42+ ja korkea FSH

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx74
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

xxx74

Uusi jäsen
14.09.2016
2
0
1
51
Moi.

Olen 42 ja minulla on yksi, ihana 6 vuotias laspi. Ollaan yritetty sisarusta luomuna varmaan jo 3 vuotta, mutta ei onnistuttu. Yksi varhainen keskenmeno 2 vuotta sitten. Kävimme viime tammikuussa Felisitaksessa tutkittavana ja sperma oli laadukasta, mutta meikäläisen FSH oli koholla, 13. Sain Clomifenejä, joista meni sekä nuppi (hirveet mielialavaihtelut) että kierto ihan sekaisin. Välillä meni jopa 2 kk ennenkuin alkoi taas vuotamaan. Söin 2 kuuria ja sit totesin, ettei auta/toimi, on vaan haittaa.

viimeviikolla kävin uudestaan - sama klinikka - uusi lääkäri, joka tuhahti, ettei mun ikäiselle enää pitäis Clomeja antaa ja vieläpä tsekkaamatta että tapahtuuks siellä munasarjoissa mitään. Määräsi nyt muuta - Dehydroepiandrosteronia.

Lisäksi mitattiin FSH uudestaan ja se on pompannut 52:een! Lääkäri totesi (todella surullisella äänellä), että tämä nyt on se merkki, että sulla on alkanut vaihdevuodet. Ja raskaaksi tulemisen mahdollisuus on todella, todella, todella pieni. Kysyin että kannattaako mun syödä tuota Dehy…ä, onko siitä hyötyä / haittaa. Hän sanoi, että ei siitä ole haittaa ja voihan siitä, ehkä jokin pieni hyöty olla. Mutta tuskin. Oltiin harkittu inseminaatiota (keinohedelmöitykseen emme halua ja olisi kuulemma muutenkin hyödytöntä, menis rahat kankkulan kaivoon), mutta lääkäri sanoi, että yhtäsuuret mahdollisudeet tulla raskaaksi kotikonstein.

Kysyisin, että onko täällä samassa tilanteessa olleita? Onko joku tullut raskaaksi näin korkealla FSH arvolla - luomuna? Onko kokemuksia tästä Dehydroepiandrosteronista?

Vai pitäiskö nyt vaan hyväksyä tilanne ja unohtaa toisen lapsen.

Kiitos etukäteen. Olen todella masentunut tästä "diagnoosista".

Hei. Yritettiin mieheni kanssa lasta vuosi ja kun mitään ei tapahtunut,menimme lapsettomuusklinikalle. Testit otettiin ja niiden perusteella minulla oli laktoosi koholla eli hyperprolaktemia. Lääkäri määräsi lääkkeet ja sanoi, ettei nyt mitään raskaaksi tulemisen mahdollisuuksia..., lottovoitto olisi raskaus,lääkkeitä syötävä 3kk, jotta hormoni laskee ja sitten katsotaan arvot uudestaan. Söin lääkkeitä 6 viikkoa ja kuukautisia ei tullut. Tein raskaustestin ja olinkin raskaana! Lääkärin mukaan oli kaikki osunut kohdalleen ja lottovoitto tullut. Sain terveen tyttölapsen 39vuotiaana vuonna 2015. Siitä 3kk päästä täytin 40v. Nyt sisarusta yritetty ja ei onnistu. Testeissä käynyt ja mulla ei niiden mukaan hyperprolaktemiaa. Lääkäri määräsi DHEA:tai ja söin niitä 400 kpl. 2 aamul ja 1 illalla. Sitten pillerit loppuivat ja rinnoista alkoi tulla kokkareista maitoa. Taas testeihin. Niiden mukaan ei hyperprolaktemiaa ja lisää Dhea:ta samalla annostuksella. En nyt enää tiedä kannattaako syödä Dhea:tai vai pitäiskö lopettaa? Lääkäri on kyl pätevä, mutta ei osannu vastata miksi maitoa tulee rinnoista...liittyykö siihen kun lopetin dhea käytön ja maidon tulohan on yksi kohonneen laktoosiarvon oire. En tiedä sitten liittyiskö imetykseen kun lopetin huhtikuussa 2016 imetyksen ja alkoi maitoa tulla nyt elokuussa uudestaan...onko kellään sattunut vastaavaa...

Yhteistyössä