5h automatka 1 vuotiaan kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Candel
  • Ensimmäinen viesti
Candel
Pitäisi mennä sukuloimaan, 5h ajomatka 1 vuotiaan kanssa.

Onko ihan toivoton yhdistelmä? Ollaan menty lapsen kanssa vaan vajaa 2h matkoja ja sekin mennyt kiukutelleen..

pitäisikö jakaa matka osiin, miten ootte saaneet noin pitkän ajomatkan lapsen kanssa sujumaan?
 
No silloin kun meillä oli 1 lapsi niin istuin pidemmät matkat hänen kanssaan takana ja yritettiin ajoittaa lähtö niin että heti alkuun nukkuu autossa päiväunensa. Loppumatkasta pysähdeltiin mukaville huoltsikoille tarpeen mukaan ja autossa oli toki aktiviteettia mukana esim kirjoja joita lueskeltiin.

Nyt on 2v ja vauva ja pitäisi lähteä 4 tunnin automatkalle...turvaistuinten väliin mun on turha yrittää tunkea joten vähän mietityttää miten reissu menee...
 
"mä"
Olen ajoittanut matkan päikkäreiden ajaksi eli osa matkasta menee nukkuessa. Autoon sopivia leluja/ kirjoja mukaan , musiikkia jne.
Paljon on myös kiinni siitä kuinka paljon lapsi on tottunut olemaan autossa ja onko tottunut siihen että kokoajan viihdytetään.
Olen ajanut 6h automatkan yksin 10kk ja 4vuotiaan kanssa ja hyvin meni
 
"minä"
Lapset ovat kovin erilaisia tämän asian kanssa, mutta jos 2 tuntia tuntuu hankalalta lapsen kanssa, niin voin luvata, että 5 tuntia on vielä paljon pahempi. Hengissähän siitäkin toki selviäää..

Meillä yksi kolmesta lapsesta on ollut pienenä aivan toivottoman huono automatkustaja. Parhaiten meillä onnistui, kun sijoitimme ajomatkan päiväuniaikaan. Meillä saattoi sitten mennä jopa 3 tuntia nukkuen, kunhan oli varmistettu, ettei pysähtyä tarvinnut tankkausten tai muiden takia tuolla matkalla.

Välillä saatoin matkustaa lapsen kanssa junalla ja mies tulla tavaroiden kanssa autolla. Poimi meidät sitten matkaan lähimmältä juna-asemalta. Maksaa tietysti vähän, mutta säästää kaikkien hermoja, junassa kun on leikkivaunut ja voi liikkua.
 
[QUOTE="vieras";25664509]meillä ei ole ollut mitään ongelmaa. syöty lähtiessä ja yleensä nukkuvat suurimman osanajasta.[/QUOTE]


poika 8kk, ja hyvin meni nyt viikonloppuna 5h sinne ja 5h takas. Nukkui ja loput ajat päästeli ilon kiljahduksia takapenkillä. Kiinnitin peilin niin että hän näki itsensä, ja se oli hauskaa, samalla mä näin mitä poika puuhaili. Toki on eroa 8kk ja 1 vuotiaalla, mutta näin siis meillä. EI ollut leluja tai muuta, mutta musiikkia soitimme koko matkan ja hän tykkää kovasti!
 
No me mentiin 1v3kk ikäisen kanssa Kuusamoon, 650km..Aamuyöstä lähdettiin ja muksu nukku alkumatkan, pysähdyttiin sit aamupalalle jne huoltamolle..Mukana leluja ja luettavaa. Oikein hienosti meni koko reissu kun vaan varas aikaa ja pysähteli parin tunnin välein.
 
Me matkattiin joskus serkun, serkun miehen ja heidän vajaan vuoden vanhan tytön kanssa 11h ja hyvin meni :p Takana oli yön yli kestänyt laivamatka Hesasta Saksaan, ja sit tosiaan toi 11h ajomatka Saksan läpi Hollantiin.
 
speedy
900 km sinne ja takaisin, yksin ajaen 2v ja 4v kanssa ja heittämällä.
Aiemmin ajettuna kyseinen matka 1,5v kanssa, 2,5+0,5v ja 3,5+1,5v kanssa kahdella aikuisella. Pitkä matka menee paljon helpommin kuin 100km matkat, kun lapsetkin tajuaa, että ei tästä mihinkään pääse. Hieman matkaevästä ja lastenlauluja, ei siinä mitään dvd-juttuja ja muita tarvitse. Voihan sitä myös yöllä ajella, niin ei oo muita urpoja niin paljoo liikenteessä.
 
"miima"
Meillä olis tulossa maaliskuulla semmonen about 8 t automatka suuntaansa, ja kauhistuttaa kyllä jo nyt... Kuopus ei ole ikinä ollut mikään autoilija, vajaa 2 v siis. Meillä oli reissu silloin kun hän oli 11kk - ajettiin nelisen tuntia suuntaansa. Menomatka oli aika ok, kun nukkui suurimman osan, mutta tulomatkaa ei voinut samalla lailla ajoittaa, joten olipahan melkoista huutoa jo suorastaan loppumatka :(

Että jos hyviä vinkkejä löytyy, niin kertokaa ihmeessä!!!
 

Yhteistyössä