40 000e/vuodessa tienaavat, paljonko teidän vero%???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiina"

Vieras
Aloitin taas monen vuoden jälkeen 3-vuorotyön vuodenvaihteessa, kuukaustulot voi vaihdella useamalla satasella, joten toi 40 000e on arvioitu vuostulo. Mulla tällä hetkellä vero% 24,5, mutta tuntuu aika suurelta, varsinkin jos käteen tulee pelkää peruspalkka, jää käteen vajaa 1600e/kk.

Mulla oli viime vuoden tulot juurikin sen pikkaisen päälle 40 000e, veroprossa oli 23,5% eli aika samoissa kun sulla. Ja mulla tätä prosenttia olivat vähentämässä lainakorot ja pikkasen työmatkakuluja.

Nyt 26%. On kylläkin varmasti yläkanttiin, mutta tulot vaihtelevat hieman joten parempi laittaa varmanpäälle. En myöskään ole huomioinut mitään vähennyksiä.

[QUOTE="mie";23355513]Mulla oli viime vuoden tulot juurikin sen pikkaisen päälle 40 000e, veroprossa oli 23,5% eli aika samoissa kun sulla. Ja mulla tätä prosenttia olivat vähentämässä lainakorot ja pikkasen työmatkakuluja.[/QUOTE]

mulla ei mitään vähennyksiä, joten ei sit varmaankaan kannata pienentää tota mun veroprossaa.

[QUOTE="mona";23355620]miten sulla muka jää käteen vaan 1600e??[/QUOTE]

ihan joka kuukaus ei makseta noita vuorolisiä, pelkkä peruspalkka sen verran huono ettei silloin ton enempää käteen jää.