Huomenta!
Saana72 Tervetuloa minunkin puolesta :wave: Muistelisin, kun edellisessä raskaudessa (38v) kyselin neuvolasta istukkabiopsiasta ja lapsivesitutkimuksesta, silloinen terveydenhoitaja naurahti ettei meillä istukkabiopsiaa tehdä, käytäntö on juuri nt-ultra ja veriseula ja jos hälyttää niin sitten lapsivesitutkimuksiin. En tiedä tarkoitti hän silloin, että olen "alaikäinen".
Ensimmäinen neuvola on vasta 29.8, joten sen jälkeen tiedän käytäntöä täälläkin perällä (asun Pohjois-Suomessa) Kun varasin aikaa puhelimitse, nykyinen neuvolatäti ei muistannut hänkään käytäntöä. Tämä alku raskaus onkin yhtä tunteiden vuoristorataa. Välillä antaa onnen tulvahduksen kulkea läpi ja hetken päästä huolet täyttävät mielen, miettii uskaltaako sitä rakastua pieneen....
Ja sitähän on jo aivan mennyttä naista sydänjuuriaan myöten :heart:
Aamu-unisena olen hämmästynyt, kun juuri aamut ovat nyt kulta-aikaa
Pienellä napostelulla ja alituisella hääräämisellä saan pidettyä huono-oloset taustalla. (Vintti-komerot ovat siivotut, lasten vaatekaapit, laskumapisto ja Aku-ankatkin) Tehokasta aikaa!
Tosin
ne sitten hiipivät pikkuhiljaa kimppuun iltapäivän tunteina... Välistä tuntuu, että seurailisin itseäni ulkopuolelta naureskellen
Otsassani varmasti lukee isolla RASKAUTETTU! Oireet kyllä höykyttävät. Aluksi luulinkin, että kaksosraskaushan tämä, mutta yksi pienen pieni papu :heart: varhaisultrassa löytyi. Hmm.... Tai olisiko se pitkästä aikaa tyttö
Minua on alkanut jännittämään raskaudesta muille kertominen :ashamed: Vielä ei ole kukaan edes kysellyt, masun seutua kyllä kylillä katsellaan, mutta siihen olen tottunut
Tämä lisääntyminen on jotenkin niin luonnollinen jatke meille :heart: Mietinkin kuinkahan sen kertoisi
Ja
vasta seitsemäs tulossa... Luulisi sen jo osaavan.
Miten te saitte kerrottua perheelle / sukulaisille ja ystäville?
Aikaisemmin olen vain suoraan kertonut tai mies. Olen laittanut tekstiviestinä runoja ja lähettänyt / laittanut jääkaapin oveen ultrakuvia.
Jospa sitä vain "jäisi kiinni"
Isotikrulle nautinnollisia ja rentouttavia lepopäiviä!
Liljan Äippä Olen pahoillani menetyksestänne :hug: Vaikka tiedon ja kokemusten lisääntyessä sitä on oppinut olemaan varautunut, rakkaus se vain syntyy samantien ja luopuminen on vaikeaa :heart:
Täällä ollaan kanssa kahviriippuvaisia. Kahvi ei ole tosin kovasti maistunut ja siitähän seuraa päänsärkyä : / Olenkin alkanut jauhaa kahvinpavuista vanhalla myllyllä kahvinpuruja ja suodattanut ne sitten ihan tavallisesta kahvinkeittimestä läpi. Ja suosittelen!
Kahvin maku paljon pehmeämpää ja tuntuu ettei olosiakaan pukkaa.
Ihania ja Hyviä olosia Kaikille!
Oliivitar ja "Möykky" 8+2
Soili Kirjoittelit tuossa foolihapon pois jättämisestä. Itse olen miettynyt samaa... Vähentäisin ensin puoleen annostusta ja siirtyisin raskaus multi-tabsiin, siinähän on muistaakseni jonkin verran foolihappoa. Onko sinulle kukaan suositellut menettelyä, tai vähäneekö foolihapon tarve raskauden edetessä?