5-vee tytölle karvanpoisto?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvamutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Karvamutsi

Vieras
Viisivuotias tyttömme on todella karvainen. Säärissä kasvaa paksuja pitkiä karvoja, jotka onneksi ovat vielä vaaleita. Tyttö on valitettavasti perinyt minun eli äitinsä geenit. Itse olen hyvin karvainen, ja karvat ovat myös tummia. Omasta lapsuudesta ja teini-iästä muistan, miten yritin sheivata karvoja, mutta aina joku huomasi sängen. Eipä kiusaamiseen muuta syytä tarvittukaan.

En soisi tytölleni samanlaista traumaattista lapsuutta ja nuoruutta kuin itselläni on ollut. Olisinkin kysynyt, onko kellään tietoa, miten lapselta voisi poistaa karvat pysyvästi. Laserointi kuulostaa aika stydiltä keinolta.

Ja höyrypäisimille tiedoksi, että en ole tältä istumalta viemässä tyttöä karvanpoistoon. En usko, että karvoitus alkaa ennen kouluikää ainakaan suuremmin kiusaamaan.

[QUOTE="vieras";28935239]Eikös se laser ole ainoita keinoja jotka tepsii.[/QUOTE]

Ilmeisesti tai polttaminen. Valohoitokin tepsii toisille - mulle ei ole tepsinyt.

Itse sokeroin, mutta sitä nyt ei voi lapselle kyllä tehdä.

Mulla on karvainen lapsi ja ekan kerran poistin häneltä säärikarvat 7-vuotiaana, lapsen omasta tahdosta. Sen jälkeen hän on satunnaisesti pyytänyt niitä poistamaan, lähinnä kesällä kun sääret näkyy. Talvella ne ei kuulemma niinkään häiritse. Höylällä olen niitä poistellut, en ole kyllä edes ajatellut mitään pysyvää keinoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Sellainen päivä;28935250:
Kuumavaha ensin kotona ja sitten viet suihkurusketukseen

kun iho on tummempi, niin ne karvat ei sitten näy niin kovin hyvin.

Heh heh.

Tätä ei voi tosiaan käsittää, jos ei ole itse ollut jo lapsena todella karvainen.

Aiheuttaako munasarjojen monirakkulaoireyhtymä liikakarvoitusta jo nuorena? Nolot vartalot ohjelmassa lähes kaikilla liikakaroituksesta kärsineillä oli tuo oireyhtynä.

Meijän tokaluokkalaisella ja viitosluokkalaisella on melkos pitkät käsikarvat ja viimekesän isompi ei enää suostunu laittaa kovallakaan helteellä lyhythihasta t-paitaa päälleen,kun käsikarvat oli niin pitkät..Mähän ajoin ne miehen partakoneella pois ja riitti kun pari kertaa kesän aikana leikkasin..tokaluokkalaiselta oon kans ajanu pari kertaa pois.Eipähän tarvii villatakki päällä helteellä kulkee.

Kyllä laserilla mielestäni voisi poistaa karvoitusta epätavallisista paikoista kuten esimerkiksi vatsasta tai leuasta. Nuo paikat varmasti häiritsevät eniten tai se, että noita kohtia joutuu ajelemaan tuntuu ikävälle. Säärikarvojen ajelu on niin yleistä, että ei kai ole väliä onko säärissä karvoja enemmän tai vähemmän. Karvainen takapuoli on myös kiusallinen.

Itse ostin tytölle pari vuotta sitten oman höylän, vaahdon ja teriä, sekä opastin ettää ihon pitää olla puhdas ja miten ajellaan.
Ajaa käsittääkseni lähinnä jalat, mutta tyttö oli siis jo ekalla karvaisempi kuin murrosikäinen isöveli...
En tiedä onko mitään pysyvää karvanpoistoa jota ainakaan lapselle tehtäisiin?
Meillä ei sänki onneksi näy, kun on ihan vaalea, mutta tuuhea ja pitkä karvoitus.

Lähinnä tuossa laseroinnissa mietityttää, että sattuuko se. (Ite en ole käynyt, ehkä pitäisi.) En haluaisi kuitenkaan mitenkään kiduttaa tyttöä, edes karvojen vuoksi.

Ja mulla tosiaan lapsena toi sheivailukaan ei oikein auttanut. Pelkään, että tytöllä on sama juttu.

Sitä paitsi mun piti lapsena sheivata vanhemmilta salaa. Molemmat pistivät hirveän äläkän pystyyn jos huomasivat. Alkoivat pelotella, että nyt ne karvat vasta kasvaakin, kun ajelet. Vanhempien suhtautuminen ei tosiaankaan vähentänyt meikäläisen tuskaa.

Ihme traumoja :D

Myös mun tokaluokkalaisella tytöllä on pitkiä vaaleita karvoja jaloissa, eikä tulis mieleenkään niitä sheivailla. Musta ne on söpöt. Niin kauan kuin et itse tee niistä numeroa, en usko että sun tyttöäsi häiritsee.

Sitä paitsi mun piti lapsena sheivata vanhemmilta salaa. Molemmat pistivät hirveän äläkän pystyyn jos huomasivat. Alkoivat pelotella, että nyt ne karvat vasta kasvaakin, kun ajelet. Vanhempien suhtautuminen ei tosiaankaan vähentänyt meikäläisen tuskaa.

Vähän sama oli mullakin, vaikka aloitin nuo hommat vasta teini-ikäisenä. Senpä takia mä ajelen ihan surutta, jos tyttö niin toivoo. Mä en ymmärrä, mikä niissä karvoissa on niin pyhää, ettei niitä sais poistaa, jos ne kerran häiritsee?

Ihme traumoja :D

Myös mun tokaluokkalaisella tytöllä on pitkiä vaaleita karvoja jaloissa, eikä tulis mieleenkään niitä sheivailla. Musta ne on söpöt. Niin kauan kuin et itse tee niistä numeroa, en usko että sun tyttöäsi häiritsee.

Niin, susta ne on söpöt, mutta onko ne tyttäres mielestä? Ja mä en esimerkiksi ole koskaan tehnyt niistä mitään numeroa, en ole edes kehunut niitä söpöiksi, ja siitä huolimatta lapsi halusi päästä niistä eroon. Miksi mä kieltäisin niitä poistamasta, jos ne kerran oikeasti häiritsee? Edelleen, ei ne karvat niin pyhiä ole.

Mäkään en ole ottanut tytön kanssa karvoja puheeksi, enkä ota vastaisuudessakaan. Kerrran tyttö itse totesi, että kato äiti karvaa. Vastasin tyyliin, että niin taitaa olla.

Mun tyttö taitaa kans olla periny äitinsä geenit karvojen suhteen. :( Ihan vauvana oli tummahkoa karvaa alaselässä, nyt on kyllä hävinny. Ikää nyt 2v4kk. Säärissä on selvästi pitempää karvaa kuin jossain muualla. Onneksi vaaleaa. Yritän pitää irti sokerista ja muutenki terveet elämäntavat, ni jospa ei hirsutismiksi asti menis sit vanhempana.

Yhteistyössä