5kk kanssa etelään, kokemuksia?

ei kokemusta
en lähtis jos on kuuma maa ja aika.
Muuten ei kai siinä mitään kun on hyvä hotelli, turvallinen paikka, ja omat eväät mukana.
Ja kun muistaa hyvän hygienian käsien ja muun suhteen.
 
Me käytiin Kreikassa, kun poika oli 5kk. Auringolta suojasin vaatteilla ja matkarattaiden kuomulla. Aurinkovoiteita ei käytetty. Kun poika nukkui, niin laitoin rattaiden eteen sellaisen ohuen huivin suojaksi. Pullosta kannattaa tarjota vettä juomaksi, jos on oikein kuuma.
Meidän poika ainakin söi hyvin myös paikallisia soseita, joten mun mielestä niitä on turha rehata mukana. Samoin vaippoja löytää hyvin periltäkin. Kaikki meni oikein hyvin. Mun mielestä tärkeää on se, että oma asenne on hyvä, eikä nipota kaikesta turhasta :)
Tytön ollessa pieni, tehtiin myös pari etelän matkaa, ja nekin on mennyt tosi hyvin.
 
meidän poika oli 5kk kun kävimme Espanjassa.
Hienosti meni hän nukkui enimmäkseen lentokoneessa siinä omassa sängyssään joka oli seinässä kiinni.Koneesa sisällä kannattaa pitää myssyä kun ilmastoinnista puhalsi viileää vaikka yritettiin sitä omalta paikalta säätää.
Vauvan nukkumapaikasta täytyy muistaa matkaa tilatessa mainita että saa sen.Siinä oli turvavyö kun vauva on nukkumassa niin siihen päälle napsautetaan ne jos tulee jokin turbulenssi tai suurempi ongelma että kone alkaa menettää korkeutta ettei lapsi ole katossa..

Otin mukaan omat maidot(mä en imettänyt enää) vaipat siellä oli hyviä niitä ei sinne tarvi raahata.

Meillä oli matkarattaat ja siihen kannattaa hankkia aurinkovarjo.
Valkoista pitkähihaista vaatetta, ohutta niin vauva on tyyväisenä.Juottaa kannattaa paljon.
Ei tullut mitään sairastumisia, käsiä täytyy usein pestä kannattaa olla desinfioivia pyyhkeitä ennen imetys ja syöttöpuuhia.
Kantoreppu oli kätevä mukana.
 
vieras
käytiin kanarialla tytön ollessa 3kk. Auringolta suojattiin kevyillä puuvillavaateilla, mutta uidessa ei mitään suojaa ollut. uintireissut kestivät kerrallaan tosin muutaman minuutin-5 minuuttia. Rattaissa kuomu ja tarvitaessa harso eteen. Maistoi paikallisia ruokia, ei tykännyt, liikaa mausteita.Mutta ravintoloissa olivat tosi ystävällisiä, lämmittivät lasten ruoat ja toivat piirustuspapereita esikoiselle ja vauvalle helistimen kotiin vietäväksi.
 

Yhteistyössä