4kk vauva, voiko olla siitepölyallergiaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sabe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sabe

Uusi jäsen
29.08.2008
12
0
1
heips

ihmettelen tässä vain..tyttö (melkein 4kk) pärskii ja aivastelee nyt kunnolla ja yskii toisinaan sekä silmät ovat vetiset. kuumetta ei ole ainakaan vielä. Voiko tämän ikäisellä olla siitepölyallergiaa? nukkuu vain ulkona kunnolla päiväunet. täysimetyksellä on meidän tyttö vielä, ruoka maistuu hyvin.

Olen itsekin viime päivinä selvästi saanut taas jotain pölyoireita, aivastelua jne.

vai onko nyt sitten perus kevätflunssa tulossa..

Tuskin on siitepölyallergiaa. Meidän allergialääkärin mukaan vasta seuraavana keväänä eli vaatii altistumisen ensin: eli ensi keväänä voi vasta teillä olla. Jotenkin en nyt osaa tätä selvemmin ilmaista :/

Meillekin on sanottu, ettei ensimmäisenä keväänä voisi olla, mutta olen kuitenkin kuullut lapsista, joilla on ollut jo ekana keväänä - eli ehkä kannattaa vielä kysäistä asiasta kokeneelta allergologilta! Allergiaoireiltahan nuo kuitenkin kuulostavat?

Silmiin/nenään voi kokeilla apteekista Lomudalia (meillä annettu nenään/silmiin jo 4-kuisesta lääkärin ohjeen mukaan pari tippaa per silmä/sierain), auttaa ainakin meillä. Mutta siis käytä vauvaa ihmeessä allergologin vastaanotolla - yksityisellä asia selviää nopeimmin!

Olen kuullut, että vaikka varsinaista siitepölyallergiaa ei välttämättä olisi, niin jo pieni vauva voi kärsiä ylipäätään pölyistä (katupölyt, siitepölyt yms.). Oireet ovat käytännössä samat kuin siitepölyallergiassa ja samoin hoito: esim. tippoja silmiin ja nenään.

Yhteistyössä