4kk vauvelin syömisistä....???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "eevi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"eevi"

Vieras
Moi
Mulla reilu 4kk ikänen poju ja ollaan aloteltu kiinteitä syömään jo tovi sitten. Annatteko 4kk ikäselle marjoja pakkasesta? Banaania? Mitä muita hedelmiä? Joko annatte puuroa? Entä velliä? Missä syötätte? Voiko tuettuna laittaa jo syöttötuoliin? Meillä tripp trapp-tuoli... Kiitos asiallisista neuvoista :)

No en osaa neuvoa ruoka asioissa, mutta velliä meille taidettiin ensimmäisenä suositella neuvolassa, ei kylläkään kelvannut. Syöttötuolissa istutettiin vasta puolenvuoden iässä, sitä ennen maisteltiin sitterissä.

Moikka!
Itse en antanut 4 kk muutakuin marjoja ja juuri noita soseruokia. Perunaa, porkkanaa ym. Banaania en antanut kun ei ole tarvetta antaa niin pienelle vielä. Tietenkin jos sen soseuttaa oikein kunnolla niin miksi ei. Annoin vasta kun alkoi tulla hampaita niin sai sitä vähän pureskella. 5kk varmaan annoin hedelmäpussissa hedelmia maistella. Mutta 4kk en paljoa viitsinyt erilaista kaikkea antaa. Suomalaisia marjojahan voi antaa soseena. Samaa se on kuin pilttipurkissakin. Syöttötuolissa eihän sais istuttaa niin pientä. Se ei ole hyvä lapsen selälle. Meillä vauva olisi halunnut istua jo tosi pienestä saakka mutta sitteri sai kelvata sinne 5,5kk saakka. Silloin istui jo lapsi niin hyvin että annoin hetken olla tuolissa. Velliä en antanut ollenkaan. En sitä tajua ollenkaan kun puuron saa 5kk syöttää niin miksi ei sitten sitä. Velli on mielestäni turha. Niin tosta istumisesta vielä että ei siis kannata varsinkaan laittaa jos tarvitsee tukee, kun pitäs osata istua jo itse että kannattaa laittaa. Harjotella istumista lattialla ensin ja sitten kun on tukeva ja ikää riittävästi niin sit istumaan. Eikä tukia tarvita. :D

Yhteistyössä