Meille syntyi sitten Ystävänpäivä poika RV. 41+3.
Aloin Lauantai aamuna leipomaan leipää yms. Yht äkkiä tuli muutama napakka supistus,joten menin lepäämään kun ajattelin että seisoskelusta selkä kipeä. EI helpottanut mutta jatkoin kotihommia. Ilta 6 aikaan sitten tuli kovempi supistus ja aloin valumaan verta,Soitin synnärille jossa kehoitettiin seuramaan kotona tilannetta,Varoitin että minulla synnytys kun käynnistyy se etenee vauhdilla. No klo. 18,30 meni lapsivesi (Korkealta) ja tuli vaan lisää verta. Soitin uudelleen ja kehoitettiin suihkuun joten nappasin saunan päälle. Kas 10 min Kuluttua kun olin vielä menossa suihkuun tuli lisää vettä ja alkoi jatkuvasti supistella 5min. Väli 3 supistusta sitten väli 4min. 5xsup. Huh sitten en voinut kuin itkeä supisteli jo 3min Välein.. Mies lähti putsaamaan autoa. Miehen palattua itkin vuolaasti,etten pääse autoomme. Soitettiin synnärille ja kehoittivat tilaamaan Ambulanssin. Lanssi ajeli ohi ja etsi uutta asuntoaluetta,jossa asumme. Mies juoksi rapulle huitomaan (nuorin14v. lapsi kipasi pihalle Lanssia ohjaamaan,minä ähkin ja puhisin vuoteella jonne kontin). Meidän pihaan siis kaarsi 2 Lanssia paloauto sekä Ilmassa kieppui myös Medihelin.
.Tästä kuulin Lanssihoitajalta kun paha supistus tuli Repesin nauramaan kuski,totesi olisipa kaikki potilaat yhtä iloisia .
. Sairaalassa olinkin auki vasta 2cm. 1. Kätilö totesi että antaa Litalgin pistoksen ja lähettää osastolle odottelemaan (noin vähän auki ja oletko tosiaan noin kipeä?? ). :O synnytyksen käynnistymistä . Sanoin ,että jos laitat kotiin takaisin voit olla varma ettei huomenna ole enään työpaikkaasi..
.(Olin varma että tästä tämä nyt alkaa (Vanhasta muistista ) . 30min. Kuulemma seurataan sitten osastolle /kotiin.Nappasi Piikin minulle ja toivoi parasta .Joutui lähtemään muualle avustanaan. Palattuaan näki että MINÄ olin oikeassa käynnissä oli synnytys. Sain ilokaasua ja tässä vaiheessa Sup.tuli 2min . välein vieläkin ja samassa rytmi muuttui 1min/väliin. tilanne katsaus 4cm. Auki .Silloin kuului Prkl.) ja nyt vauhtia hommiin . Ilokaasu+ litalgin piikki ei apua enään. Halusin epid.Laitettiin Oksitos.Tippa ja lopuksi avuksi vielä toinen aine nostamaan supistuksien voimaa) (Auttamaan ponnistamaan). ja kun sain sen siinä meni vielä ainakin 30 supistusta
. TUSKAA ja lopulta sain epid. Ponnistus tarve (katoaa kun epid.alkoi vaikuttamaan.Puuduin nilkoista rintaan saakka . (sain 4x lisää puudutetta Epid.Ennen kuin poika syntyi ) Mutta EN tuntenut yhtään mitään kuin pelkän painon pepussa vaikka miten kaivelivat . Ponnist. kesti 5 min. Paikat saaneet kolhuja ja vasta tänään kävelen ilman tukea. Mutta tuska oli sen arvoista SULOINEN kiltti nyytti saapui luoksemme (Hälyttäen saapumisensa kaikelle kansalle (Naapureille )