5-vuotis synttärilahjaksi korvikset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Voiko vielä tuon ikäiselle laitattaa korvikset?
Tyttö on tosi kiinnostunut jo korviksista. Ja haluaisi vaalenpunaiset timantti korvikset ;)
Kysyinkin hältä eilen,että haluaisiko oikeasti korvikset vaikka niiden laittaminen vähän sattuu/nipistää ja hän sanoi että joo.
Mutta mua vähän arveluttaa, että onko kuitenkin liian pieni ymmärtämään että se tekee vähän kipeää? Ja huutaako sitten siellä koruliikkeessä kun syötävä.. ja jääkö laittamatta toinen..

Mitä mieltä?
Onko teidän lapsilla korviksia? Ja minkä ikäisinä laitettu?

5 vuotiaana laitettiin.
Lapsi oli kovin varma asiastan yli puoli vuotta joten taivuin. Antoi laittaa molemmat.

Ekassa liikkeessä kieltäydyttiin laittamasta ja ok, ei siinä mitään, mutta nainen siellä 'asiakaspalveli' siten, että kumartui lapsen tasolle ja pelotteli kivulla, veren tulemisella, monen päivän kivuliailla ja kirvelevillä hoidoilla.

Tyttö antoi hyvin hoitaa ja hoitaa nykyisin 8 vuotiaana itse kaikki korujenvaihdot. Ei ole ollut ongelmia koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25782480:
5 vuotiaana laitettiin.
Lapsi oli kovin varma asiastan yli puoli vuotta joten taivuin. Antoi laittaa molemmat.

Ekassa liikkeessä kieltäydyttiin laittamasta ja ok, ei siinä mitään, mutta nainen siellä 'asiakaspalveli' siten, että kumartui lapsen tasolle ja pelotteli kivulla, veren tulemisella, monen päivän kivuliailla ja kirvelevillä hoidoilla.

Tyttö antoi hyvin hoitaa ja hoitaa nykyisin 8 vuotiaana itse kaikki korujenvaihdot. Ei ole ollut ongelmia koskaan.

Oho, aikamoinen täti! Kai sää sanoit sille jotain tuosta??

Itkikö lapsesi toimeen piteen aikan tai sen jälkeen?

Ei päästänyt ääntäkään.

Sattuihan se, tottakai. Toisessa liikkeessa ei nimittäin kyselty ikää tai peloteltu....
Sinen toiseen liikkeeseen en ole jalallani astunut sen jälkeen, alkoi niin paljon tympiä.

Kyllä mä jotain sille naikkoselle jupisin, että tältä lapselta otetaan harva se kuukausi verikokeita tms, että ei se nyt ihan vähästä hätkähdä vaikak miten liioittelet..... hyvästi!

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;25782523:
Ei päästänyt ääntäkään.

Sattuihan se, tottakai. Toisessa liikkeessa ei nimittäin kyselty ikää tai peloteltu....
Sinen toiseen liikkeeseen en ole jalallani astunut sen jälkeen, alkoi niin paljon tympiä.

Kyllä mä jotain sille naikkoselle jupisin, että tältä lapselta otetaan harva se kuukausi verikokeita tms, että ei se nyt ihan vähästä hätkähdä vaikak miten liioittelet..... hyvästi!

Sitkeä sissi sinulla! :)

Oma tyttö on vähän sellainen herkkis, joissakin asioissa.. että siksi vähän vielä mietin tuota korvis juttua, vaikka itse kovasti niitä haluaisi.

Todella huonoa palvelua kyllä kyseisestä liikkeestä. Itse en olisi antanut asian olla vaan olisin tehnyt sille jotain!

[QUOTE="aloittaja";25782540]Sitkeä sissi sinulla! :)

Oma tyttö on vähän sellainen herkkis, joissakin asioissa.. että siksi vähän vielä mietin tuota korvis juttua, vaikka itse kovasti niitä haluaisi.

Todella huonoa palvelua kyllä kyseisestä liikkeestä. Itse en olisi antanut asian olla vaan olisin tehnyt sille jotain![/QUOTE]

Lähti vähän kesken viesti. Itselle huono asiakaspalvelu on kuin punainen vaate, joten avaan suuni jos sille tarve on.
Olen itsekkin asiakaspalvelu työssä ja aina iloinen ja aurinkoinen kaikille, oli siellä tiskin toisella puolella millainen tyyppi hyvijään, niin siksi ärsyttää jos joku samaa hommaa tekevä on naama norsun vitulla ja palvelu on perseestä.

Itse en antaisi vielä noin pienelle (vaikka näkeehän niitä pienemmilläkin)
Neuvolassakin on kerrottu, että rokotukset on kaikkein vaikeimpia 4-5 vuotiaille. Ymmärtävät jo kivun erilailla kun ihan pienet. Ja toisaalta isompi osaa sitten siihen kipuun jo suhtautua eri tavalla.
Meidän eskarilainen pyytää kovasti korviksia (kun 8-vuotias isosisko sai joululahjaksi). Olen sanonut, että AIKAISINTAAN 7-vuotislahjaksi suostun edes harkitsemaan.

Mun molemmille tytöille laitettu 2-vuotiaana, nuoremmalle vieläpä kahdesti. Jouduttiin ottamaan korvien tuubituksen takia pois ja reiät umpeutuivat, mutta tyttö halusi laitattaa ne uudestaan vaikka takuulla muisti miltä se ekalla kerralla tuntui. Ja molemmille laitettu koska lapsi itse halusi ja ymmärsi pyytää, en nähnyt syytä vastustaakaan kun ei kyse sen isommasta asiasta ole. Molemmille kyllä etukäteen selitetty, että se sattuu ja sitä laittamista voi säikähtää, mutta kun olivat aivan järkähtämättömästi asiansa takana niin saivat sitten. Ja ovat erittäin tyytyväisiä :) Eikä ole kummallakaan kertaakaan tulehtuneet, pari korua on joutunut kadoksiin mutta niitähän saa liikkeestä uusia.

Me laitettiin tytölle 3,5v. Tyttö veteli aina multa korvakoruja irti(mulla sellaset pitkät, joissa ei lukkoa) ja sanoi, että haluaa itekin. No, kerroin hänelle monta kertaa korujen laittamisesta faktat ja sanoi haluavansa. Mentiin laittamaan ja vissiin oli sen verran jännittävä tilanne kun piti olla ihan liikkumatta vieraan tädin edessä, että "ampumisen" jälkeen tuli itku ja toinen jäi laittamatta. Parin päivän päästä mentiin laittaman toinen ja tyttö oli iloinen "timanttikoruistaan". Nyt tyttö 5v ja ihan tottunut niihin ja vaihtamiseen. Ei vaihdella kuitenkaan kovin usein.