4vuotias 5-6 päiväksi mummolle hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Täällä aina kauhistellaan kuinka lapsia raahataa mummolle moneksi päiväksi hoitoon.
Meillä menee oma päiväkoti juhannuksesta kiinni ja ollaan töissä vielä juhannuksen jälkeinen viikko. Pojan olisi tarkoitus mennä mummolle siksi aikaa, ettei tarvii viedä vieraaseen päiväkotiin. Onko mielestänne liian pitkä aika ton ikäiselle? Odottaa itse kovasti mummolle menoa. Ennen ollut max 3 yötä pois kotoa.

Meillä on lapset olleet parivuotiaasta muutaman kerran vuodessa viikon verran mummolassa yötä, välillä jopa isovanhemmilla, jotka eivät asu edes samassa maassa! Hui kauhistus ja tänä päivänä meillä on kolme tasapainoista ja ihanaa aikuista lasta ja vähintään yksi yhtä tasapainoinen ja ihana teini :)

Mulla oli viime kesänä melkein kolmevuotias lapsenlapsi mukana reissussa 5 yötä. Ei ollut mitään ongelmaa, eli kyllä mä sinuna antaisin lapsen olla mummolassa tuon ajan.

[QUOTE="vieras";24013068]eikä tuu siis yöks kotiin? miksei? jos pakko on niin minkäs teet.. mä kyllä koittasin keksiä toisen ratkasun[/QUOTE]

No voisko olla vaikka välimatka syynä? Fiksua varmaan ajella tyyliin joku parisataakin kilometriä suuntaansa oman sängyn vuoksi...

Mä voisin viedä lapsen mummolle nuin pitkäksi aikaa. Mummulla vaan niin paljon kaikkea kremppaa ettei jaksaisi 24/7 lapsen kanssa olla.

Mä olen ollut omasta lapsestani pisimmillään 4 yötä erossa, lapsi (silloin 3,5v) oli mun tädillä hoidossa.

Kovasti olen sitä mieltä, että lapsi saa paljon ihania muistoja ja kokemuksia kun saa viettää aikaa rakkaiden sukulaistensa kanssa, ilman että äiti taikka isi häärii vieressä koko ajan.

Meillä on lapset olleen 3v:stä lähtien kaikki mummulassa 4-6 päivää putkeen 1x/vuosi ja siis niin ettei veljetkään ole olleet mukana. Lapset odottavat aina innolla noita mummula viikkoja kun saa jakamattoman huomion mummulta ja vaarilta ja ne keksii aina lapsille kaikkea kivaa tekemistä :)

[QUOTE="vieras";24013068]eikä tuu siis yöks kotiin? miksei? jos pakko on niin minkäs teet.. mä kyllä koittasin keksiä toisen ratkasun[/QUOTE]

tää mummo asuu 100km päässä, joten eipä ole järkeä kuskata poikaa edestakas tota matkaa.

Miksi nästä aina jaksetaan kinastella? Kukin tekee, kuten parhaaksi katsoo. Omakin tenava oli 4v:na kahdessa eri erässä ( 2vko + 1vk ) mummulassa, ku olin itse kuntoutuksessa ja minä paha äiti en tullut edes tuona väliviikonloppuna kotiin... Ja silloin tällöin on kokonaisia viikonloppuja mummulassa, että saa itse huilata välillä sillon ( ja todellakin huilaan ja lataan akkuja - baareissa en käy ), kun isällään on vauhtikausi päällä ja lapsi jostain kumman syystä ei "mahdu" sillon sinne... : / *avaa sateenvarjon* :whistle:

veisin toki, kunhan se vielä varmasti on niille isovanhemmillekin ok. omat isovanhemmat kun ei osaa sanoa ei ja niinpä ne saa tädin kakaroita katella harva se päivä, vaikka tahtovat omaa rauhaa :/

Toki voi viedä! Tuon ikäinen muksu osaa jo nauttia muualla olosta. Meidän samanikäiselle on todella tärkeää olla iso tyttö, ja kun saa olla yksin (ts. ilman äitiä tai isää) muualla yötä, on todella ylpeä itsestään :)
Muistan kyllä itsekin miten hienoa ja ihanaa oli lapsuudessa, kun vietimme parikin viikkoa kesässä mummolassa :)

Yhteistyössä