45-vuotiaana äidiksi ensimmäistä kertaa

• Viestiketjun aloittaja vanha äiti
  • Ensimmäinen viesti
vanha äiti
Tiedän, taidan olla jo monella eri mittapuulla vanha tähän.
Mutta kyllä se vaan saa olon ihan onnesta soikeaksi. Vauvan pitäisi syntyä loppuvuodesta - pienen tytön. Uskomatonta miten elämä heittelee. Miehen kanssa yhteistä taivalta takana parikymmentä vuotta ja vasta nyt, niin monien lapsettomien vuosien jälkeen meille tulee tällainen "yllätys". Mitään hoitoja emme ole käyneet - täysin luomusti tämä tapahtui.
Jännittää :)

Tietysti huolettaa myös. Olen 55-vuotias kun lapsi on kymmenen, 65-v kun hän on parikymppinen. Toivottavasti saan elää ja nauttia vielä lapsenlapsistakin mahdollisesti joskus.

marsipaani
Onnea kovasti!!! Oma äitini sai pikkusiskoni 44-vuotiaana ja sekin raskaus oli täysi yllätys. Äitini ei pitänyt enää voida tulla raskaaksi. Nykyisin siskoni on reipas 7-vuotias ja äitini nuorekas 51 v.

vanha äiti
Kiitos kaikille onnitteluista !
Kyllä tässä kaikenlaista myllertää mielessä, hyvää ja "pahaa". Mies on ihan sekaisin koko asiasta ja suloistahan tuo on katsoa, kun ylpeänä kertoo ,että tytär on tuloillaan.
Minulla vielä ei raskaus juurikaan näy tuntemattomien silmiin - mitenköhän ihmetteleviä katseita sitten liene saadaan , kun me mummo ja pappa-ikäiset lasta odotetaan. No, aikanaan sekin elviää ;-)

:)
voi jukra miten ihanaa :) mun sukulainen sai kaksoset yli neljäkymppisenä..

oliko lääkäri tuominnut lapsettomuuteen? ikä tosiaan on vaan numero.. olette varmasti hyvät vanhemmat, osaatte ainakin arvostaa lastanne :)

vanha äiti
Alkuperäinen kirjoittaja :):
voi jukra miten ihanaa :) mun sukulainen sai kaksoset yli neljäkymppisenä..

oliko lääkäri tuominnut lapsettomuuteen? ikä tosiaan on vaan numero.. olette varmasti hyvät vanhemmat, osaatte ainakin arvostaa lastanne :)
Emme koskaan ole käyneet lääkärillä tämän asian takia. Lasta aikoinaan yritettiin saada aktiivisesti muutaman vuoden ajan, mutta kun "tulosta " ei alkanut tulla, ikäänkuin hiljaa luovuimme sitten koko lapsi ajatuksesta.

Yhteistyössä