4v nukkuu vanhempien makuuhuoneessa...

Nukkuuko muilla vielä 4v samassa huoneessa vanhempien kanssa?
Asuimme aikaisemmin rivarissa josta muutimme vuosi sitten kaksi kerroksiseen omakotitaloon. Sen jälkeen ei poika ole uskaltanut nukkua yksin. Yöt oli yhtä huutoa ja heräilyä, joten luovutimme ja siirsimme hänen sänkynsä meidän makuuhuoneeseen sängyn viereen. Yritimme kyllä kovasti asiasta ja peloista ensin puhua. Hän on edelleenkin vankasti sitä mieltä ettei uskalla vielä muuttaa omaan huoneeseen. Pikkusisko 1,5v nukkuu taas omassa huoneessaan. Mietityttää vaan tuleva kun helmikuussa saamme perheenlisäystä, että miten sitten järjestämme tuon nukkumisen. Pitäisikö vain odotella että poika itse haluaa muuttaa omaan huoneeseen? Jotenkin tuntuu julmalta ajatus väkisin siirtämisestä...
 
Meillä poika täytti juuri 4v ja vaihtelevasti nukkuu omassa huoneessaan.Tässä meni liki viikko että joka yö kömpii meidän sänkyyn,pelkää kuulema.Ehkä näkee jotain unta josta herää kesken.
Nyt taas viime yön nukkui kokonaan omassa huoneessaan.Voi olla että ensi yönä taas meidän huoneeseen ehkä ei.
Muutimme tänne heinäkuussa ja siihen asti nukkui meidän kanssa samassa huoneessa eli en turhaa stressaa.
Uusi tulokas syntyy loka-marraskuussa eli ahdasta varmaan jossain vaiheessa on.
Anna ajan kulua ja pojan totutella.
 
Tosin poika on 3v. Nukkui 8kk lähtien yksin huoneessaan ja kun pikkuveli oli reilu 1v siirsimme pojat samaan huoneeseen ja nukkuivat näin n.4kk.Sitten juhannuksen jälkeen isompi alkoi itkeen öisin ja loppujen lopuks sen vieressä piti olla et nukahtaa. Homma vaan paheni ettei enää nukahtanutkaan niin helposti ja huusi meiän huoneeseen nukkuun. On nyt nukkunut meiän kanssa alakerrassa n.4kk ja ei mitään ongelmia. Ainoo,että haluaa nukahtaa valot päällä. Kohta kun meillä valmistuu yläkerran makkarimme ja siirrymme kans ylös niin koitamme saada isomman takaisin veikan kanssa samaan huoneeseen.Meillä myös tulossa perheenlisäystä helmikuussa.
 
Meillä nukutaan koko perhe samassa huoneessa,on nukuttu esikoisen synttymästä asti ja luulisin että nuktaan vielä ainakin vuosi.Meillä on siis kolme lasta(poika 5v4kk,tyttö 3v8kk ja poika 1v2kk)ja isommilla on omatsängyt meidän huoneessa ja kuopus nukkuu perhepedissä meidän keskessä.Meillä olisi kyllä lapsille oma huone mutta he eivät ole itse pytäneet päästä nukkumaan omaan huoneeseen ja minusta on mukava kun lapset nukkuvat samassa huoneessa.
 
Minuakaan ei muuten tämä nukkumajärjestely häiritsisi (eli lapset saisivat kyllä nukkua vaikka kaikki meidän kanssa), mutta kun ainakin nämä kaksi ensimmäistä ovat olleet todella huonoja nukkujia. Nuorempi heräilee edelleenkin vähintään kerran yössä ja saattaa huutaa joskus yli tunninkin ennekuin rauhoittuu nukkumaan. Esikoinen heräilee myös välillä ja juttelee unissaan. Jos siis nukkuisimme samassa huoneessa, niin heräilisimme kaikki vähän väliä ja yöt olisi yhtä kaaosta. Tulevan perheenjäsenen nukkumataidoista ei vielä tiedä, mutta olen jo valmistautunut siihen että valvottaa myös ainakin eka vuoden heräämällä tunnin välein, niinkuin sisarensakin. Silloin ei oikein soisi muiden lasten nukkuvan samassa huoneessa...
 
meillä oli poika kans 4v ku nukku meidän huoneessa, pikkuhiljaa ruvettiin puhumaan että nyt ku alat olla jo noin iso mies niin pitäis omassa huoneessa nukkua ku kerran semmonen on.

pojalla nyt ollu n.puol vuotta sänky omassa huoneessa, mutta silti joka yö kömpii meidän keskeen ja se olis muuten ok mutta ku mies ei saa nukuttua ku poika heiluu ja potkii koko ajan unissaan, minä oon niin sikeä uninen että en kyllä herää vaikka pommi räjähtäis korvan juuressa.

nyt oon lohduttautunu vaan sillä että lapsi tarvii sen turvallisuuden tunteen ja vaikka on käyty läpi kaikki mörkö/peikko jutut niin ei niitä noin vaan häivytetä. itse olin kans n.5 ku aina vanhempien keskeen painajaiseen herättyäni kömmin. kyllä sitä vielä joskus saa tuon miehen kanssa nukkua ihan rauhassa ja sitä saattaa vielä joskus toivoakki että voi ku olis joku muksu tuossa vieressä tuhisemassa =)
 
Me ollaan nukuttu ihan perhepedissä syntymästä asti. Nyt tyttö on "muutanut" omaan sänkyyn, mutta nukkuu samassa huonessa. Omakin huone on,mutta se on meillä yläkerrassa enkä häntä sinne vielä uskalla yksin päästää, joten samassa huonessa vielä jokunen vuosi.
 
Meillä tyttö nukkuu omassa pikku sängyssään isin kanssa samassa huoneessa, minä nukun eri huoneessa, kun on eri rytmit. Nyt on monesti kömpinyt isin selän taakse nukkumaan, kuulemma pelottaa nukkua yksin, vaikka on monia pehmeitä unikavereita. Tämä on kai ihan normaali "mörköpelko"vaihe, ikää 3 vuotta 4 kk ! Aiemmin on nukkunut ihan hyvin omassa sängyssäänkin. Mummolassa kuulemma nukkuu mummon ja ukin välissä parisängyssä ! Ehkä heillä on vähän ahdasta siellä.. =)
 

Yhteistyössä