4v:n ABC-tutkimus fysioterapialla kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelee

Vieras
Hei,
onko kenelläkään kokemusta tästä? meillä 4v hiukan kömpelö lapsi ja tarhassa ollaan sitä mieltä että (hieno)motoriikkaa on sen verran jäljessä, että tarvitsee tutkia (tai sitten hakea kahden lapsen paikkaa!) lapsi pukee kyllä itse, vetoketju, haalarit, saappaat jne mutta hitaasti. ei tykkää/osaa kamalasti piirtämisestä. muuten todella reipas ja hyväntuulinen, enkä itse ole huolissani. liikunnallinen, vaikkakin hiukan jäykkä - aivan kuten molemmat vanhempansakin! oletteko muut käyneet tässä tutkimuksessa, ja minkälaisin "oirein" ja mitä sitten, fys.terapiaa tms? neuvolassa ei oltu kovin huolissaan, kysyttiin vain että haluanko lähetteen. itse totesin että ihan miten vaan. nyt oli jäänyt ajanvaraus muilta kiireiltä lyykkääntymään parilla viikolla ja aamulla tarhassa sitten jo hoputettiin että mitenkäs se tilanne nyt on..
Kukaan??

en keksi mitään syytä, miksi et menisi, jos kerran päiväkodista on sitä suositeltu ja huoli on siellä herännyt ja sinulla tuollaiseen palveluun on mahdollisuus. Eiköhän se siellä sinulle selviä ja selvitetä, mitä siellä tehdään ja miksi.

Käytiin just saman ikäisen kanssa, kun karkeamotoriikka kömpelöä. Katsottiin liikeradat, piti nousta puolapuille, heittää ja potkia palloa, seistä tasapainolaudalla, tehdä palapeli. Kiva käynti oli, reipas tunti meni:)

menen toki! aika varattu jo. kyselin vain jos kukaan on käynyt, että miten lapsi on teidän mielestä ollut motoriikan kanssa pulmissa. itse kun en näe mitään ongelmaa tässä =) tietenkin siellä päiväkodissa näkee paremmin vertailun muihin lapsiin. mutta neuvolassa siis ei oltu kovin innostuneita, ei lääkäri eikä hoitaja. silti sinnehän menee se 4v tarhan kassa tehty vasu jne. mutta että tarha harkitsee lapselleni kahden paikan hakemista siksi että pukee hiukan hitaasti? hassua mielestäni! tietenkin se helpottaa heidän työtään kaiken kaikkiaan jos lapsia on isossa ryhmässä yksi vähemmän, ja mikäs siinä =)
olisin ollut kiinnostunut että miten muut vanhemmat on itse huomanneet hienomotoriikan puutteet omissa lapsissaan?

[QUOTE="heps";28020301]Käytiin just saman ikäisen kanssa, kun karkeamotoriikka kömpelöä. Katsottiin liikeradat, piti nousta puolapuille, heittää ja potkia palloa, seistä tasapainolaudalla, tehdä palapeli. Kiva käynti oli, reipas tunti meni:)[/QUOTE]

miten siitä jatko? mikä ikäinen lapsi? jos "vikaa" löytyi niin mitä sitten tapahtuu?
kiitti tiedoista =)

mutta että tarha harkitsee lapselleni kahden paikan hakemista siksi että pukee hiukan hitaasti? hassua mielestäni! tietenkin se helpottaa heidän työtään kaiken kaikkiaan jos lapsia on isossa ryhmässä yksi vähemmän, ja mikäs siinä =)

ehkä tuo pukeminen on vaan yksi esimerkki ja lapsi tarvitsee apua kaikissa toimissansa enemmän kuin muut (vessassa käynti, syöminen, pukeminen, askartelu, liikunta jne.) ja siksi päiväkodissa kokevat, että kaksipaikkaisuus olisi ratkaisu: kaksinkertainen hoitajan ajan tarve ei olisi muiden ajasta pois.

Mutta jos tuo pukeminen on ainoa selitys jonka olet päiväkodista saanut, niin kannattaa pyytää, että juttelette ihan ajan kanssa asiasta.

Muttajuu, itse kysymykseesi en osaa sanoa juuta enkä jaata :)

Yhteistyössä