40+ so what wol.13

Heissan,
täällähän hiljaista.. :) En ole tuota ovista ennen tikutellut ja nyt sitten tuli tilattua Clearbluen digitestit, onko kokemuksia? Tahtoo tietää että ovuloiko sitä ensinkään ;) Mies kyllä meinaa että stressaan vaan koko asiasta liikaa....(on kyllä itse ihan mukana, mutta pelkää etten kestä jos onnistuu ja taas menee kesken) ja pitääkin varmaan paikkansa, pakkohan se vähän on ressatakkin kun aika loppuu :(
 



Keskiviikko 27.11.2013


nimi / ikä........................kp....................yrityskerta

Vauvahaaveita #3 (40).....kp 3/28.....................yk 4
Marza (43)........................kp 4/30.....................yk 2v
Esteri1 (40)......................kp 4/28.....................yk 13
PippuriPiia-70 (42)...........kp 14/26-28..............yk
oliivitar (42).....................kp 15/29-34..............yk 11
Tintti-Tiivari (43)..............kp 25/20-27.............yk 14
susseli72 (41)...................kp 26/23-27.............yk 9
Minttu71 (42)....................kp 27/30..................yk 11
Nipsu74 (39).....................kp 28/28..................yk
Fleur (39)..........................kp 29/25-28.............yk 5
Fiialiia (40+).....................kp 30/27-30.............yk yli 6v
Memmu05 (40).................kp 60/23-33.............yk 3
Bugsy (43)........................kp 62/28-31.............yk 1
SoturiPrinsessa (43).........kp 80/25-29..............yk
Jadee (39)........................kp 90/26...................yk
Tiuku74 (39).....................kp............................yk




piinailupäivät:


Minttu71 (42)..................dpo 12
Fleur (39)........................dpo 16



plussanneet:


sirppuliini (40)................28.3.13...............yk 2
mamuska7 (39)..............22.4.13...............yk ?
äiskä-73 (40).................06.06.13..............yk 7
onnenmurunen (39).......18.6.13................yk3
Esteri1 (40)...................13.7.13(dpo18)....yk9
Talvi-74 (39)................ 16.7.13................yk5
Memmu05 (40)..............28.7.13(dpo14)....yk2
Ollakovai...? (39)............04.9.13...............yk6
Talvi1 (38).....................24.9.13...............yk7
Wienna (41)...................19.10.13.............yk1



taustailijat/kadonneet:

lily-rose (38) rominas (42v) sinivatukka (43)
sarialeksandra (42) anuliini72 (41) tepias (42)
Limppu72 (41) Morticia (44) Mamma vaan (41)
Justiina (40)




hcg calculator and hcg level tool | babymed.com

 
Viimeksi muokattu:
Siirsin listan uudelle sivulle :)

Esterille pahoittelut tadin saapumisesta. Inhottava kun tuollain myohastelemalla kiusaa :stick:

Marzalle iso halaus :hug: Tosi kurjaa ettei pieni pysynyt kyydissa.

Vauvahaaveita tervetuloa mukaan joukkoon :flower:. Ma olen kayttanyt noita Clearbluen digeja ja mulla ne on toiminut hyvin. Selkeita ja ovis on loytynyt joka kierrolla. Mulla tosin kierto on aika tasainen eli ei tarvi yleensa testata kuin parina paivana. Nyt tassa kierrossa oli liuskatesteja ja niiden kanssa en sitten ovista ihan varmaksi bongannutkaan.

).( Taman aamuinen testi oli nega, mutta kuukautisista ei edelleen merkkiakaan. Ma tosiaan olen vahan epaillyt, etta josko ovis oli kuitenkin sen reilun viikon myohassa. Ma sain sen ovisplussan vahingossa viime viikolla eika normaalin 12kpaivan ovistesti musta ihan selkea plussa ollut. Toisaalta mun kierto on ollut suht tasainen kesakuusta alkaen (mulla kun ei ole mitaan havaintoa sita edeltavasta ajasta), niin vahan hassulta tuntuu etta nyt yhtakkia olisi viikon pidempi kiero. Oireita ei ole mihinkaan suuntaan. No rinnat, tai oikeastaan vain vasen rinta, on ollut vahan kipea, eli ei kovin vakuuttava oirelista :LOL: Odotetaan, odotetaan...

Tietysti tahan saumaan osuu viela se, etta mulla on sattuman oikusta talla ja ensi viikolla nelja iltamenoa toiden puolesta. Ma kun en yleensa koskaan kay missaan ja nyt sitten saa miettia paansa puhki miten paivallispoydassa kieltaydytaan viinista ilman etta se herattaa huomiota.
 


Mitens meidän dippaajat? :wave: Fleur, siulla on aikas jännät paikat =) Odotellaan odotellaan :heart: Minttuuuuu huhuuu?

Mulla heräsi toivo... jälleen kerran oviksen aikaan :ashamed: :D Sain tänään ovisplussan :O Siis kp16!!! Kokonaiseen vuoteen se ei ole tullut näin aikaisin :heart: Olispas siellä nyt, uskaltaisko edes toivoa, voikun ja ja ja....
Nyt muuten Vauvahaaveita toivoisin, että olisi se digi, millä voisi varmistaa. Olen vain kerran digiä käyttänyt. Se joko hymyilee tai ei :D Häätyy siis huomenna vielä tikutella, jotta teidän oviksen varmasti menneen, ellen oireista sitten pysyty sitä päättelemään.

Viimeisimmät kaksi liuskaa oli aamulla mulla ja miettisin vielä, dippaanko davidin tai PregCheckin. Varmenpana pidän PC:tä. Ajettelin vielä, että olis pitänyt jättää välistä, haamuilee kuitenkin...
huh huh olenpans mie innoissani
 



TOTT-torstai 28.11.2013


nimi / ikä........................kp....................yrityskerta

Vauvahaaveita #3 (40).....kp 4/28.....................yk 4
Marza (43)........................kp 5/30.....................yk 2v
Esteri1 (40)......................kp 5/28.....................yk 13
PippuriPiia-70 (42)...........kp 15/26-28..............yk
oliivitar (42).....................kp 16/29-34..............yk 11
Tintti-Tiivari (43)..............kp 26/20-27.............yk 14
susseli72 (41)...................kp 27/23-27.............yk 9
Minttu71 (42)....................kp 28/30..................yk 11
Nipsu74 (39).....................kp 29/28..................yk
Fleur (39)..........................kp 30/25-28.............yk 5
Fiialiia (40+).....................kp 31/27-30.............yk yli 6v
Memmu05 (40).................kp 61/23-33.............yk 3
Bugsy (43)........................kp 63/28-31.............yk 1
SoturiPrinsessa (43).........kp 81/25-29..............yk
Jadee (39)........................kp 91/26...................yk
Tiuku74 (39).....................kp............................yk




piinailupäivät:


oliivitar (42)....................dpo -1
Minttu71 (42)..................dpo 13
Fleur (39)........................dpo 17 :heart:



plussanneet:


sirppuliini (40)................28.3.13...............yk 2
mamuska7 (39)..............22.4.13...............yk ?
äiskä-73 (40).................06.06.13..............yk 7
onnenmurunen (39).......18.6.13................yk3
Esteri1 (40)...................13.7.13(dpo18)....yk9
Talvi-74 (39)................ 16.7.13................yk5
Memmu05 (40)..............28.7.13(dpo14)....yk2
Ollakovai...? (39)............04.9.13...............yk6
Talvi1 (38).....................24.9.13...............yk7
Wienna (41)...................19.10.13.............yk1



taustailijat/kadonneet:

lily-rose (38) rominas (42v) sinivatukka (43)
sarialeksandra (42) anuliini72 (41) tepias (42)
Limppu72 (41) Morticia (44) Mamma vaan (41)
Justiina (40)




hcg calculator and hcg level tool | babymed.com

 
Viimeksi muokattu:
fleur, hienoa, hienoa ja paljon onnea! Tulehan tuonne odotuspuolelle jutskailemaan, siellä on niin moni jo lähtökuopissa, et horisen siellä kohta issekseni:D

Ja kaikille muillekin plussatuulta, jospa tästä lähtee se positiivinen aalto=)

Ollakovai..? ja 17+1
 
fleur - SUUREN, SUURET ONNITTELUT!:flower::rolleyes:
..pikkiselle tarraa&liimaa, kasvakoon kohtupesäisessään 9kk ajan.:heart:



Oliivitar, kiitos kysymästä..:)

Leikkaus tehdään mutta saattaa olla toinen leikkaustavoista - Sleeve, siinä pienennetään vatsalaukku ei ohiteta, niin kuin tuossa toisessa jota kuitenkin lääkäri ensisijaisesti yrittää tehdä.
..myöskin sappirakko saattaa jäädä operoimatta..tämä kaikki miun suuren maksan koon vuoksi, ei ollut vielä tarpeeksi kutistunut, lääkärin mukaan 2cm puoleltaan.

Dieetin olisi pitänyt olla pidempi, melkeipä sen 10vko että olisin saanut pudoteltua tuon 20kg ja ohitusleikkaus+sappirakon poisto sitten varma.

Sleeve on teknisesti helpompi leikkaus ja laihtuu toki senkin avulla, siitä pitää huolen uusi pienempi vatsalaukku..siitä on vain paljon vähemmän potilaskokemusta mutta onneksi se mitä on, on melkeinpä 100% positiivista.=)

Vaan..näillä eväillä mennään, painoa pudonnut kumminhin yhteensä 11.7kg, tästä enellä 4vko ja 2pvä= 8.7kg.
Vielä koetan tikistää muutaman 100g ennen tiistain leikkausta..
..t o s i n..huomenna pikkku joulut ja aion kyllä maistaa torttua ja nauttia mukin Glögiä(sitä onneksi on sokeroimatontahin)..joukkoon pikku loraus punkkua:p
.."neljä yötä"..ei Jouluun, vaan miun pikku masu leikkaukseen..

Ihunaisia plussia tänne olkkariin paljosta paljon
 
Viimeksi muokattu:
Suurkiitos ihunat onnitteluista ja vertaistuesta viime kuukausina :flower:

Paa on pilvissa ja jalatkin aika tukevasti maan pinnan ylapuolella. Toisaalta hengastyttaa ajatellakin kaikkia huolia ja kysymyksia joita raskausaikaan liittyy, toisaalta tekee vain mieli tanssahdella onnesta =) Koitetaan antaa asioiden sujua omalla painollaan turhia huolimatta...

Mina varmaan varovaisesti alan kurkistella tuonne odotuspuolelle. :heart: Sydamestani toivon, etta seuraatte kaikki pian perasta. Murmurille tsemppia leikkaukseen. Olet jo ison urakan tehnyt, toivotaan ja uskotaan etta jatko sujuu yhta mallikkaasti! :heart: All will be well as long as we do our best.
 
  • Tykkää
Reactions: oliivitar
Yx Yökyöpeli täällä, huuhuuuuu..:whistle:
..olen etsiskellyt kummipojalle karvavuorellista, rentoa puuvilla hupparia useamman tunteroisen..ja löysinpäs vihdoin käytetyn mutta oikein uudenveroisen ja vieläpä huokeaan hintaanhin;)(ovh. yli 100e)

Kiitos ihunat: Oliivitar, fleur tsempeistänne.:kiss:
..kuluis vaan päivät nopsaan..:rolleyes:

Puksista puks onnen potku peppuselle fleur!:heart:
..toivon vierailusi kestävän masun kasvattajien puolella siihen saakka kun pieniäinen turvallisesti kainalossa.:)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: oliivitar



Maanantai 2.12.2013

nimi / ikä........................kp....................yrityskerta

Minttu71 (42)....................kp 3/30....................yk 12
Vauvahaaveita #3 (40)......kp 8/28.....................yk 4
Marza (43).........................kp 9/30.....................yk 2v
Esteri1 (40).......................kp 9/28.....................yk 13
PippuriPiia-70 (42)............kp 19/26-28..............yk
oliivitar (42)......................kp 20/29-34..............yk 11
Tintti-Tiivari (43)...............kp 30/20-27.............yk 14
susseli72 (41)....................kp 31/23-27.............yk 9
Fiialiia (40+)......................kp 35/27-30.............yk yli 6v
Memmu05 (40)..................kp 65/23-33.............yk 3
Bugsy (43).........................kp 68/28-31.............yk 1
SoturiPrinsessa (43)..........kp 85/25-29..............yk
Jadee (39).........................kp 95/26...................yk
Nipsu74 (39)......................kp /28.....................yk
Tiuku74 (39)......................kp............................yk





piinailupäivät:


oliivitar (42)....................dpo 3




plussanneet:


sirppuliini (40)................28.3.13...............yk 2
mamuska7 (39)..............22.4.13...............yk ?
äiskä-73 (40).................06.06.13..............yk 7
onnenmurunen (39).......18.6.13................yk3
Esteri1 (40)...................13.7.13(dpo18)....yk9
Talvi-74 (39)................ 16.7.13................yk5
Memmu05 (40)..............28.7.13(dpo14)....yk2
Ollakovai...? (39)............04.9.13...............yk6
Talvi1 (38).....................24.9.13...............yk7
Wienna (41)...................19.10.13.............yk1
Fleur (39).......................28.11.13.............yk5



taustailijat/kadonneet:

lily-rose (38) rominas (42v) sinivatukka (43)
sarialeksandra (42) anuliini72 (41) tepias (42)
Limppu72 (41) Morticia (44) Mamma vaan (41)
Justiina (40)



hcg calculator and hcg level tool | babymed.com



"All will be well as long as we do our best"
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!

Onnea fleur plussasta :heart:

murmurille tsemppiä leikkaukseen :hug:

Pahoittelut Minttu71 uuteen kirtoon joutumisesta :hug:

Omaa napaa:
Keskiviikkona menin sinne äityspolille ultraan ja kaavintaan tarvittaessa. Lääkäri ultrasi ja kertoi kohdussa olevan runsaasti r-materiaalia ja labran kautta osastolle. Sain onneksi yhden hengen huoneen, vaikkakin jouduin samalle osastolle synnyttäneiden kanssa. Siksipä oli sydäntä riipivää kuunnella käytävältä vauvan itkua sekä vasta synnyttäneiden onnitteluja :'(
Vaikkakin isoimmat itkut itkinkin jo silloin kun tuulimuna todettiin ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, nosti tämä kaavinta kuitenkin tunteet pintaan ja monet itkut itkin viime keskiviikon aikanakin. Jouduin odottamaan 6 tuntia, ennenkuin pääsin kaavintaan. Toimenpide oli nopeasti ohi ja pääsin takaisin osastolle. Hoitohenkilökunta oli tosi empaattista ja huolehtivaa. Isot kiitokset lähetän heille :heart:
Kaavinnan jälkeen ei tullut kuin pikkuisen vuotoa ja se loppui torstaina, mutta sitten perjantaina alkoi vuoto uudestaan, se oli pari päivää runsaampaa, nyt on alkanut niukentumaan. Toivottavasti loppuu kokonaan pian. En haluaisi enää uuteen kaavintaan...

Minulta voi ottaa nuo kiertopäivät pois, kun niitä ei nyt tiedä, kun on tuo tyhjennys ja kaavinta tehty. Laitetaan ne sitten uudestaan, kun ekat menkat kaiken tämän jälkeen joskus alkavat :popcorn:

Oikein mukavaa alkanutta joulukuuta ihunat :heart:
 
Tervehdys

Mulla ois sellanen probleema, kun ois papa koe siinä oviksen aikaan tai enemmänkin sen jälkeen.... vaikuttaakohan MAHDOLLISEEN kiinnittymiseen jotenkin, uskaltaako mennä...? Kun ei haluaisi ottaa minkäännäköisiä pieniäkään riskejä

Ja Nipsu74 nuo on asioita joita ei kenenkään soisi joutuvan kokemaan :( Onneksi siellä osaava/empaattinen henkilökunta :hug:
Mulla meni itse keskenmeno niin sanotusti siististi, tyhjentyi itsestään ilman lääkkeitä tai kaavintaa, ultrassa kohtu jo kokonaan tyhjä ja kaikki ok, mutta lääkäri joka sen teki oli tunteettomin, ja ammattitaidottomin, joka sanoi vain tylysti että tyhjä tämä on ei ongelmia eikä pitäisi vaikuttaa mitenkään mahdolliseen tulevaan raskauteen. Labran kautta kotiin,kiitos. Siinä kaikki mitä oli oppinut kirjoista! Harmi ettei sitä inhimillisyyttä opi kirjoista......no hän oli nuori, arka ja VÄÄRÄSSÄ AMMATISSA :)
 
Hei pitkästä aikaa!

Onnea fleurille!!!

Sitten kysymyspuolelle. Luin noita artikkeleita, että astma saattaa vaikuttaa onnistumiseen lähinnä kestää kauemmin raskautua. Onko kellään kokemusta? Kun itsellähän tuo astma tietenkin on ja ei ole vielä lykästänyt.
 
Mintulle vielä halitukset kun joutui Räähkän kiusaamaksi :hug:

Nipsu toivottavasti vuodot ovat nyt takanapäin ja nyt voimme katseen suunnata eteenpäin :heart: Itse olen myös kokenyt kaavinnan. Minulla oli keskeytynyt keskenmeno rv12, joka huomattiin vasta niskaturvotusultrassa. Menin lääkkeelliseen tyhjennykseen sairaalaan ja vuotelu ei päättynytkään siellä ollessani, illasta meni jalat alta ja kipinkapin kaavintaan. Henkilökunta oli loistavaa :heart: ja lämpimästi toivottivat minut toiselle puolelle (vastasyntyneet) uudelleen :) Ja sen tein kahdesti :heart::heart: ja nyt yrittelen sinne vielä kolmannen kerran :ashamed: :)

Piti käydä välistä ruokkimassa perhe ja muistaa syödä itsekin muuta kuin lapsien lautasilta jämät :D

Vauvahaaveita En uskoisi, että papakokeen otosta olisi haittaa :confused: Näytehän otetaan kohdunsuulta ja sen tehtävänä on sulkeutua sitten, kun pieni on tarrannut kiinni... mutta onhan se niin haurasta ja ihmeellistä tuo elämän alku, että kysäse kuitenkin etukäteen lääkäriltä, että mitä mieltä hän on asiasta. Minulla yhdessä raskaudessa alkoi hematooma vuotelemaan rajustikin rv14 ja kun menin ultraan, niin lääkäri ripsasi samalla papakokeen. Olin aivan hermona jo siitä, että vauva vuotais pois hematooman matkassa, niin toinen otti vielä koepalan. Vakuutteli kyllä ettei vaikuta raskauden kulkuun. Ja niinpävainen minun pieni selvisi hematoomasta ja papakokeestakin :heart:

Esteri En ole kuullut, että Astmalla olisi vaikutusta raskauteen... :confused: Oliskohan lähinnä lääkityksellä osuutta asiaan? Yhdellä ystävättärelläni on kaksi lasta ja hänellä on astma. Oliskohan täällä viisaampia... :) Mur-mur ?:heart:

Alun innostuksen jälkeen olen laskeutunut maahan ja jalat ovat tukevasti siinä kiinni. Toistaiseksi. Olen pikkuhiljaa tehnyt työtä, ettei ehkä meille pieniäistä enää tule. Olettaisin että ongelmana minulla olisikin juuri tuo ovulaation heittely. Ja kieltämättä poden vauvakuumeväsymystä. Onkohan sellaista? :D Koska juuri kun olen sinut itseni kanssa, löydän itseni ihan HurlumHei -tunteissa :LOL: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ohhoh... Vahingossa kun muokkasin listan, en lainannut, joten eilinen päivä hävisi :ashamed: Mutta olemme kait ajatasalla :)

Tuossa katsellessani listaa huomasin, että plussanneissa Sirppuliinilla koittanee H-hetki Ehkäpä meille vapautuu paikkoja Plussajunasta
 

Yhteistyössä