50 v.

• Viestiketjun aloittaja hormoonejako?
  • Ensimmäinen viesti
hormoonejako?
Tervehdys!
Onko kellään samankaltaisia oireita ja oletteko saaneet niihin apua.Mieli kuin viulun kieli,ahdistaa,paniikkituntemuksia,rytmihäiriöitä,alavatsakipuilee kuin ennen menkkoja (menkat loppuneet jo 4-5v.sitten)Yöllistä heräämistä,hikoilua,palelua, puutuneisuutta raajoissa,pää ihan outo,puristaa ja kihisee,huimausta , pahiten huimaus tuntuu kävellessä.Päänsärkyä tosi usein,mitkään särkylääkkeet ei juurikaan auta.Kilpirauhas arvot ok.

KKV52
Huh, oma oloni vähän helpottui ! On näet viimeisen 3 viikon aikana ollut ihan outo olo; huimaa, päässä sirisee, krinnaa. Välillä tulee yleisesti huono olo, tekee pahaa, sydän jyskyttää. Kuumat aallot ""tuovat väriä"" elämääni ! Mitään hikoiluja ei vielä ole esiintynyt, odotan ""mielenkiinnolla"". Yöuni on mitä on, eli työssä en tunne olevani tällä hetkellä terävimmilläni. Viimeisen kahden vuoden aikana kuukautiset ovat ilmestyneet 3-4 kertaa vuodessa. Kävin lääkärissä, epäili, että syynä tuohon huimaukseen on niskoissa; toimistotyötä kun teen. Olen käynyt nyt hieronnassa mutta siitä ei ole ollut apua tuohon inhottavaan huimaukseen. Verenpaineeseen minulla on lääkitys; ja tämä on ihan erilaista huimausta, sellaista jatkuvaa pientä ""heittoa"".
Eli apua en ole vielä saanut, täytynee tilata aika gynekologilta ja kaataa tämä kaikki hänen hartioilleen ja toivoa, että saisi tähän olotilaan apua.

minullakin jo
Heippa teille! Minullakin on juuri mnoita outoja oloja vaikka olen vasta 44-vuotta, kohta 45v. Niska-hartiaseutua on hierottu keväällä 10-kertaa ja nyt syksyllä jo 6 kertaa, mitään oloa helpottavaa ei ole tapahtunut. Väsyttää, energinen minäni on kateissa, huimaa puristaa päästä, tykyttää, hermostuttaa ym ym. Kuukautiset alkoivat heitellä jo viime syksynä, mutta sain keltarauhashormoonia ja ne saatiin tulemaan vielä, tosin hyvin niukkana. Kohta täytynee siirtyä yhdistelmähormooneihin. Huh Huh, näitä oloja!

50 v. myös
Minulla ei vielä noita muita oireita, mutta sanoisin kommenttini tuohon niska-hartia-seudun vaivoihin. Eli minulla oli myös noita vaivoja johtuen toimistotyöstä. En ole ollut hierojalla, mutta heti kun aloitin jumppaamisen, lähinnä Pace-harjoittelun, niin, Kas! vaivat hävisivät saman tien !!! Se on aivan uskomatonta. Kannattaa kokeilla. Pace on omilla laitteilla tehtävää kiertoharjoittelua (circuit). Tehokasta, helppoa, hauskaa eikä tarvitse tehdä kovemmin kuin itse jaksaa. Veri lähtee kiertämään hartioissa ja lihakset rentoutuvat. Jos pidän esim. 2 viikon tauon, niin alkaa taas oireita tuntua. Tietysti muukin liikunta/voimistelu on hyvää! Ja siis en ole käynyt edes hierojalla.

Arja
Moi vaan! Olen 45v. ja mulla on myös jo ollut vaihdevuosioireita vuoden verran. Eli mulla on kuumia aaltoja melkein päivittäin,menkat ovat harventuneet nytkin on edellisistä väliä 4kk. Masentaa,itkettää herkästi, heräilen öisin monta kertaa ja välillä tulee ihan ahdistunut olo. Kävin gynellä maaliskuussa mutta en saanut mitäänhormonihoitoa vielä, koska ne tekee rinnat kipeiksi. Enkä ole vielä kokeillut mitäänluontaistuotteita. Kurjaa tää on välillä tää naisen elämä kun on vaihdevuodet menossa. Mieli ei oikein vielä hyväksy tätä.

sinulle pace tunnin kävijä
Juu vastaan sinulle, kun minäkin olen koko ikäni harrastanut liikuntaa, tälläkin hetkellä 6-kertaa viikossa, aerobicia, dancea, kuntosalia ja uintia. Ei ole koskaan aiemmin vaivannut niska hartiaseutu jännityksineen. En siis tee edes toimistotyötä vaan olen liikkuvassa työssäkin. Olen siis se 44-vuotias, lääkäri sanoi että estrogeenin matala taso saattaa aiheuttaa lihas ja nivelkipuja, erilaisia jännitystiloja yms. Ruokavalioni on laadittu urheilulääkärin kanssa, ja vitamiinít pitäisi olla kohdallaan. Kaikenlaiset verikokeet ym. tehty ja nainen on terve kuin pukki,...vaan kun ei ole nyyh. Olen siis käynyt hierojallakin monen monta kertaa.

Hormoonejako?
No niin,kiitos viesteistä.Kävin lääkärissä eilen ja hän oli sitä mieltä,että ""mummutauti"" riivaa,Hormooneja en vielä saanut.Määräsi unettomuuteen Doxal 10mg ja pahinpaan ahdistukseen Diapam 2mg tarvittaessa.Hain myös Menofem tabletteja,saas nähdä helpottaako.

luontaistuotteista
..sain apua kuumiin aaltoihin. Aluksi jouduin etsimään minulle sopivaa merkkiä. Menofem ja Damiana sopivat minulle, vuorottelen näitä. Olen käyttänyt noin kuuden vuoden ajan ja pärjäilen hyvin.

Onne matkaan!
Terv. Damiana

kuivakka
minä saan taas kuumia aaltoja pois Femiwell-valmisteella. Aloitan paketin kun oireita ilmaantuu yöllisinä hikoiluina. Popsin pahimpaan aikaan kolmekin päivässä, vähennän kun alkaa helpottaa. Kärsii pitää taukoa kun oireet loppuvat, joskus voi mennä monta kuukauttakin. En tiedä pitäisikö ottaa jatkuvasti vai kuuriluontoisena. Ensimmäisen kerran kun tuli tosi pahat oireet, alkoi jo päivälläkin kuumottaa, menin homeopaatille. Hän määräsi pillereitä joita oli vain muutama, en muista mitä ne oli. Jouduin tilaamaan tupla-annoksen, mutta sen jälkeen ei ole ollut niin pahoja oireita. Siitä on jo seitsemän vuotta. Kuukautisten poisjäämisestä vähän enemmän. Olen 50-vuotias

Yhteistyössä