@kirsillevauva - Kiitos muistamisesta! Ja kiitoksia aikaisemmasta myos
@yöeläjä :lle.
Ihan hyvin menee. En tosiaan aio testata itse, kun kuitenkin taytyy menna veritestiin, josta nakee numeraalisen (kvalitatiivisen) tuloksen. Joten tassa vain talla kohtaa seurailen sita, etta alkaako vuoto, ja nautin siita, ettei ole alkanut. Tassa vaiheessa pitaa vain uskoa, etta kylla on onnistunut.
Jos sitten ei olekaan, niin totta kai siita masentuu ja sitten olisi taas uudet jarkkaykset edessa, mutta se on sitten sen ajan murhe. Eli tassa vaiheessa uskon ja luotan, etta siella vauva kasvaa.
Vahan kevyemmasta asiasta eli raskausajan ruokavaliosta. Meista ei siis kumpikaan, mina taikka aviomies, laita ruokaa, eli olemme supermarkettien valmisruokien “armoilla”. Olimme eilen isossa marketissa - mies yleensa hoitaa ruoan ostot, mutta kun nyt on tuo raskausajan ruokavalio ja yritan valttaa kaikkea vahan ylimaaraistakin kiinnittymista ja plussausta ajatellen, niin kylla oli vaikeata.
Siis kaikessa, mita yleensa syomme, on yhtena valmistusaineena garlic purée, ja nyt kun yritan valttaa yrtteja mukaanlukien valkosipulia, niin meni kaikki ruoat uusiksi.
Lopulta ostin mm. joitain yksivuotiaille vauvoille tarkoitettuja mikroruokia, joissa NIISSAKIN oli tinjami-yrttia mausteena, mutta ei ainakaan valkosipulia.
Ostin myos ihan grillattua kanaa eri muodossa (ei muita mausteita kuin brown sugar sauce) ja quiche lorrainea (siinakin on pekonia, mutta ei nyt niin paljon) ja jonkin verran ostin myos ihan kinkkua (ei sekaan kuulemma ole niin hyva, mutta en nyt aina sita kanaakaan voi syoda). Tietenkin paljon salaatteja ja granaattiomenan siemenia, banaaneja ja muita hedelmia ja tomaattejakin, kun lopulta loysin samassa maassa kasvatettuja... ja sitten ihan ranskalaisia perunoitakin ostin, mutta ei ainakaan mausteita ollut.
Hahaha. Saas nahda, mita Rusakkonen keksii syoda.
Pitaa kylla keskustella laakarin kanssa ruoasta tulevaisuudessa, etta mita tassa ensisijaisesti valtan! Kun talla hetkella noudatan myos joitain akupunktioon liittyvia juttuja eli yritan valttaa kaikkea hapanta, siis mukaan lukien jugurtit ja kaikki viinietikka yms., mita usein laitetaan salaatteihin (eli kaikki hapan).
Ovulaatiosta, en minakaan ole koskaan huomannut kipuja, limoja tms. Minulla ei oikeastaan ole myos PMS:saa. Joko olen onnekas (?!?!) tai johtunee siita, etten yksin elaessani keskittynyt noihin asioihin, kun ei ollut tarvetta/hyotya/haittaa. Olen kasittaakseni kylla ovuloinut koko ikani ja yha ovuloin, jos sita estava laakitys ei ole paalla. Joka kerta ultrattaessa on ollut jokin follikkeli valmiina irtoamaan tai munasoluja valmiina kehittymaan tms. Tassa iassa varmaan vaan usea munasolu ei ole kromosomeiltaan niin hyva.