5 syytä miksi naiset pettävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tutkija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
1. Kerro miehelle tai vielä parempi näytä miten haluat toimia sängyssä
2. Mene miehen viereen, syliin, kainaloon
3. Sulje TV, keskustelkaa
4. Kun on vähän enemmän rakastettavampaa, pysyy lämpimämpänä öisin
5. Se on itsetunto, sitä nostetaan omilla teoilla ja millos ite oot ollu miehelles hellä?

En ole koskaan pettänyt, mutta jättänyt kyllä vastaavista syistä. Minä en loppuelämääni aikonut viettää miehen kanssa joka ei osaa kuunnella tai jolta ei saa tyydytystä, kyllä kumppanin pitää olla mahdollisimman sopiva ja ainakin mulle seksi on todella tärkeä ja jokapäiväiseen elämään kuuluva asia. Kuten myös se, että miestä kiinnosta mun asiat ja elämä.

Pettämistä en ymmärrä koskaan, mikä ihmeen ratkasu sekään nyt on.

itsellä kävi mielessä kun olin 4vuotta kokenut olevani ei haluttava,lopulta ruma yms(johtuen jatkuvasta seksuaalisesta torjunnasta ja emotionaalisesta torjunnasta jota kohtasin)

Alkuperäinen kirjoittaja näin;29717147:
Sitä ajatteli, että muut asiat ovat tärkeempiä, mutta minkäs teet kun olen nainen joka pitää hyvästä seksistä.
Osuiko omaan nilkaan kenties?

Ei, alatko haukkumaan koska itse teit typeriä ratkaisuita?

Musta on aina hauska miten taitavasti ihmiset osaa ulkoistaa omia heikkouksiaan. "Mä olen huono vanhempi, koska mun vanhemmat oli etäisiä." "Mä olen alkoholisti, koska se on mulla geeneissä." "Mä petän, koska en ole tyytyväinen mun parisuhteeseen ja se on puolison vika."

En ymmärrä koko pettämiskuviota. Eikö olisi suoraselkäisempää vain jättää? Tai vähintäänkin myöntää, että teki sen, koska on itsekäs kusipää. Musta on ihan riittävän epäreilua pettää puolisoa, mutta että on vielä pokkaa kääntää se sen petetyn syyksi?

• Tykkää
Reactions: astrolabe ja MIES!
1. Kerro miehelle tai vielä parempi näytä miten haluat toimia sängyssä
2. Mene miehen viereen, syliin, kainaloon
3. Sulje TV, keskustelkaa
4. Kun on vähän enemmän rakastettavampaa, pysyy lämpimämpänä öisin
5. Se on itsetunto, sitä nostetaan omilla teoilla ja millos ite oot ollu miehelles hellä?

1. Juuri niin olen tehnyt.
2. Olen mennyt ja mies häippäsee paikalta.
3. Mies saa raivarin, jos menen sulkemaan telkkarin, eikä halua keskustella mistään.
4. Niin?
5. Mulla on hyvä itsetunto.

Miestäni ei seksi kiinnosta.

Tiivistettynä:

1. Mies on huono sängyssä
2. Mies ei anna läheisyyttä
3. Mies ei kuuntele tai huomioi riittävästi
4. Mies on fyysisesti huonossa kunnossa
5. Mies ei ole tarpeeksi hellä eikä nosta itsetuntoa[/QUOTE]

Täytyypi sanoa, että minulle on aikojen saatossa puhuttu noista kaikista, eri muodoissa vain. Tässä omat vastikkeet
1. Vähän vaikeeta hommata, jos rinsenssa odottaa että kaikki hoidetaan sen puolesta tai olet 24/7 valmis kun hänkin on halukas.
2. Olen aina kysynyt että mitä ihmettä tämä tarkoittaa ? ? Se ei ollut halauksia tai pusuttelua, mitä se on ??
3. Kuuntelusta ei, mutta huomioimisesta. Olen saanut kuulla että kukat ja lahjat olis kivoja huomioimisen osoituksia. Kukittelu ja lahjat loppu siihen kun vastaavasti itse en saanut mitään.
4. Joo, ehkä joskus olin paremmassa, joskus huonommassa :)
5. Tätä, ei millään pahalla, paskaa en ole koskaan ymmärtänyt, nostata itsetuntoa.
Mitä **ttua ? Eihän kannettu vesi kaivossa pysy. Jos sulle tulee paha itsetunto siitä että olet lihava, niin se nyt vaan tulee koska olet lihava. Et sinä puhumalla pienene, lenkillä ja ruokavaliolla kylläkin.

Musta on aina hauska miten taitavasti ihmiset osaa ulkoistaa omia heikkouksiaan. "Mä olen huono vanhempi, koska mun vanhemmat oli etäisiä." "Mä olen alkoholisti, koska se on mulla geeneissä." "Mä petän, koska en ole tyytyväinen mun parisuhteeseen ja se on puolison vika."

En ymmärrä koko pettämiskuviota. Eikö olisi suoraselkäisempää vain jättää? Tai vähintäänkin myöntää, että teki sen, koska on itsekäs kusipää. Musta on ihan riittävän epäreilua pettää puolisoa, mutta että on vielä pokkaa kääntää se sen petetyn syyksi?

Eikö yhtälailla se pihtaava puoliso sitten voisi jättää perhettään ja yksinkertaisesti erota, jos seksi ei kiinnosta?

Kaikki ei ole ihan niin mustavalkoista.

[QUOTE="Vaimo";29717214]Eikö yhtälailla se pihtaava puoliso sitten voisi jättää perhettään ja yksinkertaisesti erota, jos seksi ei kiinnosta?

Kaikki ei ole ihan niin mustavalkoista.[/QUOTE]

Kai siihen nyt sentään on jokin vastaus olemassa, miksi seksi ei enää kiinnosta ?
Ei kai sekään ole ihan mustavalkoista että seksi vaan loppuu ilman syytä ?

Alkuperäinen kirjoittaja näin;29717167:
Miks mä sua alkaisin haukkumaan? Sullahan oli/on palstan pienin muna niin etköhän sä jo kärsi ihan tarpeeksi.

:laugh: nää on näitä, palstapsykat vaahtoaa

keskity aiheeseen siellä. Se oli nyt pettäminen ja sun kohdalla oma tyhmyys.

[QUOTE="Vaimo";29717214]Eikö yhtälailla se pihtaava puoliso sitten voisi jättää perhettään ja yksinkertaisesti erota, jos seksi ei kiinnosta?

Kaikki ei ole ihan niin mustavalkoista.[/QUOTE]

Ahaa. Eli tarinoiden miehet olivat tyhmiä kun eivät tajunneet erota ennen kuin olivat ehtineet ajamaan kumppaninsa pettämään? Tuo on kyllä fiksu pointti.

[QUOTE="Murri";29717226]Kai siihen nyt sentään on jokin vastaus olemassa, miksi seksi ei enää kiinnosta ?
Ei kai sekään ole ihan mustavalkoista että seksi vaan loppuu ilman syytä ?[/QUOTE]

Seksi loppuu kun toinen pihtaa. Ihan vaan ilkeyttään. Mikä siihen muu auttais kun pettäminen, kysynpä vaan?! /sarkasmi

[QUOTE="Murri";29717212]
5. Tätä, ei millään pahalla, paskaa en ole koskaan ymmärtänyt, nostata itsetuntoa.
Mitä **ttua ? Eihän kannettu vesi kaivossa pysy. Jos sulle tulee paha itsetunto siitä että olet lihava, niin se nyt vaan tulee koska olet lihava. Et sinä puhumalla pienene, lenkillä ja ruokavaliolla kylläkin.[/QUOTE]

No näinpä. Palstaa lukiessa ymmärtää, että todellakin naisten yleisimpiä ongelmia PMS-oireiden, pihtaamisen, nalkuttamisen ja epäloogisuuden lisäksi on heikko itsetunto. Aivan kuin miehen tehtävä olisi jatkuvasti nostattaa naisen oman arvontuntoa ettei se luiskahda kumoon kuin epileptinen kolmijalkainen koira jäätiköllä.

Syiden luettelu ei tarkota että pettämistä pidettäs hyväksyttynä.

Kun on ongelmia parisuhteessa, pitäisi miettiä mikä rooli itsellä on niiden ongelmien synnyssä.

Niin, niinhän sitä pitäisi miettiä sitä omaa roolia. En sano, etteikö ongelmana olisi parisuhteessa molemmat. Mutta jos minua ottaa päähän se että vaimoni ei huomioi minua -> koitan huomioida häntä extrapaljon -> vaimoni huomioi minua. Harvoin homma toimii niin että vaimoni ei huomioi minua -> huomauttelen asiasta -> riita asiasta -> ei muutosta kummallakaan -> petän -> vaimoni huomioi minua enemmän.