4v neuvolassa annetusta rokotteesta oireita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lenksu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lenksu"

Vieras
Onko tuo nyt ihan normaalia kun poika sai neuvolassa viime keskiviikkona rokotteen ja se alue alkoi heti punoittaa, sehän on normaalia. Mutta se punoitus on vaan levinnyt ja rokotusalue on todella kova ja turvoksissa. Alue on halkaisijaltaan n.10cm ja musta se näyttää hiukan oudolta... onks tää siis normaalia????

[QUOTE="vieras";23239242]Ei ole normaalia noin laaja reaktio. Kannattaa soittaa neuvolaan ja ilmoittaa reaktiosta. Itse voit viileällä ja esim. hydrocortisonilla lievittää oireita.[/QUOTE]

No kortisonia mä laitoinkin siihen kun näytti niin ärtyneeltä. Mä ajattelin et täytynee soittaa terkalle huomenissa kun ei ala asettumaan. Muistaakseni poika sai samanmoisia oireita sillon vauvana jostakin rokotteesta, täytyy tarkistaa olisko ollu sama rokote sillonkin. Sillon tehtiin ilmotus sinne lääkevalmistajalle niistä oireista.
Toi jalka on sen näkönen kyl että huh.. On siis todella punainen n. 10cm alueelta ja siellä keskellä on se kova kohta josta 4-5cm on kellertävänpunaista aluetta. Kovasti kuulemma kutiaa, onneks ei kipua tms oo.

meijän tytölle tuli kanssa aikamoinen jälki mut toi kuulostaa jo sellaselta et menisin lääkärille näyttää...

Meidän lapselle tuli alle vuoden ikäisenä jostakin rokotuksesta kova pahkura (n.kananmunan puolikkaan kokoinen) reiteen ja kesti kauan,ennen kuin pikku hiljaa pieneni ja hävisi. Ilmoitin asiasta neuvolaan ja muistaakseni epäiltiin, että rokotetta olisi päässyt väärään paikkaan, kun neulaa vedettiin pois tai että on yliherkkä jollekin rokotteen aineelle.

Muista rokotuksista tän jälkeen ei oo onneks tullu mitään.

Yhteistyössä