5kk ikäisen kiinteiden aloitusvauhti

Kuinka nopeasti teillä on kiinteiden ruokien syöminen aloitettu? Tällä tarkoitan siis, että esim. ekana päivänä 1 kerran 1 teelusikallinen, kuinka paljon toisena päivänä?

Annoin tänään tytölle ekan kerran maitoon soseutettua perunaa ja olis varmaan syönyt kuinka paljon vaan... Suu ammollaan odotti, että saisi lisää ja oli molemmin käsin itse työntämässä lusikkaa suuhun. :heart:

Kuinka nopeasti sitä uskaltaisi lisätä annoskokoa?
 
mä just alku viikosta mietin ihan samaa! meillä on päädytty syöttelee niin paljon kuin poika huolii. varmaan kolmen-neljän teelusikallisen verran menee kerrallaan.
on maisteltu jo perunaa, porkkanaa, parsakaalia ( tää ei ollut mikään lemppari ,heh ) ja banaania on imeskellyt itsekseen.

muoks. ja meillä on syöty koko ajan kaks kertaa päivässä. aamu päiväl ja iltapäiväll.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
mä just alku viikosta mietin ihan samaa! meillä on päädytty syöttelee niin paljon kuin poika huolii. varmaan kolmen-neljän teelusikallisen verran menee kerrallaan.
on maisteltu jo perunaa, porkkanaa, parsakaalia ( tää ei ollut mikään lemppari ,heh ) ja banaania on imeskellyt itsekseen.

muoks. ja meillä on syöty koko ajan kaks kertaa päivässä. aamu päiväl ja iltapäiväll.
Noin minäkin aloitin tytön kanssa, tosin nyt mennään jo pikkuhiljaa lihaan totutellen. Aloitettiin soseet 4kk jo.
 
Juu, meillä otettiin relatipat käyttöön n. viikko sitten kun imemistahti kiihtyi ihan mahdottomaksi ja toisesta päästä tuppaa tavaraa joka välissä. Tipat vähän ainakin rauhoitti tilannetta. Neuvolan täti sanoi, että vois kyllä jo kokeilla kiinteitä kun muksu muutenkin motorisesti suht nopeaan tahtiin kehittynyt (konttausta harjoitellut jo melkein kk) Ja luumua ostin varmuudeksi jääkaappiin pari purkkia odottamaan. Mulla on paha tapa pitää meteorivaraa kaiken suhteen.. :D
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja Muhkura:
Kuinka nopeasti teillä on kiinteiden ruokien syöminen aloitettu? Tällä tarkoitan siis, että esim. ekana päivänä 1 kerran 1 teelusikallinen, kuinka paljon toisena päivänä?

Annoin tänään tytölle ekan kerran maitoon soseutettua perunaa ja olis varmaan syönyt kuinka paljon vaan... Suu ammollaan odotti, että saisi lisää ja oli molemmin käsin itse työntämässä lusikkaa suuhun. :heart:

Kuinka nopeasti sitä uskaltaisi lisätä annoskokoa?
Mä lisäsin heti,eikä pojan tullu mikään,kunhan vain muistaa kokeilla yhtä/kahta lajia vain kerrallaan.Aloitin jo neljänkuuauden iässä kiinteät.
 

Yhteistyössä