5-vee tytölle karvanpoisto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvamutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28935283]Aiheuttaako munasarjojen monirakkulaoireyhtymä liikakarvoitusta jo nuorena? Nolot vartalot ohjelmassa lähes kaikilla liikakaroituksesta kärsineillä oli tuo oireyhtynä.[/QUOTE]

Mulla on myös tuo, ja nuorena jo oli tavallista vahvempi karvoitus, mutta suht normaalin rajoissa kuitenki, ei missään tapauksessa hirsutismia ollu vielä. Mut sit ku söin vielä enemmän sokeria ja paino nousi, ni karvatki levis.

Ruokavaliohoidolla jotkut on ilmeisesti saanu karvankasvunki kuriin. Täytyy toivoa että itelläki käy niin. :)

Viisivuotias tyttömme on todella karvainen. Säärissä kasvaa paksuja pitkiä karvoja, jotka onneksi ovat vielä vaaleita. Tyttö on valitettavasti perinyt minun eli äitinsä geenit. Itse olen hyvin karvainen, ja karvat ovat myös tummia. Omasta lapsuudesta ja teini-iästä muistan, miten yritin sheivata karvoja, mutta aina joku huomasi sängen. Eipä kiusaamiseen muuta syytä tarvittukaan.

En soisi tytölleni samanlaista traumaattista lapsuutta ja nuoruutta kuin itselläni on ollut. Olisinkin kysynyt, onko kellään tietoa, miten lapselta voisi poistaa karvat pysyvästi. Laserointi kuulostaa aika stydiltä keinolta.

Ja höyrypäisimille tiedoksi, että en ole tältä istumalta viemässä tyttöä karvanpoistoon. En usko, että karvoitus alkaa ennen kouluikää ainakaan suuremmin kiusaamaan.

Omat aivosi ovat jo pehmenneet. Jätä lapsi rauhaan ja huolehdi vain omista karvoistasi.

Mulla on myös tuo, ja nuorena jo oli tavallista vahvempi karvoitus, mutta suht normaalin rajoissa kuitenki, ei missään tapauksessa hirsutismia ollu vielä. Mut sit ku söin vielä enemmän sokeria ja paino nousi, ni karvatki levis.

Ruokavaliohoidolla jotkut on ilmeisesti saanu karvankasvunki kuriin. Täytyy toivoa että itelläki käy niin. :)

Onko karvoitus monirakkulaoireyhtymässä yleensä tasaista eri paikoissa. Kuinka normaalia on tällainen karvoitus, joka suurimmaksi osaksi rajautuu ala päähän ja käsivarsiin.

Etupuolella jatkuu puoliväliin napaan mitattuun matkaan ja sivuille aavistuksen reisien keskikohdan yli. Reisien ulkosyrjät eivät ole suhteettoman karvaisia. Tuo kuva on netistä, mutta kuvaa tilannetta.

Yhteistyössä