5kk vauvalla selkeää rytmiä?????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jehan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jehan

Aktiivinen jäsen
29.06.2009
1 122
0
36
eli siis....miten muiden vajaa 5kk ikäiset, onko teillä tietty päivärytmi jonka mukaan toimitte..
eli syömiset tai ainakin unet suunnilleen samaan aikaan aina???

Meillä oli aika selkeä unirytmi, kunnes kaikki muuttui :p eli päivät menee vähä miten sattuu, nukutaan kun nukuttaa...tosin yhdet pitkät päikkärit ja muut unet sellasia torkkuja...

Mietin vain että "pitäiskö" yrittää rytmittää niin että päivät olis suht samanlaisia? vai sitte vähä vanhempana vasta? :)

Tavallaan on, tavallaan ei. :)

Meilläkin oli jo paljon selkeämpi rytmi, mut nykyisin on oikeastaan rytminä tämä epärytmi. :saint: Siis joo, aika lailla samalla tavalla tuo menee (päikkäreitä kolmet ja yöunille nykyisin vasta kymmenen aikaan +- 1h), mutta kellonajat vähän heittää tunnilla suuntaan ja toiseen.

En näe mahdolliseksi koittaa tuota vielä muuttaa. Tyttö määrää itse rytminsä, sillä ihan mahdoton on saada nyt nukkumaan pidempään päivällä (toisaalta heti sateisina päivinä, kun on viileämpää, päiväunet pitenee). Siitä oon pitäny kiinni, et seiskan- puol kasin aikaan käydään iltasuihkussa. Muuten on aika avointa.

Joten aika korjatkoot, eiköhän tuo taas syksyn tullen muutu. B)

Meidän 5-kuisella EHKÄ alkaa looginen rytmi muodostumaan. Nukkuu kolmet päikkärit: ekat tunti heräämisen jälkeen (0,5h), puolen päivän jälkeen pidemmät ja sit puol kuuden aikaan 0,5h. Yöunille yleensä klo 21. Meillä mennään edelleen pelkällä tisulla ja sitä annetaan tiuhaan... :whistle:

Meillä on esikoinen, jonka rytmiin vauvan on vähän pakko sopeutua (ulkoilut yms.)

ja muutes...mein likka menee seitsemältä illalla nukkumaan ja herää aamulla klo 6 :/ oon välillä valvottanu pidempää et on otettu vielä illasta torkut mutta herää aina silti kuudelta... ennen nukkui pidempään... äitiä kyllä siihen aikaan vielä väsyttäis :)

Alkuperäinen kirjoittaja hertta09:
ja muutes...mein likka menee seitsemältä illalla nukkumaan ja herää aamulla klo 6 :/ oon välillä valvottanu pidempää et on otettu vielä illasta torkut mutta herää aina silti kuudelta... ennen nukkui pidempään... äitiä kyllä siihen aikaan vielä väsyttäis :)

Meillä onneks vauva nukkuu kasiin, mut esikoinen on yht´äkkiä alkanut herää kuudelta. :kieh: :kieh: :kieh:

Meillä on mun mielestä selkeä rytmi :) Ainaki semmonen että yöt nukutaan ja päivällä ollaa hereillä :D Päivisin nukkuu 2-3 päikkärit ja nyt kun kiinteitä on alkanu menee enemmän niin ollaa otettu selkeät ajat ruokailuille. Ja vaivihkaa olen alkanu hivuttautumaan samoihin tuon esikoisen rytmien kanssa :whistle: Aikasemmin kun koko ajan oli joku hereillä niin nyt äitillä on omaa aikaa päikkäreiden aikaan ja illalla kun molemmat käy nukkumaan tossa kasin pintaan :D

noh....täytyy taas yrittää löytää oma rytmi meille ni helpompi sit suunnitella menojakin kun tietää milloin nukutaan jne..... :) mut onneks meillä kans yöt nukutaan ja päivisin keikutaan, et edes siinä joku järki :p

Yhteistyössä