkä jaksais taas kuulla ku lokaa sataa niskaan sieltä suunnasta :D

Mun poika on iso, yli 9kilonen jässikkä, ja maito ei yksinkertasesti riitä täyttämään, ja ei tän ikäselle siis enää tarvitsekkaan riittää, mutta sanoivat 4kk neukussa että ei älä anna mitään soseita vielä kun ei ole pakko, maistattaa voit toki hieman ... Just juu.. :D
Poika on nälkänen ku mikä, ja pelkällä maidolla se paino vaan nousee ja nousee, ku nyt jo käyrät todella korkealla.
Ehkä ne nyt ens kerralla tajuais olla mun puolella :)

Ja meillä on nää soseiden tulo auttanut yöuniin todenteolla, ja kaikkeen muuhun.
Poika on iloinen ja hymyilevä, jaksaa peuhata ja "jutella".
Vatsa ei ennen toiminut ollenkaan, viikon välein punki kakan,.
nyt toimii ja osittain varmasti senkin takia nukkuu yöt hyvin. herää 1-2 kertaa..
On se kumma kun neuvola ei yhtään ymmärrä, että pelkällä maidolla tuo poika ei nuku öitä, ja muutenkin on kokoajan kärttyinen ja nälkäinen :D

Yhteistyössä