4d-ultra

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias_2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelias_2

Vieras
Kuulin juuri, että tuttavaperheeseen on syntynyt poika. Iloinen perhetapahtuma, mutta 4d-ultrassa Porissa sanottiin, että uusi tulokas on tyttö. Olen aiemmin luullut, että 4d-ultrassa katsottu sukupuoli on "varma" (niinkuin nyt mikään tässä maailmassa voi olla), mutta näköjään erehdyksiä sattuu siinäkin. Nyt mietinkin, että miten yleistä tämä on? Onko muille käynyt tällä lailla? Ja kyse oli siis nimenomaan 4d-ultrasta, ei tavallisesta ultrasta (jossa erehdykset ilmeisesti aika tavallisia).

Olisin kiitollinen kokemuksista!

Minulle sanottiin 4d:ssä, että on tyttö. Olen ostanut muutamia tytön vaatteita. Lähes tulkoon kaikki veikkaa poikaa. Vielä ei ole syntynyt, joten saa nähdä miten käy.

Olen kyllä kuullut, että noita virheitä sattuu myös 4d:ssä

En vielä tiedä mitä aikovat tehdä kun vauva syntyi vasta viime yönä, mutta tuskin valittavat. Kai inhimmillisiä erehdyksiä voi sattua kaikille. Tämä oli mielestäni vain kovin yllättävää kun olen kuvitellut (virheellisesti), että 4d-ultrassa saatu kuva on lähes syntyneen lapsen valokuvan laatuista eli jos pippeli näkyy niin se sitten kanssa näkyy eikä muuksi muutu. ;o)

No "valittivatko" oli varmaan väärä sanavalinta, mutta voihan siitä asiallisen palautteen antaa, veikkaan, että 95% 4D-ultraan menijöistä menee sinne juurikin sukupuolen selvittämisen takia. Varmaan tämäkin perhe on osteskellut pinkkiä ja vaaleanpunaista jonkun verran tulevalle "tytölleen", ajattelisin.. No sopiihan väri pojallekin! ;)

Minä kävin istukkanäytteessä ja tulossa olis tyttö kromosomien perusteella. Mutta onko sekään niin varmaa??!! Eli siis syntyyhän niitä aina muutamia lapsia joiden sukupuoli on vielä syntymänkin jälkeen epäselvä. Eli saattaa olla esim. molemmat "vehkeet". Tämä nyt vähän asian vierestä mut pointti oli se et mikään ei ole aina niin varmaa!!! Se kannattaa muistaa!!!

Naapurin rouvalle sanottiin 100% varmuudella olevan poika,
en tosin tiedä, mikä ultra se oli.
Tyttö tuli.

Ystävälläni on lapsi, josta merkintä laitoksella papereihin " sukupuoli tuntematon"
ja jostain syystä vasta 9:n päivän iässä selvisi, että on poika.
Tuli vaan tuosta "jänskä"- nimimerkin jutusta mieleen.

no onpa kökkö juttu, ajattelin juuri Turussa mennä tuohon 4D-ultraan, kaippa se on kanssa vauvan asennosta kiinni, jos "jalat harallaan" niin luulisin siinä nyt näkevän.

Voisiko joku suositella hyvää paikkaa turussa tuon 4Dn tekoon?

No ei juurikaan tunnu elleillä olevan kokemusta vääristä "veikkauksista" sukupuolen suhteen 4d-ultrassa. No, hyvä niin! Itse kävin ultrassa keväällä ja ultraaja sanoi, että jos jalkoväliin ei näe niin tutkivat sitten onko naisen sisäiset sukuelimet (olikohan nyt vähän hassusti sanottu..) Eli siis katsovat näkyykö kohtu ja munasarjat. Tuntuu siis ammattitaitoisen lääkärin käsissä aika varmoille noi sukupuoliasiat! Mutta en siten tiedä miten näitä virheitä pääsee sattumaan, onko lääkäri katsonut vaan huolimattomasti tai kiireellä?

Itse jankutin moneen kertaan, että onko tämä nyt varma tieto vai jäikö asiaan jotain tulkinnan varaa. Lääkäri kyllä vakuutti, että tieto on ihan varma eikä tulkinnan varaa jäänyt vaan ihan selvästi näkyi sukupuolielimet. Tiedä sitten, varmuuden saa kai vasta kun syntyy. ;o)

Riippuu varmaan kanssa millä viikoilla menee, onko liian aikaista vai liian myöhäistä. Itselläni piti sukupuoli paikkansa. Kysyin vielä että onko tässä vaiheessa varma tieto, niin sanoi olevan hyvin varmaa. Kuvatkin olivat ihan samannäköiset kun vauva sitten syntyessään.

meille 4d:ssä sanottiin, että tyttö tulee ja niin tulikin.

Samaisessa paikassa (hemo, Lahti) samainen lääkäri (erittäin kokenut ja arvostettu) on kuitenkin muutaman kerran katsonut väärinkin.

Mieheni serkulle ensimmäisen kohdalla sanottii useammassa ultrassa, että tyttö tulee ja poika tuli.

4D:ssä suositellaan käydä aikaisintaan 24 raskausviikolla, itse olen käynyt Femedassa Brunolla jo 3 kertaa ja jokaisella kerralla sukupuoli on sanottu ja myös näytetty oikein:)

4D:ssä suositellaan käydä aikaisintaan 24 raskausviikolla, itse olen käynyt Femedassa Brunolla jo 3 kertaa ja jokaisella kerralla sukupuoli on sanottu ja myös näytetty oikein:)

Kelakorvauksen saa ainakin Femedassa VAIN jos käyt ennen rv 24. Eli kukkaroa kevyemmäksi. Ja yhtä lailla tässä on kuullut että ennusteet on menny pieleen kävit sitten rv 19, 22, 28 tai 32. Osalla osuu oikeaan, lopuilla ei.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä