50 euroa jouluksi

  • Viestiketjun aloittaja jouluinen
  • Ensimmäinen viesti
tunnelma tärkein
Alkuperäinen kirjoittaja Vaikeaa:
Jouluksi ruoaksi jotain tuollaista: riisipuuroa, pipareita ja jotain muuta edullista. Tiimarista pari punaista kartonkia askartelisin niistä tonttuja ikkunoihin ja seinille. Kävisin lähimetsässä hakemassa muutaman havunoksan maljakkoon ehkä niihin jostain ale palloja killumaan. Lahjoiksi riippuu myös monelle? ja minkä ikäisille? hmm. esim. yhteiseksi konvehtirasia, nätit sukat, pikkuisia lelujakin voi onnistua samaan 3-5e. Tiimarista ja tarjoustalosta voisi saada jotain edullista pientä. Vaati kovaa ponnistelua ja mielikuvitusta urakalla :)
Kävytkin ovat kauniita havunoksilla ja ilmaisia, vielä hyvin löytää. Siihen joku joulupallo vielä sekaan niin onpas jouluista. Teimme ennen aina niitä punaisia tonttuja kartongista mutta kyllästyin. Nyt ollut samat Jouluasetelmat jo monta vuotta, aina ne yhtä ihania vuoden välein.
Jos haluaa niin voipaperista tähtiä ikkunaan, itse en moisia halua kun tulee muuten liikaa.
 
Lapsuudenkodissani oli tosi tiukalla rahat eräänä jouluna (sain jälkeenpäin tietää), kun sisko oli 2 v ja minä 3 v. Saimme kolmipyörän ja jonkin halpispussillisen hämähäkkejä ja muita ötököitä. Äiti oli ,kertoen vuosien jälkeen, pahoillaan, kun ei tosiaankaan sen enempää ollut jouluksi lahjoja. Monikaan lapsuudenjoulu ei ole niin elävästi jäänyt mieleen kuin tämä: ne ötökät oli AIVAN ihania!! Jouluruokapuolesta siltä joululta ei mitään havaintoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On meillä edellisvuodesta joulukoristeita ja ne tietenkin laitetaan myös. Joulukuusta ei taloudellisista syistä voida hankkia tänä vuonna, mutta ripustetaan koristeita ikkunoihin ja paju"kuuseen" :)
Sinulla on hienot suunnitelmat, ja kivan jouluiset :flower: :xmas: Missä päin asustelet, meiltä nimittäin voisi löytyä jonkinlainen kuusi teille, jos asutte lähellä, ja jos haluatte (ne on aina luonnonkuusia jotka kaadetaan osaksi metsänhoidollisista syistä, eli joskus vähän toispuoleisia mutta hyviä silti ainakin minusta...). Laita vaikka yy:tä, josset halua tässä kertoa.
 
clivia
Valmis piparitaikina irtoaa alle euron,siitä saa kivaa tekemistä myös.
Kannattaa kysyä apua seurakunnan diakonissalta,mä sain satasen avustuksen sieltä ja mll antoi 70 euron hyvän mielen joululahjakortin jolla saa ostaa ruokaa.
Tunnelma on tärkein ja joulu ei synny tavarapaljoudesta,pääasia että kaikki saa jotain pientä kivaa.
Meillä nautitaan tänävuonna siitä että lapset on mulla joulun,monia vuosia eron jälkeen exä on vaatinu lapset itelleen ja saanu kunnen jaksa sen kanssa joka asiasta vääntää.
Tänävuonna lapset mulla ja exä kosti heti jättämällä joulukuun elatusmaksut maksamatta.
Me nautitaan yhdessäolosta,siitä ettei kukaan ryyppää tappele ja rähjää.
 
sarppu
joka vuosi lähettänyt muutamia joululahjoja itseään vähävaraisiksi kutsuville, se ei ole millään lailla minulta pois ja olen sen ihan mielelläni tehnyt. Olen aina ensin jutellut saajan kanssa ja uskon, että suurin osa on mennyt oikeasti tarpeeseen ja saajat ovat olleet onnellisia. Se ei ole myöskään sinulta pois, jos jotakuta haluan auttaa. Hölmöksi en kuitenkaan itseäni nimittelisi :)
 
.
ap, hienosti suuniteltu. Uskon, että teillä on tulevaisuudessa vielä yltäkylläisiäkin jouluja tiedossa. Sinullla on taloudenpito niin hyvin hanskassa, että varmasti taloustilanne paranee.
 
tunnelma tärkein
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
On meillä edellisvuodesta joulukoristeita ja ne tietenkin laitetaan myös. Joulukuusta ei taloudellisista syistä voida hankkia tänä vuonna, mutta ripustetaan koristeita ikkunoihin ja paju"kuuseen" :)
Käy hakee männynhavija vaasiin/ruukkuun ja siihen vierelle asetelma, niin me teemme. Havut voi koristella ja valotkin laittaa.
Ei ole ollut pienissä tiloissa kuusta moneen vuoteen.
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen tehnyt paljon laskelmia mihin rahat riittävät ja päätynyt seuraaviin ruokiin:

Riisipuuro (riisi 1 ?, maito 1 ?) 2 ?
Luumukiisseli (luumut 1 ?, omenamehu 0,40 ?) 1,40 ?

Keitetyt kananmunanpuolikkaat 1 ?
Silli 2 ?
Punajuuret 1 ?
Herneet (purkki) 1 ?
Vihersalaatti (kurkku, tomaatti, salaatti) 2 ?

Kalkkunarulla 7 ?
Sinappi 1 ?
Perunalaatikko (peruna 1 ?, maito 1 ?) 2 ?
Lanttukuutiot (lantut 0,50 ?, siirappi 0,80 ?) 1,30 ?
Keitetyt porkkanat 0,50 ?

Joululimppu 1 ?

Luumurahka (luumusosepurkista puolet 0,40 ?, rahka 1 ?, kerma 1 ?) 2,40 ?
Tähtitortut (luumusosepurkista puolet 0,40 ?, torttutaikinapaketti 0,80 ?) 1,20 ?
Piparit 1 ?

Koristeluun joulupalloja setin, joka maksoi 1 ?.

Lahjoiksi:
Koko perheelle pieniin joulupaketteihin jaettuna yksi paketti Fazerin sinisiä konvehteja 3 ?
Lapsille alennusmyynneistä kirjat 2 ? x 2 = 4 ?
Pienet autot 2 ? x 2 = 4 ?
Kirpparilta 2 x pehmolelu, 2 x autot, 2 x pikku"nuket", 2 x pallo, yhteensä 6 ?
Yhteiseksi lastenlaulu-cd 2 ?
miehelle poltan pelin lahjaksi 1 ?

Laskeskelin, että noin 49 euroa maksaisi nämä. Meille on tulossa todella tiukka joulu, mutta eiköhän me noilla jo saada hyvälle mallille kaikki. Joululaulut soimaan ja yhteisiä leikkejä :)
WAU ! Todella hienosti olet pystynyt saamaan kaiken tarvittavan tuohon!

Jos haluaa kuusen niin kannattaa käydä aattona sen jälkeen kun myynti on loppunut niillä paikoilla jossa kuusia on ollut myynnissä. Joskus näkee jätetyn useita kuusia jäljelle ja havunoksia saa ainakin (jos ei ole mitään metsikköä lähellä mistä voisi hakea muutamaa oksaa )
 
ap
sarppu, mä rekisteröidyn tänne, niin laitan sitten yksityisviestiä! Toimintasi kuulostaa erittäin hienolta ja varmasti monen mieltä lämmittävältä!

Ja kiitos kaikille muillekin vinkkejä antaneille. Itselleni ei jostain syystä tullut mieleenkään nuo havuasetelmat, joten ne otan ehdottomasti käyttöön :)

 
toinen köyhä
Jos tarkoitettiin 50 euroa pelkästään aatoksi, on se kuitenkin aika hyvä raha.
Jos koko pyhiksi, sitten pitää tarkemmin kyllä laskea.
Tietysti jos kinkkuun menee paljon rahaa, sitten muuhun jää taas vähemmän.
Itse en edes ilkeä laskea mikä tilanne on ennen joulua kun kaikki mikä tulee,
menee laskuihin eikä edes riitä.
Ehkä pikavippi tulee apuun jos siltä näyttää.
Onneksi viime vuonna ostin pari lahjaa ennakkoon veljentyttärille.
Miksi niitä koristeita pitää ostaa?
Itse käytän lapsuuteni aikaisia koristeita, eiväthän ne mihinkään kulu.
Laatikoiden itse tekeminen ym. auttaa.
Elämä on selviämistä.
 
tunnelma tärkein
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sarppu, mä rekisteröidyn tänne, niin laitan sitten yksityisviestiä! Toimintasi kuulostaa erittäin hienolta ja varmasti monen mieltä lämmittävältä!

Ja kiitos kaikille muillekin vinkkejä antaneille. Itselleni ei jostain syystä tullut mieleenkään nuo havuasetelmat, joten ne otan ehdottomasti käyttöön :)
Kiva kun apua vinkistä:) Ne ovat kauniita ja jouluisia kun pöydälle tai lattialle laittaa tarpeeksi pitkinä.
Oikein hyvää ja rauhallista Joulua teidään perheelle.
 

Yhteistyössä