40+ so what wol.13

Vilaa, todella arvostan sitä kaikkea, mitä teet ja tiedät! Mä varmaan kanssa kokeilen vielä jotain!

ON: sama p*#ka lukema oli HCGssä! Oli nousua ihan muutama pykälä, mutta siis ei nimeksikään. Lääkärin sain vasta ensi viikolle. Olen ihan hajalla. En niinkään siitä menetyksestä vaan pelosta, mitä tuleman pitää. Mihin lääkärihelvettiin taas joudun?!? Sormet, varpaat, nenät kaikki pystyyn, jotta vuoto alkaisi itsestään, mutta tuskin alkaa, koska arvo on noussut sen pari askelta....Huoh. No, tänään olen itkenyt myös onnesta. On varmaan enemmän kuin tuuria, että minulla on yksi ainokainen nökönenä suotu.

Tsemppiä kaikille! Kiitos Joyzy! Tuollaiset tarina on ihania! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Virkki voi harmitus sentään. Nyt toivotaan tosiaan että vuoto alkaa itsestään eikä ylimääräistä hässäkkää tulisi. Koitahan jaksaa nyt pysyä positiivisena kaiken pee-askan keskellä, ja sitäpaitsi sinähän olet vielä varsin nuori tyttönen. Nimim.44 täälläkin mittarissa. Älä luovuta(y)

Mitens muilla? Piinailijoita oli useampikin, testikuvia ja kuulumisia odotellessa.

Joko toivotin puolestani uudet tervetulleeksi? Paljon uutta tietoa tullut, kiitos siitä.

Omaa napaa. Perjantaina piti olla siirto. Torstaina olivat alkion ottaneet sulamaan, tämä oli onnistunut ok. Eilen olin jo matkalla klinikalle kun soitto tuli, alkio ei ollut lähtenytkään jakautumaan, oli edelleen 8-soluinen. Päätettiin että jatkavat viljelyä, ei juuri toivoa annettu että kasvu jatkuisi. Aamulla kuitenkin soitto tuli, alkio olikin jo varhaisessa blastovaiheessa, oli kirinyt vauhtia hyvin. Tyyppi haettiin puolilta päivin kyytiin. Huomenna vielä Gonapeptyl-piikki kiinnittymistä avittamaan. Nyt sitten piinaillaan..
 
Voi Virkki, kyllä sua taas koetellaan.
Toivottavasti vuoto alkais pian, etkä joutuis taas odottelemaan seuraavaa yritystä pitkään.
Voimia teille molemmille.

On: oon ihan varma, ettei mulla ole tärpännyt, kun nyt on vasta dpo4 ja kaikenmoista oiretta on. Tissi kipu, väsy, vatsa huonona, hajuaisti heikentynyt. Nythän ei vielä edes voi olla raskausoireita. Hormonit varmaan käy kierroksilla.
Mulla kun on nämä 2 viimeistä raskautumista ollut oikeastaan oireettomia, enkä ole edes ajatellut raskautumista. Nyt tuntuu ajatukset menevän vähän väliä asiaan.
Pikkasen on ärsyyntynyt olo.
No, tulipahan nyt valitettua, vaikkei ole mitään tämän suurempaa.

Positiivista mieltä ja plussatuulia teille muille!
 
Hei, Zammakko mikä tilanteesi? :) Oletko testannut?

Itsellä pp 7, yritän olla testaamatta ensi tiistaihin asti. Vatsassa menkkamaisia oireita ei oikeastaan muuta. Klinikalta sanoivat, että älä analysoi ekalla viikolla tuntemuksia :D No useamman päivän on nippaillut, mutta se ei sano kumpaankaan
suuntaan mitään.

Tsemppiä kaikille!!!!
 
Huomenta!
Ei tarvinnut testata, aamulla pyyhkiessä tuli punaista vessapaperiin. Viralliseen testi päivään asti syön lääkkeitä. Pakkasessa on vielä alkioita, mutta uskon puute vaivaa.
Eteen päin pn kuitenkin mentävä. Työpäivä, joten juuri nyt en ehdi tätä tunteella pohtimaan.
Tsemppiä sisaret :)
 
Maanantai 18.9.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

InMyDreams (41) ............2.................. 19/28
Iid@ (44) ........................2................... 17/26-28
ThePutsku (41) ...............1.................. 16/27-29
yöeläjä (43) ....................4................... 16/24-25
Kasenja (41) ...................2.................. 8/26-29
Karoliina74 (42) ..............2.................. ?/47

Piinailupäivät:
zammakko (43) ......................... pp 14
karhuemo75 ............................. pp 9
yöeläjä (43) .............................. dpo 6
Molly3 (43) ............................... pp 2

Plussanneet ~12kk:
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43).......-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Virkki (40)
Molly3 (43)
zammakko (43)
Eetuha (39)
Peppistiina (41)
Mamma vaan (44)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
zammakko (43)
Mun&sun (41)
ruutana (42)
nuppu73 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Voi kurjuutta, Virkki. Onko toiveita vuodon alkamisesta? Kun muistaa aikaisemmat, niin nyt ois kyllä hyvä kun kohtu tyhjentyisi spontaanisti ja että varsinkin välttäisit kaavinnan.

Karhuemo - pahoittelut negasta. Toki mahdollisuus vielä on, testaa vielä viimeisenäkin päivänä.

Mitä zammakon testit näyttää?

Ja miten IMD:llä ajoitus, onko siirto tänään? Onnea matkaan joka tapauksessa, ajoituksesta riippumatta!

Minä muuten ostin purnukan asetyyli-l-karnitiinia, mutta kun kerkesin vähän paremmalla ajalla googlailla, huomasin, että sillä onkin mahdollisisa yhteisvaikutuksia kilpirauhashormonien kanssa. Ja juurikin niin, että saattaa ehkästä tyroksiinin vaikutusta. Ja kun mulla vajaatoimintaa, niin saattaa olla, että en uskallakaan käyttää. Se on vielä ihan oman luokan katastrofinsa, jos kilppariarvot laskee. Ajattelin myös, että voisin kysäistä lääkäriltä, mitä mieltä se on näistä lisäravinteista, joita syön: onko alalla tiedossa mitään uutta näistä, vai ovatko kategoriaa hyödyttömiä mutta vaarattomia uskonvahvistajia. Oletteko muut hoidoissa olevat lääkäriltä mitään kommenttia saaneet lisäravinteisiin? Tällä hetkellä itsellä nyt siis ubikinoni ja inositoli käytössä, ja foolihappo.
 
Oon ihan shokissa. En halunnut testata aiemmin, kun olin varma negasta enkä halunnut pilata odottamaani viikonloppua siskon kanssa. Tänään virallisena testipäivänä uitin sitten heti 3 testiä. Kaksi selkeää plussaviivaa, digitesti sen sijaan ei toiminut ollenkaan eli vissiin viallinen kappale. Oon ihan :alien:

Kävin vielä kuitenkin verikokeessa, sen tulos pitäis olla valmis keskiviikkona. Voiko olla, että meidän ainoa alkio tarttui :cry:
 
Zammakko, siltä näyttää, että tarttui :) :)

Ihanaa, että jollain on onnistunut, koska onnistumisia ei ole ollut kummallakaan palstalla. Kyllä tällainen antaa meille muillekin toivoa. Hienoa!! <3

Kylläpä siellä missä oletkin hoidossa, kestää monta päivää ennen kuin saat tuloksen. Dextralla sen saa samana päivänä.
 
Oi, iso onnittelurutistus Zammakolle! :) Aivan mahtavaa!! Muistelen että meinasitte jo luovuttaa ja nyt asiat menivätkin paremmin kuin hyvin ja vielä noin nopeesti. Onnea!

Näin muuten viime yönä unta, että joku tästä ryhmästä saa plussan. :D

Kasenja kyseli lisäravinteista. Mun lääkäri sanoi, että ainoa jolla on tutkimusten mukaan merkitystä on foolihappo. Muista voi hänen mukaansa olla jopa haittaa ja kehoitti käyttämään harkintaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: karhuemo75
Mahtavaa, zammakko, ja hurjasti onnea matkaan! :):love: Mä olen täällä ihan innoissani puolestasi! Kunpa tästä nyt alkaisi kunnon plussahulinat täällä, Molly heti perässä ja karhuemokin sit heti seuraavasta siirrosta. :love:

Virkki, mikä tilanne siellä, onko vuotoa näkynyt? Todella paska juttu taas kerran, mutta älä luovu toivosta! Mulla on ollut pari kemiallista ja molemmissa vuoto alkoi myöhään, vasta kun r-testit oli olleet blankkoja päiväkausia, joten ihan hyvin sullakin ehtii vielä vuoto alkaa.

Lisäravinteisiin useimmat lääkärit ei tosiaan tunnu uskovan. Mulle kyllä suositeltiin omalla klinikalla myo-inositolia ja tietty foolihappoa, joka on ensiarvoisen tärkeää alkion kehityksen kannalta, mut muiden suhteen lääkäri kommentoi vaan, että tieteellisten tutkimusten mukaan niistä ei näyttäisi olevan hyötyä.

Paljon muutakin voisin vielä kommentoida, mut ehkäpä tyydyn tällä kertaa vain toivottamaan teille kaikille paljon voimia ja onnea tällä taipaleella! :love:
 
Zammakko, onnea plussasta, aivan mahtavaa! (y) Nyt toivotaan että kaikki menee hyvin. Toivottavasti karhuemo75 seuraa vielä perässä ja tietysti te kaikki muutkin! Itse olen elävä esimerkki siitä että kaikki on mahdollista. Yli 4 vuotta tätä pikkukakkosta yritettiin ja matkaan mahtui 3 keskenmenoa ja monen monta epätoivoista hetkeä, jolloin jo päätin ettei tästä mitään tule. Mutta niin vain vapunpäivänä testiin piirtyi kaksi viivaa ja nyt on menossa rv 25+2 ja nuo kaksi viivaa potkii tuolla sisälläni (yksi lapsi kuitenkin :D). :love: Luomuplussa oli ja ikää minulla 45 v. Vaikka välillä meinaa usko loppua, joskus näitä ihmeitä tapahtuu. Te taidatte lisäksi kaikki olla minua nuorempia, joten tilastollisesti pitäisi olla paremmatkin mahkut kuin mitä minulla oli.

Pidän peukkuja teille jokaiselle! (y):)
 
Zammakko, mahtavaa!!!! Nyt toiveet on korkeat ja sen on pakko olla oikea plussa.

Karhuemo, kökkö jos nega tuli jäädäkseen! Joko teit viimeisen testin ja jätitkö lääkkeet!

Kiitos tiedosta, ettei asetyyli jne sovi kilpirauhaslääkityksen kanssa. Ei se sovi sitten minullekaan.

Roxanne ja Jimima! Te ootte jo pitkällä! Aika rientää, joten onnea odotukseen! Olen kyllä iloinen molempien puolesta!

ON: vuoto alkoi maanantaina! Mikä huojennus omassa sydämessä. Ensi vkolla tarkastuslabrat! Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!
 
Virkki: kiitos, mä olen tällainen tiedonkaivaja :). Ikävä kuulla ettei alkio jatkanut kasvamistaan mutta hyvä että vuoto alkoi niin voi yrittää uudelleen.

Zammakko: onneksi olkoon!!

Ja sitten vähän uutta tietoa pgs:stä. Eli nyt vaikuttaa siltä että tutkijat ovat sitä mieltä että osa alkioista jotka eivät ole pgs:n mukaan ns normaaleja kuitenkin voivat johtaa aivan terveeseen lapseen. Johtuu siitä että jos koe otetaan paikasta jossa epänormaali solu alkio saa tuloksekseen epänormaali vaikka alkio kehittyessään pystyy korjaamaan tuon epänormaalin solun. Nyt tässä artikkelissa kysytäänkin monikohan olisi voinut saada lapsen alkioistaan jotka ovat heitetty pois pgs testin seurauksena....

https://www.thecut.com/2017/09/ivf-abnormal-embryos-new-last-chance.html

Ja hei, nyt sain tilamaani kirjan 'It starts with the egg'. Vaikuttaa hyvältä, ei mulle varsinaisesti uutta tietoa mutta sellaista mitä on unohtanut. Laitan yhteenvedon kun ehdin jos joku teistä kiinnostunut...
 
Huomasin että oli puhetta inositolista. Se on hyvä jos on PCO sillä se tasaa verensokeria ja laskee insuliinin tuotantoa mutta ellei ole PCO:ta niin inositolista ei ole paljon apua. Jonkin tutkimuksen mukaan se saattoi jopa vähentää munisten määrää ja laatua. Parempi laittaa rahat sitten vaikka Q10 :)
 
Virkki; mullakin kilpparilääkitys ja luin että karnitiinia käytetty hypertyreoosi potilaiden hoidossa. Nyt tosin vaikuttaa siltä (löysin ainakin yhden tutkimuksen) että se esim vähentää meidän hypo potilaiden väsymystä joten se ei alennakaan kilpirauhaslääkityksen tehoa kuten on luultu? Mä oon ottanut tänään kilppariarvot (ja nyt siis kolme viikkoa karnitiinia) joten katsotaan huomenna mikä tilanne :)
 
Mut voi poistaa piinailijoista! Ei ole helpoksi tätä toetä tehty, mutta eteen päin on mentävä. Jimimalle kiitokset oman matkansa avaamisesta <3

Mulle tehdään ensi kierrosta Era ja seuraavasta siirto. Tällainen suunnitelma :)

Tsemppiä jokaiselle!!
 
Torstai 21.9.2017


nimi / ikä.....monettako kuumeilee....kp / kierron pituus

InMyDreams (41) ............2.................. 22/28
Iid@ (44) ........................2................... 20/26-28
ThePutsku (41) ...............1.................. 19/27-29
yöeläjä (43) ....................4................... 19/24-25
Kasenja (41) ...................2.................. 11/26-29
Karoliina74 (42) ..............2.................. ?/47

Piinailupäivät:
yöeläjä (43) .............................. dpo 9
Molly3 (43) ............................... pp 5

Plussanneet ~12kk:
Keltainen Seepra ........-09/2016
Helmiina1978 (37) ......-09/2016
Iltatähti 76 (39) ...........-09/2016
Katti75 (41).................-10/2016
Viizplus (37)................-10/2016
camelianna (44)..........-10/2016
Pyllerölyllerö...............-10/2016
Iida-Karoliina...............-12/2016
Hupsu Haave (43).......-12/2016
Minzi (40).....................-01/2017
kalabaliikki (40)........... -02/2017
Roxanne (42) ..............-03/2017
Jimima (45)..................-05/2017

Taustailijat:
Vilaa (44)
Virkki (40)
Molly3 (43)
zammakko (43)
Eetuha (39)
Peppistiina (41)
Mamma vaan (44)
Vieläkömeillelapsi (40)
Miikkuliina (43)
Anniina74 (42)
zammakko (43)
Mun&sun (41)
ruutana (42)
nuppu73 (43)

*Jokainen voi päivittää listan itse. Kun olet kirjautunut sisään, paina listan kohdalta "vastaa". Muuta päivät ja muokkaa mieleiseksesi, lopuksi poista #/quote - merkit ylhäältä ja alhaalta. Sen jälkeen lähetä ja vóila!

 
Karhuemo, tylsää! Siis kerro tietämättömälle, mikä on ERA??? En jaksa googlettaa!

Zammakko, miten se sun verikoe? Oliko ok? Peukut ja varpaat pystyssä!

Vilaa, kerro sitten niistä kilppariarvoista! Mielenkiinnolla odottelen tietoa niistä.
 
Huh, Virkki, onni onnettomuudessa tuo vuodon alkaminen luonnollisesti.

Vilaa, kiitos taas googlailemiesi tiedonjyvien jakamisesta. Arvostan! (Ja kerro, näkyikö sinulla mitään vaikutusta kilppariarvoihin.)

Karhuemolle onnea seuraavaan koitokseen.

Roxanne ja Jimima, tulen aina hyvälle mielelle teidän onnistumisistanne.

Zammakko, mitä verikoe sanoi? Mahtava tärppäys teillä!

ON: luomuovista yritän bongata. Ei vielä oireita, ei enteitä, eikä plussaviivaa tikussa - ja yleensä mulla toki ovis onkin noin kp 15 vasta. Tällä kertaa toivonkin, että menisi sinne kp 15, kun kp 12-14 en ole miehen kanssa samalla paikkakunnalla. Mullahan vaihdellut ovulaatio kp 10-17 välillä. Vanha kana on vanha kana, kierto vaihtelee.
 
Kiitos onnitteluista kaikki ihanat :love:
Nythän tässä voi tosin siirtyä suoraan kaikkiin muihin hermoilun aiheisiin...

Karhuemo, ikävä uutinen sulla :unsure: Mutta jospa se ERA-tutkimus toisi toivotun täsmennyksen prosessiin ja sitä myöten lopputuloksen :)

Virkki, onneksi vuoto sentään alkoi itsestään, vaikka varmasti melko laiha lohtu onkin. Täysillä tulevaisuutta päin vaan (y)

Vilaa, mää olen aivan hämmentynyt tuosta sun jakamasta tiedon määrästä :confused: Respect!

Roxanne ja Jimima, kääk kuinka ihanan pitkällä te jo ootte :eek::love:

Kasenjalle ovisonnea (y)

Niijja mun hCG oli 803, joka on käsittäkseni normaali? En oikein tiedä miten ne viikot lasketaan, kun oli pakastealkio ja lääkkeillä säädetty kiertoa, mutta mittauspäivänä oli pp13 ja alkio oli siirrettäessä vissiin 4-päiväinen.
 
  • Tykkää
Reactions: Molly3

Yhteistyössä