40+ so what wol.13

Virkki: tukilääkkeenä on lugesteron ja viikonloppuna pistän gonapeptylin. Ultrassa näkyi kolme keltarauhasta, joten lääkärin puheesta ymmärsin, että luget eivät ehkä olisi välttämättömiä, mutta voin kyllä käyttää niitä nyt pari viikkoa, ei kai siitä haittaakaan ole. On kyllä sotkuista hommaa niiden kanssa ja naama rasvoittuu kuin teinillä (finnejä odotellessa...), mutta mitäpä sitä ei kestäisi tässä prosessissa :)

yöeläjä: toivottavasti ajoituksenne olisi osunut kohdilleen (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Virkki
Täällä odotellaan piinapäivissä. Ovis tuli myöhässä testillä maanantaina. Sitä ennen pelkkää tyhjää. Vuorossa oli hitaampi oikea puoli ja siksi näin myöhässä. Parin viikon päästä tulee siis menkat tai toivottavasti ei. Ens viikolla klinikalle hoidon suunnitteluun.

Te jotka ootte hoidoissa, niin miten ne hormoonit on vaikuttanu teidän ihoon? Mulla on muutenkin akne aina ovulaation ja menkkojen aikaan, että mitenköhän ne lisääntyy? Entä miten kypsyttelyn jälkeen, kun eikös jokaisen munasolun kohdalle tule keltarauhanen, joka niitä finnejä kai aiheuttaa?
 
Kettuperhe: en osaa sanoa vielä tuosta ihon kunnosta, mutta punktion jälkeen käytetään keltarauhashormonia (alakertaan laitettuna), kun välttämättä keltarauhasta ei synny. Minulla nyt sattui tulemaan kaikista kolmesta punktioidusta follista.
 
Lailikka, väriä on. Tee uusi testi ja katso, vahvistuuko viiva.

Kettuperhe, mulla piikittelyt ei tee mitään iholle. On ihan samanlainen kuin aina. Ei finnejä, ei rasvaisuutta! Minulla on kyllä atooppinen iho, joten finnit ei ole varsinainen ongelma muutoinkaan!

Aamuska, sama juttu! Luget on kamalia. Minulla niistä tuli joka kerta myös kutinaa ja hiivaa. Lutinus sopi minulle paremmin: ei kutinaa/hiivaa, mutta ihan yhtä sotkuista muutoin!

Mitäs muille kuuluu? Maimei? Kasenja?
 
Virkki: onpa kurjaa, että siirrosta ei tärpännyt. On tämä niin julmaa hommaa :( Itse en oikein usko, että tällaisiin pettymyksiin voi tottua, mutta olisihan se tietysti kiva, jos ei tuntuisi ihan niin pahalta.

Oma punktio meni oikein hyvin, se ei ollut niin paha kuin pelkäsin. Toisaalta eipä kolmen punktioimiseen kauan mene. Piinaavia päiviä on kyllä ollut, mutta lopputulos oli se, että kolme kypsää solua tuli, yksi hedelmöittyi ja siirrettiin top-alkiona. Kyytiläinen on siis mukana ja toivon todella, että olisi sitkeääkin sitkeämpi tapaus :love:

Pakkaseen ei siis mitään, joten toivon nyt aivan käsittämätöntä onnen potkua (jota tässä iässä tarvitaan) tästä ainokaisesta. Ei oikein tuo piikkirumbakaan houkuttelisi.

tatti55: tsemppiä leikkaukseen ja pikaista paranemista!

Tsemppiä muillekin (y)
Tsemppiä, milloin pääset testaamaan?
 
Vähän ohi aiheen, mutta onko täälä muita, jotka kärsii pahoista pms-oireista? Ennen kesti sentään vaan 7 päivää, mut nyt alkaa jo oviksen jälkeen. Turvottaa, selkä ja maha kipeet, hermot kireellä, masentaa, suolasen ja makeen himo, rinnat kipeet ja oksettava olo. Ja tähän ei ole löytynyt mitään apua, kun käytin ehkäisyä kokeiltiin eri ehkäisymenetelmiä. Dextrasta kirjoitti keltarauhashormonin, jota en ole vielä kokeillut. Nyt kokeilen B6-vitamiinia, muttei tunnu mitään auttavan. Ovis oli viikonloppuna (ilmeisesti) ja pms alkoi tiistaina. Hermot ihan kireellä. Kuukautiset alkaa vasta reilun viikon päästä, tää on niin hanurista!

Tehdäänkö kenellekään hoitoja luovutetulla munasolulla?
 
Moikka Virkki ja kaikki,
Minulla on kova into tähän, mutta tosiaan kiire tuli jo. Viime syksynä mitattiin arvot ja kaikki sikäli ok, en tiedä miten nyt. Joku miettikin mitenkä nopeasti ne voi romahtaa. Ja ihan siis itsellisenä lähtisin etenee tässä tilanteessa.
Kiiinnostavaa lueskella näitä ja jotenkin se vaan lohduttaa kun tietää muidenkin yli 40 vuotiaiden haaveilevan:)
 
kirsillevauva: kiitos! Testipäivä on juuri ennen pääsiäistä. On varmaan ihan hyvä, että pääsiäiseksi on luvassa kivaa tekemistä, jos sattuisi testistä tulemaan ei-toivottu tulos (tai sitten nimenomaan haluan rypeä itsekseni, en tiedä).

Peppistiina: minä ainakin pohdin tuota arvojen romahtamista. Minulla oli syksyllä vielä ikään nähden hyvä amh-arvo, mutta IVF:n vaste oli nyt sellainen, että lääkäri arveli arvon romahtaneen. Niin voi kuulemma käydä, tässä iässä tilanne voi kuulemma nopeastikin huonontua. Ikävää tuollainen, luulin, että alamäki olisi tasainen. Oletko nyt siis aloittamassa hoidot? IVF?
 
Moi Aamuska. No minäkin olen kuulostellut samaa että se onnistumine laskee romahtaen jossain vaiheessa. Sinua pikkuisen olen vanhempi joten kiire yrittää edes. IVF ensin kauhistutti mutta kesäksi ajattelin, tykkään niin paljon lapsista että yritän.
 
Moi Aamuska. No minäkin olen kuulostellut samaa että se onnistumine laskee romahtaen jossain vaiheessa. Sinua pikkuisen olen vanhempi joten kiire yrittää edes. IVF ensin kauhistutti mutta kesäksi ajattelin, tykkään niin paljon lapsista että yritän.
Peppistiina, mitä tarkoitit, että itsellisesti yrität? Eikö sinulla siis ole puolisoa? Onko lapsia ennestään?
 
Maimei, pahoittelut! Alkoiko vuoto ennen testipäivää? Tämä yrittäminen on kyllä niin syvältä. Mitä ajatuksia sinulla on asian jatkon suhteen? Olisi saanut sinulla onnistaa.

Kirsillevauva,mulla on kamalat PMS:T. En nuku ovulaatiosta kuukautisiin juuri lainkaan. Kivut alkavat heti ja ärsytys on maksimaalinen! En ole siihen sen enempää ottanut lääkettä, mutta kun tämä yrittäminen loppuu tässä kohta puoliin, niin laitan heti kierukan ja katson, auttaako se mihinkään vaivoihin.

Aamuska, onko sulla mitään tuntemuksia?

ON: olipa runsasta vuotoa ja nyt uusi kierto on päässyt alkuun. En muistanutkaan, miten mielialat vaihtelee laidasta laitaan. Täksi kierroksi unohdan koko IVF:n ja yritän suunnata ajatuksia muualle. Hitsit, jos tietäisi, että lopulta tämä onnistuu, mutta kun mitään takeita ei ole!
 
Peppistiina: minulla oli kamalan iso kynnys IVF-hoitoon, mutta nyt ekan kierroksen käyneenä kannustan sinua menemään hoitoihin. Ei se niiiiin kamalaa ole, pistämiseen melkein tottuu ja se hoitojen epämukavuus kestää lopulta rajatun, aika lyhyen ajan. Henkinen puoli on ehkä lopulta raskaampi.

Virkki: minulla taitaa olla lugeista aika paljon raskausoireilua sivuoireena, kun ne alkoivat jo ennen kuin alkio olisi voinut kiinnittyä. En tiedä, vaikuttaako gonapeptyl vielä lisää. Rinnat tuntuvat ihan järkyiltä ja vatsa on turvonnut, kipeä pallo. Istuminenkin on epämukavaa ja yöllä on pakko juosta vessassa. Tosi epämukava olo, yritä tässä sitten olla jotenkin :sick: On hankala olla ajattelematta asiaa näinä piinapäivinä, kun olo on tällainen :cautious:
 
Kettuperheelle onnea tulevaan hoitoon :) Mulle soitti Dextran lapsettomuuslääkäri. Mun amh-arvo oli 0.8, joka oli ikään nähden yllättävän hyvä. Luomuraskaus vielä mahdollista :) Ja painoa kehotti pudottamaan kymmenen kiloa. Painoindeksi nyt 36. Pudotin syksyllä jo 15 kiloa, joten korkealla ollaan oltu. Miestä yritän ylipuhua hoitoon lainamunasolulla. Minun on vaikea ymmärtää, miksi se ei sitä halua. Olen valmis ottamaan lainan omiin nimiini, sille ei tulisi edes kuluja ja mulle asia on tosi tärkeä. Olen haaveillut 20 vuotta neljästä lapsesta <3. Hoivavietti on kova ja haluaisin tähän "uuteen" avioliittoon yhteisen lapsen.
 
Moi kaikille!
Kirsillevauva siis se itsellinen on sellainen termi, ei kovin tunnettu kylläkään. Minulla on lapsi.
Aamuska kiitos tsempistä! Tullut odotettua liika kauan ja nyt on vielä viimeiset ajat edes yrittää. Juu kyllä minäkin uskon että teknisesti IVF:stä selviäisi vaikka ei helppoa. Henkisesti siinä on toki se, että pitäisi vaan pureskella asia itselleen. Lääkäri jossa kävin totesi että sitten jos se lapsi on siinä niin ei sitä tekotapaa tule ajateltua juuri kun elämä ja arki etenee.
On kyllä paljon uutta asiatietoa täällä ketjussa! Ja tunnelmia myös kiinnostava lukea.
 
Virkki: sama, kyllähän sitä rahaa voi heitellä joka suuntaan vaikka kuinka paljon, kunhan tietäisi että se joskus palkitaan. Mulla on nyt sellainen olo että rahaa on pistetty niin paljon että sama pistää lisää, vaikka sitten luovutettuihin jossain vaiheessa. Toisaalta on ihan 50/50, yhtä lailla tekee mieli kokonaan luovuttaa. Joo terot, joita Dextrassa käytetään, ei näköjään pidä multa vuotoa poissa, jos se on tullakseen. En oikein tiedä mitä nyt, reissun takia tulee joka tapauksessa välikuukausi kaikkeen yrittämiseen, mieskään ei oo matkalla mukana. Tarkoitus oli lykätä menkkoja sen verran pitkälle että olis ehtinyt heti pääsiäisen jälkeen ottaa ERA-testin, mutta ei nyt sitten onnistunut sekään.
 
Kävin nyt labratestissä. Tulokset soittaa th iltapäivällä. Kotitestissä nega eilen. Silti menkkoja ei kuulu. Edelliset alkoi 20.2. Ovis 11.3.
Mut mul on "raskausoire". Makeeta ei tee mieli yhtään. Hain virpomispalkkoja. Ei tee ees mieli kajota suklaamuniin!
 
Kurjaa valdemaria, nega tulos. On se niin kurja, kun välillä toiveet nousee ja sit pettyy. Mulla kauhee menkkajomotus selässä, menkat alkaa su-ti. Jotenkin kipee olo, huimaa ja pärskityttää. Välillä tietty toivon, että olis raskausoire, mutta aika turha toivo lienee.
 

Yritin tossa päivitellä listaa, kun on jo kuukauden ollut päivittämättä ja jää kohta kauas.
Muuten ok, mutta ei anna lähettää... vaikuttaa roskapostilta...
Voisko joku muu yrittää?
Mulla on ko 21 ja jos piinailijoihin laittaa niin dpo11. Tuskin on mitään aihetta piinailuun, mutta piinailen ihan huvin vuoksi. =D
Voin yrittää joku hetki PCllä päivittää, jos kukaan ei ehdi ennen.
Uudetkin voisi ilmoittaa tiedot, jos haluavat listalle tai taustailijoihin.

Mihin ihmeeseen Kasenja on kadonnut? Tovottavasti kaikki on kumminkin hyvin. Alkaa jo vähän huolestuttaa, kun ei ole kuulunut mitään...

Mite muilla menee?
 
Mun kuukautiskiertoa ei varmaan kannata päivittää, kun ei ole mitään jännitettävää. Varsinainen ihme olisi jos raskautuisin. Mutta tiedot voin antaa. Neljättä yritän, ja yritys aloittettu joulukuussa 2013, tuulimuna 2015. Nyt kierto 1/24-26. Aloitin lapsettomuuslääkärin suosituksesta painonpudotuksen. Pudotin syksyllä pussikeitoilla 15 kiloa, ja nyt tavoite 5 kg kahden viikon pussikeittokuurilla. Kesällä sit uusi kuuri taas. Millään muulla tavoin en onnistu painoa pudottaan, joten menen näin radikaalein keinoin. Luontaostuotekaupasta tilasinRoyal Geleetä, olen käyttänyt ennenkin.
 
Keskiviikko 28.3.2018


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

tatti55 (40) ......................3.................... 32/24-26
Iid@ (44) ........................2.................... 26/26-28
yöeläjä (44) ....................4.................... 23/24-25
Aamuska (40) .................1.................... 20/23-31
valdemaria (39) ..............3..................... 6/?
KeltainenSeepra.............3......................4/28-29
Kirsillevauva ...................4.....................3/24-26
kettuperhe (40) ...............2................... 1/28-30
Karoliina74 (42)...............2................... ?/52-63
Kasenja (41) ...................2.................... ?/26-29

Piinailupäivät:
Yöeläjä ........................dpo 13

Plussanneet ~12kk:
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017
zammakko (43) ...........-09/2017
karhuemo75 (42) ....... -12/2017
Vuorikristalli (41) .........-02/2018

Taustailijat:
Virkki (40)
Vilaa (44)
Molly3 (44)
zammakko (43)
InMyDreams (41)
ThePutsku (41)
nettaliina (45)
MaiMei

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä