5 henkisen perheen ruokamenot?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä viisi henkeä, minä, mies, poika 6v, tyttö 2v ja tyttö 7kk. Ruokaan menee kuussa n.1100?. Mutta siinä on mukana myös kaikki muu tavara, kuten paperit, pesuaineet yms. niin ja eläinten ruoat.

kuukausitulot n.4000e, (yh-äiti)..10 lasta; 3- ja 4-vuotiaat, 5 ala-asteikäistä, 2 yläasteikäistä ja 18-v tyttö, sekä yksi kissa. ruokaan ym menee kuukaudessa jotain 700-800e, riippuen ihan siitä ostetaanko ylimääräisiä juttuja vai ei.

Just keräsin viime kuussa kaikki ruokakauppa kuitit talteen. siis pelkkään ruokaan meni himpun vajaa 800€. Minä ole kotona, mies töissä arkipäivät, sitten on 7, 6, 1 ikäiset lapset.

Meillä menee yli 1000euroa, joka kuukausi. Teen itse ruoat. 1200 taitaa olla se yleisin. Toki siinä on myös kaikki muutkin käyttötarvikkeet, on välillä vaatetta, sitten hygienia, siivous ym tarvikkeet. Erikoisruokavalioon keskimmäisellä menee vähän ylimääräistä, hänellä niin paljon allergioita ja erityisruokavalio on aika hintava. Mutta alle tonniin ei mene millään . Miten saa menemään vain 600euroa kuussa, siinä olis meidän perheellä opettelemista.

Meillä 2 aikuista ja 3 pientä lasta. Ruokakauppaan menee n. 600€ /kk ja siihen päälle vielä ruokailut työpäivän aikana minulta ja mieheltä, n. 350€/kk, että kyllä lähemmäs tonni menee.

Meitä on viisi, vanhemmat, 14v ja 16v urheilevat pojat ja 7v tyttö. Sanoisin, että 700-800€. Ja sisältää muutakin kuin ruokaa. Myös välipalatuotteita pojille kouluun mukaan. Ja meillä syödään hyvin ja terveellisesti.

Meillä kaksi aikuista ja kuusi lasta 1-12v. 150€ viikko selvitään ihan ok, ei tarvitse hirveesti käyttää edes mielikuvitusta, mutta sinne kauppaanhaan saa menemään just niin paljon kuin haluaa. Ihan huomaamatta pienillä ostoksilla summa kasvaa yli tonniin kuussa ja ruokakaupoissa on oikeasti eroa. Toki omasta kaupasta yleensä tietää ne hyvät edullisimmat jutut, mutta esim. meidän perheen ostoksilla Lidlissä ja K-kaupassa on ihan huima ero.
Yksi neuvo on tehdä ruokia isoja satseja. Vaikka viikonloppuna tekee kolme ruokaa joita syö vaihdellen alkuviikon. Puolesta välistä viikkoa tekee sitten pari pienempää safkaa ja taas sama kierros uudestaan.

Yhteistyössä