40+ so what wol.13

Mä ostin mun ubikinonit Life-kaupasta joskus kesällä, en muista paljonko maksoi mutta siellä sattui just olemaan joku hyvä tarjous eli halvemmalla sain kuin muuten ois ollut. Mulla on 150 mg kapseleita ja otan niitä aamuin illoin. Ilmeisesti näitä hedelmällisyyden buustaajina käytetään isommilla annoksilla kuin tämä minun 300 mg /vrk, mutta en ole sitä tohtinut ylittää kun paketissa lukee 1-2 /päivä (kysyin lääkäriltä onko ok näitä käyttää ja sanoi että pakkauksen ohjeen mukaan).
 
  • Tykkää
Reactions: Pähkinä-76
Hei kaikille!

Minäkin olen täällä taustalla lueskellut kuulumisianne, mutta en ole saanut aikaiseksi kirjautua ja kirjoitella. Täällä on vauva-aihe välillä painunut jo kovasti taka-alalle. Luomuna mennään edelleen ja ajatus on, että tulee jos on tullakseen. En ole testannut ovista, eikä olla mitenkään erityisesti ovispäiviin tähdätty. Minulla oli jo alun perin ajatus, että hoitoihin en halua ryhtyä, joten sitä ei olla edes pohdittu.

Kovasti tsemppiä teille jokaiselle! Käyn varmaan edelleen lukemassa kuulumisianne, mutta selvästi omat ajatukset ovat jo ajautuneet muille teille. Ihanaa olisi kolmas pikkuinen saada, mutta olen kovin kiitollinen näistä kahdesta ja tuntuu, että meidän perhe saattaa hyvinkin olla tässä :)
 
Mulla on käytössä ihan markettien vitamiinihyllyltä hankittu ubiginon vahvuudeltaan 150mg. Nyt syön 450 mg päivässä ja hoidoissa käytetään annoksilla 400-600 mg/pv. Viimeisimpään stimulaatioon aloin sitä ottaa ennakkoon ja jatkan edelleen. Mulla ainakin vaikuttaa siltä että siitä hyötyä oli, koska saimme siis 6 solua, joista 4 hedelmöittynyttä alkiota, vaikkakin ne kaks otti ja hyytyi matkalla. Kuitenkin tulos oli parempi kuin kummassakaan aiemmassa stimumaatiossa, joissa en sitä käyttänyt. Ekassa hoidossa saatiin 2 solua ja molemmista alkiot. Tärppiä ei tullut kummastakaan. Toisessa hoidossa saatiin 5 solua ja vain 2 alkiota, joista toisesta se puolivälissä keskeytynyt raskaus ja toisesta ei yritystäkään. Toki kaikki alkiot ovat tähän mennessä saaneet huippulaatupisteet. Oon toki lisännyt vitamiineja ja kalaöljytkin päivittäiselle listalle.
 
Ubikinon tilauksessa! (y) Vida vahva Q10 150mg, en tiedä onko hyvä merkki tms mutta löytyi kohtuuhintaan.

Tyhmä kysymys, mutta onko tuo siis sellainen valmiste jota voi syödä raskaanakin? Oletan että on, mutta parempi varmistaa.
 
Minäkin mietin tuota ubikinonin käyttöä raskauden aikana.... Yliopiston apteekin sivuilla lukee heidän myymänsä tuotteen kohdalla: "Ei raskaana oleville tai imettäville". Jostakin toisaalta löysin tiedon, ettei ole tutkittua tietoa vaikutuksista raskauden aikana. Ja jossain, että keskustele käytöstä lääkärin kanssa, jos olet raskaana. Luontaistuotekauppojen sivuilta en löytänyt mitään mainintaa käytöstä raskauden aikana. Luin myös tuosta, että estää raskausmyrkytystä. Mitähän pitäis ajatella...Aloin nyt tuota pohtimaan, mutta todennäköisesti aion sitä kumminkin ostaa. :unsure:
 
@Silmu75 ja @Pähkinä-76 täällä myös luomuillaan. Nyt toinen varsinainen yrityskierto vasta menossa. Mulla kaksi lasta aimmasta liitosta, jotka nyt 9 ja 12 vuotiaat. Nyt uuden miehen kanssa yritämme lasta, hänelle ensimmäistä. Hän on myös ikäiseni. Me kyllä pupuillaan oviksen aikoihin viikko ennen ja viikko jälkeen lähes joka toinen päivä.

Oviksen olen katsonut laskennallisesti kuukautiskierron mukaan (joka ei ole kovin säännöllinen), ja kun olen ovista tikuttanut, en ole siihen saanut testiviivaa vielä kontrolliviivaa tummemmaksi. Myöskään limoja en ole juurikaan havainnut, eli pelkoni on, etten ovuloikaan laisinkaan. Ilmeisesti on ihan normaalia, ettei joka kuukausi ovuloi nuorempanakaan, saati sitten tällä ikää. Syyskuussa ikää tulee jo 42 vuotta. Mutta entäpä, jos en ovuloi ylipäätään koskaan..? Mielestäni hormonikierukan aikanakin huomasin ovuloivani, niin mikä nyt on, jos en ovuloi lainkaan?

Te, joilla jo enemmän kokemusta hoidoista ym. Mikä voisi auttaa ovuloimaan? Tai miten sitä voisi ylipäätään tutkia? Kun nyt vasta toinen kierto menossa, ajattelin onko liian aikaista mennä tutkimuksiinkaan..

Voih, miksen tavannut nykyistä miestäni 5 vuotta aiemmin ainakin..?
 
Viimeksi muokattu:
Silmu75, munkin miehellä on ollut tosi kova kynnyt hoitoihin, mutta rakkaudesta minuun niihin lähtee, kun tietää, kuinka paljon sitä iltatähteä toivon :)

Lääkäri soitti pyynnöstäni. Ei suositellut minulle ERA-tutkimusta tässä vaiheessa, koska alkaneita raskauksia viisi, ja ongelma on vain munasolujen huono laatu. Sanoi, että voidaan arvioida uudestaan, jos ei raskaus alka ensimmäisestä siirrosta (meille tulee siis luovutettu munasolu).

Ollut ihan järkyttävä olo pari päivää. Eilen olin ihan hirviö miehelle, pinna niin kireellä. Odotan jo kovasti, että menkat alkaisi ja olo helpottaisi!
 
Angervo76, nostan hattua teille ahkerasta pupuilusta (y)! Kyllä täytyy nyt itsekin ryhdistäytyä!

Silmu75, juu, minäkin ajattelin, etten ubikinonia raskaana söisi. Voisi olla tuo alkukierron aikana syöminen hyvä idea, mutta miten osaan sen lopettaa oikeeseen aikaan kiertoa:unsure:?
 
Ubikinonista vielä. Taidan nostaa annoksen nyt 600 mg:n. Itse en ole aikeissa käyttää sitä raskauden aikana / alkionsiirron jälkeen. Mitään oikeita lähdeviitteitä minulla ei ole, mutta monella jenkkisivustolla todetaan että sen käyttö kannattaa raskauden ajaksi lopettaa koska sen raskaudenaikaista käyttöä ei ole riittävästi tutkittu. On tosiaan tehty jokin tutkimus noin 10 vuotta sitten, jonka mukaan se voisi vähentää raskausmyrkytyksen riskiä, mutta noin yleensä ottaen tietoja raskauden ajan käytöstä on vähän. (Mulla itselläni on kohonnut riski raskausmyrkytykseen ja sitä ehkäistään aspiriinilla 100 mg päivässä, jos raskaus saadaan aikaiseksi.)

@yöeläjä , toivottavasti flunssa alkaa pian helpottaa! Tuntuuko uusi työpaikka mukavalta? Itselläni on edessä töihinpaluu nyt maanantaina, esikoisen vanhempainvapaan jälkeen, hurjalta tuntuu kun olen niin pitkään ollut poissa... :eek: Tuun olemaan ihan pihalla ainakin aluksi.

@KeltainenSeepra , mukavaa kun kirjoitit ja kiitos tsempeistä! Ymmärrän ajatuksesi. :)

@Angervo76 , ovulaation tukemiseen saattaa riittää ihan kevyt hoito, tablettilääkitys. Useimmiten nykyisin kai Letrozol, joka on syrjäyttänyt aiemmin paljon käytetyn Clomifenin (vaikka sitäkin jotkut vielä käyttää).

Tänne ei kuulu mitään ihmeempää. Lääkärillä kävin ja ensi viikolla uusi tsekkaus ja luultavasti ERA-näyte.
 
Anteeksi tämä omanapailu, mutta tulin tauon jälkeen päivittämään, että meillä vika löytyi miehestä. :unsure: Samoihin aikoihin mieheltä löytyi muuta, aika vakavaa, terveyskremppaa, joka on nyt kuitenkin hoidossa. Näillä seikoilla voi olla keskinäinen yhteys, eli nyt odotellaan ja katsotaan, vaikuttaako miehen terveydentilan koheneminen + vitamiinit yms. siittiöiden. Jos ei, niin meillä ICSIt edessä. Jos nyt jotain laihaa lohtua etsitään, niin mulla näyttäisi olevan vielä asiat testien mukaan OK (ikä 36), eli varmaan toivoa on ainakin hoidoilla. Oon vähän mieli maassa kaikista viime viikkojen järkytyksistä, ja siksi jään taustailemaan ainakin vähäksi aikaa. Ehdin vähän selailla teidän kuulumisia, ja ihan mielettömästi tsemppiä tuleviin ja uusiin yrityksiin, varmasti täällä pian kuullaan hyviä uutisia!! :love:
 
Kiitos kaikille tiedoistanne ja kokemuksistanne ubikinonista! Vielä en ole ostanut, mutta aikomus on kokeilla. Vaikuttaa hyvältä tavaralta ilman raskaussuunnitelmiakin.

Angervo76, kyllä olet oikeassa, kivaahan se pupuilu on! Näin yli kahdenkymmenen vuoden jälkeenkin. Kun sille vaan aina löytyis sopiva aika ja paikka.

miumiu_82, olipas harmillisia löydöksiä. Toivottavasti miehesi pian tulee kuntoon! Hieno homma, että sinulla kumminkin kaikki ok ja nuorihan vielä oot!

Täällä kp 17 ja pelkään, että menkat jo nyt alkamassa. Sen verran olen kiukkuinen ollut ja ylipuuhakas, vatsakipuakin vähän. Toissa kierto oli myös lyhyt, 18 päivää. Heittoa mulla kierrossa on, mutta yleensä kierto 26 - 28 päivää. Näinköhän kannattais mun siirtyä vaihdevuosiryhmään...

Sillon kun oli tuo lyhyt kierto viimeksi, kuukautiset olivat vähän oudot, kirkasta verta tuli, mutta ei tummaa ollenkaan tai hyytymää. Siks teinkin raskustestin vuodon päätyttyä ja siihen tuli äärettömän näkymätön viiva, mieskin sen kuitenkin näki. Kaikkia muitakin oireita oli, nivusia ja selkää vihloi yms. Mutta tuon jälkeen tehdyt testit näytti negaa kaikki. Oli varmaan vaan viivanpaikka. Seuraavat kuukautiset oli sitten normaalit, kiertopäivä 27 muistaakseni.

Täällä flunssaa pukkaa nyt. Mitäs teidän muiden maanantaihin kuuluu?
 
Katti75, tsemppiä töihinpaluuseen! Toivottavasti vierailu työelämässä jää lyhyeksi ja oot kohta taas mammalomalla!

Miumau-82, ikävä kuulla, että löytyi vakavia ongelmia. Hyvä puoli siinä on tietty se, että saatte nyt oikeaa hoitoa. Voimia teille!

Pähkinä-76, no, jopas on huippulyhyt kierto! Mä pidin omiani lyhyinä, kun 23-26! Lyhyimmillään ollut 21 päivää.

Täällä 24/23-26. Olen tehnyt kaksi negatiivista raskaustestiä ja menkkajomotuksia jo 11 päivää putkeen :( Ei kivaa. Miehen simppatulokset tulivat, normaali hedelmällisyys, kuten jo tiedettiin. Ne nyt vaan vaadittiin uudestaan hoitoa vartan.
 
kirsillevauva, nuo negatiiviset raskaustestitulokset on niin syvältä. Mutta vielähän sulla voi hyvinkin plussaksi muuttua, kun noin aikaset päivät!

Ei mulla ennen noin lyhyitä kiertoja ole ollutkaan. Näyttävät siis lyhenevän. Joskus vuosia sitten oli kierto 30 - 34 päivää. Nyt ollu alle 30 jo pitemmän aikaa. Katotaan, miten nyt sitten tässä kierrossa käy.
 
Nonni, nyt on palattu ultrasta. Limakalvo on 10 mm ja munasarja lepotilassa, niinkuin pitääkin. Siirto nyt sitten määräytyi kuten arvelinkin ensi viikon tiistaille. Nyt saa alkaa jännittämään selviääkö pikkuinen sulatuksesta. Yhtä piinaa joka vaiheessa.
 
Täällä flunssassa olen lukenut tämän ketjun viestejä ihan tuolta vuodelta 2012 ja jännäillyt siellä urakalla vanhojen raskaustestikuvien parissa :D. Siinä riittää ajanvietettä pitkäksi aikaa. Kiva ois kyllä kuulla teiltä tuoreitakin juttuja, etten täällä yksinäni höpisisi. Ihanaa, kun on tää ryhmä!

Mä olen näköjään muistanut kiertopäiväni hitusen väärin, mutta onneks on kännykässä kaiken tietävä kuukautissovellus. Nyt on kp 19 ja dpo on ehkä 8. Eli nyt niitä olemattomia oireita alkaa taas pukata. Ekana äsken hirveä vihlasu molemmissa nivusissa kun aivastin! Ja eikös alaselkääkin jo jomottele. Tässä kierrossa vaan yks pupuilu (tosin ehkä oviksen tuntumassa), joten nyt pitäs saada ittensä rauhottumaan ja testit lukita kaappiin.

Hulbertiinalle paljon tsemppiä!!!
 
Hei pitkästä aikaa! Tänne on tullut paljon uusia, tervetuloa! Olen lukenut kirjoituksianne, mutta puhelimella ei viitsi kommentoida. Yritän päästä hiljalleen kärryille, missä mennään.

@kirsillevauva seuraavasta kierrosta alkaa hoitokierto. Muutama viikko on siis vielä odoteltavaa ja sitten on itselleni toinen IVF. Ensimmäinen ei mennyt kovin hyvin, tuli vain kolme solua, joista vain yksi hedelmöittyi, joten odotukset eivät ole korkealla. En vain halua jättää yrittämättä, kun siihen on mahdollisuus. Mahtavaa, että teillä hoitokierto lähestyy. Toivon niin kovin onnistumista siinä (y)

@Virkki mukava kuulla kuulumisiasi. On varmaan helpottavaa ja haikeaa (?) luopua hoidoista, mutta toivon teille luomuplussaa! (y)

Pahoittelut negan saaneille, eli ainakin Rusakkonen, Karoliina74, kirsillevauva ja ehkä joku muukin :(

@Hulbertiina Onpa jännittävää! Toivottavasti kaikki menee hyvin (y)

En osaa vielä sanoa omaa kokemusta ubikinonista, mutta aion tankata sitä tulevaan hoitokiertoon reilummin. Nyt jo menee 450 mg päivässä ja aion nostaa sen 600 mg, mikä joidenkin lähteiden mukaan olisi se minimimäärä, josta olisi hyötyä. Kyllä tuo kai piristää, kun sitä reilummin tankkaa, mutta toistaiseksi en osaa muuta vaikutusta sanoa. DHEAa menee nyt myös, toivon todella, että nämä auttaisivat munasolujen laatuun, kun määrää ei tule paljon. Saa nähdä.
 
Minä aloitin kokoaikatyöt elokuun alussa ja minusta tämä on ihan järkyttävää! Jos onnistutaan saamaan lapsi, teen osa-aikatyötä sen täyden lakisääteisen lapsen tokaluokan syksyyn! Ihan poikki lasten ja omien harrastusten kans, koirien käyttö, kotityöt ja vanhempainillat. Tein vuoden terveydellisistä syistä puolipäivätyötä, ja elämänlaatu oli ihan eri luokkaa.

Huolbertiina, onnea tulevaan siirtoon! Oliko niin, että alkioita on vielä 2 jäljellä?

Pähkinä-76, siellä piinapäivä! Tsemppiä. Itse en jaksa juuri enää piinailla, kun en luomuplussaan usko. No, tein silti kaksi negatiivista raskaustestiä, ja kuukautiset alkoivat eilen. Kohta viisi vuotta yritetty luomuna, joulukuussa alkion siirto :) Aamuska, kiitos että olet yrityksessämme mukana, kuten muutkin <3. Toivon sinullekin kaikkea hyvää! Olenko jo kysynyt, kuinka monta siirtoa aiot vielä kokeilla?
 
Kirsillevauva, juu kaksi alkiota odottaa pakkasessa. En vain tiedä ovatko samassa vai eri oljessa, mutta joka tapauksessa tehdään yhden alkion siirto raskaushistorian perusteella.

Harmi, että sinulla työt mutkistavat elämää. Itse teen muutamaa satunnaista iltavuoroa lukuun ottamatta pääsääntöisesti yötyötä. Aamulla kotiin mennessä saa laittaa lapset menemään kouluun ja itse mennä nukkumaan. Illasta onkin pitkästi sitten aikaa viettää perheen kanssa. Lasten harrastuksista on alkanut tänä syksynä vasta yksi kerho, jonne isänsä lapsia hakee.

Pähkinällä piinaavat paikat. Toivottavasti siellä pikkuinen tekisi pesää itselleen.

Mainitsin lääkärille näistä seksiajatuksista ja hän sanoi ettei kukaan ole aiemmin moisesta oireesta sanonut. Veikkasi kuitenkin johtuvan noista zumenoneista. Hieman nauratti niin lääkäriä kuin hoitajaakin kuvaukseni miesten lailla kulkevista ajatuksista. Eihän se tietysti mikään huono asia ole. Tulee ainakin nautittua eri tavalla kuin ennen.
 
Hulbertiina, olipa mukava lukea, että yövuorot sopivat noin hyvin sinulle ja arkeesi. Käy tosiaan järkeen, että ehdit nukkua unet, kun lapsoset koulussa ja sitten illalla on perheaikaa taas ennen töihin lähtöä. Kätevää!

kirsillevauva, toivottavasti saisit järjestettyä niin, että työt eivät rasittaisi liikaa muuta elämää. Ymmärrän hyvin tilanteesi.

Itse haen parhaillaan töitä. Irtisanouduin aiemmasta työstäni hoitovapaan jälkeen, syitä oli monia, mutta yksi oli se, että työpaikka oli niin kaukana ja työmatkoihin olisi mennyt ihan liikaa aikaa. Olin toivonut tulevani uudestaan raskaaksi ennen hoitovapaan loppumista tai sitten löytänyt uuden työn, mutta eipä kumpaakaan ole tapahtunut.

Piinailut on ohi ja uusi kierto alkamassa. Verta tihuuttaa, mutta vielä ei ole hanat kunnolla auenneet, toivottavasti pian, niin pääsis sitten tositoimiinkin pian. Lyhyeksi jää kierto taas. Tein varmuuden vuoksi testinkin, koska aiemmassa raskaudessani minulta tulivat yhdet kuukautiset. Vuoto oli silloin ihan samaa kuin yleensäkin, paljon verta, mutta kipua ei juuri yhtään. Negaahan se testi nyt näytti, ei ollut iso shokki, olemattomalla yrittämisellä kaiken muun lisäksi. Mutta kyllähän sitä silti aina ihmeitä toivoo. Ubikinonin aloitan nyt sitten.

Jokohan siellä kohta on piinapäivät kolkuttamassa, Silmu75 ja Angervo76 ja olikos muitakin?

Hurjasti tsemppiä kaikille ja muksaa viikonloppua!
 
Pähkinä, pahoittelut menkoista.

Joo, mulla on ollut terveyshuolia ja on edelleen. En niistä viitsi enempää kirjoittaa, voi herätä kysymys, miksi haluan vielä neljännen lapsen ja en sitä viitsi käydä... Tosin tällä palstalla ollaan kannustavia ja positiivisia, mutta silti. Mutta nyt otan rennosti lopopäivän. Nukuin 14 tuntia ja olen vielä yöpukimissa. En aio tehdä mitään koko päivänä! Lapsetkin ovat mummolassa ja ollaan miehen kans kaksi viikonloppu <3
 

Yhteistyössä