4henkinen perhe etsii koiraa seuraksi ja suojeliaksi. millainen siis?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haukku toiveena
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haukku toiveena

Vieras
Mulla 3 pientä lasta ja kotialueemme ei ole turvaisammasta päästä. Asuntoa ei vielä voida vaihtaa, joten ollaan harkittu meille koiraa, kun kova koirakuume on muutenkin vaivannut jo vuosia!! Joten kysyisinkin nyt teiltä jotka tiedette jotain koirista, onko olemassa rotua joka olisi lapsiystävällinen, tehokas suojelija ja kuitenkaan ei mikään liian hankala koulutettava?? jonkin verran on kokemusta koirista, kirjatietoutta kylläkin enemmän..

Briardit ovat lapsiystävällisiä ja hyviä suojelemaan. Vaativat kyllä hyvää koulutusta. Itselläni ei ole niitä, mutta lähipiirissä on niitä ja ne ovat mielestäni ihania luonteeltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kertaa kolme:
entäpä amerikanbulldoggi. olen kuullut ettei ole mielettömän hankala koulutettava, suojelusvaistoinen ja lapsiystävälline

Nää on ihania. <3 Kannattaa tutustua rotuun!

Juu, ehdottomasti! Jos vaan riittää rahkeet koulutukseen niin saat aivan loistavan lemmikin ja perheenjäsenen!

Sakemanni kyllä vaatii sitä koulutusta. Miten asutte, ja millä tavoin koiran pitää vahtia? Riittääkö pelottava ulkonäkö ja haukkuen ilmoittaminen? Liiaksi suojeluviettisen koiran kanssa saa olla melkolailla varuillaan, mitä tulee esim. lasten kavereihin jne. nimim. kokemusta on. Karkeasti yleistäen, melkeinpä mikä tahansa iso ja musta koira on tehokas pelote.

Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Sakemanni ehdottomasti, meillä ei ollut edes ehditty kouluttaa ja ei ikinä päästänyt lapsia yksin mihinkään. Aivan upea rotu.

Tuo ei kyllä välttämättä ole pelkästään hyvä juttu.

Meille tullut vuosia sitten aikuinen koira, jonka kanssa tuon tyyppinen vahtiminen tuli jo ongelmaksi.

Itse varmaan sen tiedätkin, mutta muille tätä lukeville ehkä infoksi että tuo ei missään nimessä ole tavoite eikä toivottavaa koiran koulutuksessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pöö:
Sakemanni ehdottomasti, meillä ei ollut edes ehditty kouluttaa ja ei ikinä päästänyt lapsia yksin mihinkään. Aivan upea rotu.

Tuo ei kyllä välttämättä ole pelkästään hyvä juttu.

Meille tullut vuosia sitten aikuinen koira, jonka kanssa tuon tyyppinen vahtiminen tuli jo ongelmaksi.

Itse varmaan sen tiedätkin, mutta muille tätä lukeville ehkä infoksi että tuo ei missään nimessä ole tavoite eikä toivottavaa koiran koulutuksessa.

On kyllä koulutettu nykyään. Lapsia jumaloi edelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja haukku toiveena:
Mulla 3 pientä lasta ja kotialueemme ei ole turvaisammasta päästä. Asuntoa ei vielä voida vaihtaa, joten ollaan harkittu meille koiraa, kun kova koirakuume on muutenkin vaivannut jo vuosia!! Joten kysyisinkin nyt teiltä jotka tiedette jotain koirista, onko olemassa rotua joka olisi lapsiystävällinen, tehokas suojelija ja kuitenkaan ei mikään liian hankala koulutettava?? jonkin verran on kokemusta koirista, kirjatietoutta kylläkin enemmän..

Tehokas suojelija ja helppo koulutettava ei tule samassa paketissa, varsinkaan jos ei ole aikaisempaa kokemusta koirista. Miten mulla on ihan visio, että kohta taas lehdessä sakemanni etsii kotia "pitovaikeuksien vuoksi".