50-60-luvun kampauksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja beesi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

beesi

Vieras
Minkälainen kampaus pitää laittaa jos haluaa pukeutua 50-60-luvun tyyliin? Onko vinkkejä miten sellaisen saa tehtyä, itse olen aika huono tukanlaittaja. :p Mulla on vaatteiksi sininen kellohame ja valkoinen paita siihen, luultavasti myös leveä vyö.. mutta mitä teen tukalle??!!

Alkuperäinen kirjoittaja m:
no päältä vähän kohotettu ja latvat käännettynä ulospäin:)
riippuu toki hiusten pituudestakin.

Miten se onnistuu? :D mulla on kiharrin, saako sillä, vai rulliako pitäis käyttää? Mun hiukset yltää suorina muutaman sentin solisluiden alle, eli ne on kai lähinnä puolipitkät, hiukan on otsatukkaa, sellainen sivuheittomalli, jonka saa kyllä helposti kammattua muun tukan joukkoon.

Riippuu vähän kumpaa lukua haluat, 50-lukuun yhdistetään enemmän ne ponnarit ja etutötteröt ja 60-lukuun sit taas se vanhan ajan tyttöbändilook eli päältä kohotettu ja latvat taivutetaan kihartimella ulospäin.

Alkuperäinen kirjoittaja beesi:
Alkuperäinen kirjoittaja m:
no päältä vähän kohotettu ja latvat käännettynä ulospäin:)
riippuu toki hiusten pituudestakin.

Miten se onnistuu? :D mulla on kiharrin, saako sillä, vai rulliako pitäis käyttää? Mun hiukset yltää suorina muutaman sentin solisluiden alle, eli ne on kai lähinnä puolipitkät, hiukan on otsatukkaa, sellainen sivuheittomalli, jonka saa kyllä helposti kammattua muun tukan joukkoon.

sullahan on juuri hyvän pituiset tuohon kampaukseen:)
kammalla päältä alimpia hiuksia tupeeraat että kohoaa ja kihartimella käännät latvat ulospäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Laita Googlen kuvahakuun "50s hairstyles" tai "60s hairstyles" niin saat varmaan suuntaa :)

Mä koitin, mutta sieltä tulee varmaan kaikki tukkatyylit mitä maa päällään kantaa ja mä en tajua enää mistään mitään. Siellä oli Farrah Fawcettkin taaksepäin kaartuvine enkelikiharoineen ja mä jotenkin miellän sen 70-luvun loppuun/80-luvun alkuun. :o

Alkuperäinen kirjoittaja beesi:
Alkuperäinen kirjoittaja Arethusa:
Laita Googlen kuvahakuun "50s hairstyles" tai "60s hairstyles" niin saat varmaan suuntaa :)

Mä koitin, mutta sieltä tulee varmaan kaikki tukkatyylit mitä maa päällään kantaa ja mä en tajua enää mistään mitään. Siellä oli Farrah Fawcettkin taaksepäin kaartuvine enkelikiharoineen ja mä jotenkin miellän sen 70-luvun loppuun/80-luvun alkuun. :o

Ai no höh :) Tässä esimerkki siitä mitä tarkoitin 60-luvun tyttöbänditukalla:
http://www.loti.com/sixties_fashion/images/Mary%20Tyler%20Moore-Longer%20flip,%20circa%201970.jpg

Suosittelen kellohameen kaveriksi ponnaria ja etutukkaa.

http://www.tyylitaika.com/1950-luvun-muoti.html

Hiukset
50-luvun hiusmuoti oli pehmeä ja kiharainen. Myös poikamaisen lyhyet hiukset Audrey Hepburnin tyyliin olivat suosittuja. Kun hiukset kasvoivat, ne muotoiltiin pallomaiseksi kampaukseksi suurilla papiljoteilla. Nuoret naiset sitoivat hiuksensa usein taakse poninhännälle ja kietoivat poninhännän ympärille kauniin sifonkihuivin. Poninhäntää käytettiin lähinnä päivisin ja harvemmin illalla.

50-luvun hiukset saavutettiin yleensä pinneillä kiinnitetyillä rullilla, jotka oli vaikea rullata päähän. 50-luvulla ei ollut vielä hiustenkuivaimia joten rullat päässä yleensä nukuttiin. Vaikka hiuksia kiharrettiin paljon itse, joskus hiuksiin tarvittiin permanentti.

Usein permanentti tehtiin kotona pahanhajuisilla aineilla.50-luku synnytti myös hiuksiin leikkausmallin nimeltään villakoira. Kampaus oli pallomainen ja se koristeltiin usein tekokukin, samettinauhoin ja rusetein. Grace Kelly vaikutti hiusmuotiin tekemällä banaaninutturan suosituksi. 1950-luvun loppupuolella naiset kopioivat Brigitte Bardotin kuohkeaa vaaleaa hiuspehkoa ja törrösuuta.

Yhteistyössä