41-vuotias vielä kerran raskaaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as66
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as66

Uusi jäsen
17.03.2008
1
0
1
täällä tosiaan kesällä 42-vuotta täyttävä 6kk:n ikäisen pojan äityli haikailisi vielä yhtä lasta.. toki noita vanhempia lapsiakin on ( 14v,13v ja 10v). mutta mutta aina ei luonto ole suotuisa sitä antamaan,tuota nyt puolivuotiastakin niin
sanotusti tehtiin 1 1/2 vuotta ja se tässä pelottaakin et jos venyy ja venyy taas sen saman ajan niin olenko sitten jo liian vanha sen saamaan ja riskeeraanko sillä mahdollisesti lapsen terveyden( kun siinä tapauksessa jo lähentelisin sujuvasti 45-vuotta) onko kukaan ollut tai on parasta aikaa samassa mietintä tilanteessa??

Sain itse tytäremme melkein 46vuotiaana. Ainahan odotuksessa sekä synnytyksessä on omat riskinsä ja tietty vanhempana - kaikkien tutkimusten mukaan- aina suuremmat. En halua mitenkään rohkaista sinua, itse aikuisena teet päätöksesi asian suhteen, mutta sen voin kertoa, että kun sain tietää olevani raskaana (ilman mitään "poppakonsteja"),ajattelin, että silloin en ole liian vanha äidiksi! :wave:

Eihän se enää tuossa iässä heilauta puoleen ja toiseen. minä sain esikoisen 38 vuotiaana ja en todella saanut lapsia aiemmin vaikka kuinka yritin ja halusin. nyt ootan viimesilläni eli tiistaina meen sairaalaan tätä pikkukakkosta ja olen 43 vuotias ja muutama kuukausi päälle. riskithän jo minulle kerrottiin kun olin 38 v. aina kuitenkin on jotain riskiä oli minkä ikänen tahansa. minä olen sitä mieltä että jos lasta todella haluaa niin siitä vaan kuka meistä on sanomaan oikeastaan iästä mitään ja kyllä se lapsi tulee jos kaikki on hyvin ja toimii :wave: tsemppiä vaan ja hyvää pääsiäistä :heart: :flower:

Yhteistyössä