4-vuotias

Onko muilla 4-vuotiasta lasta joka ei suostu menemään hammaslääkäriin tai neuvolaan? Meillä 4-vuotias laittaa niin paljon hanttiin että itkun kanssa lähetään aina pois. Eli mistä voisi johtua ettei anna kenenkään vieraan tulla lähelle? Nyt on edessä varmaan psykologille meno kerta tää asia ei meinaa omin avuin ratketa. Neuvolassa sitä mieltä että nyt on jo pakko saada tutkittua kuulo ja näkö ja taidot, mut poika ei yhteistyöhaluinen :( Onko kyseessä sit pitkittynyt uhmaikä vai onko pojassa jokin pahasti vialla? Tunnen itseni voimattomaksi tämän asian edessä :ashamed:
 
harmaa my selene
mun 4,5v tyttö on ollu semmonen jo pari vuotta. luulen että pelkää. ihan kaikki paikat jotka edes muistuttaa lääkäriä saa häntä itkemään ja riehumaan hysteerisesti. nyt on vähän helpottunu ku lahjoo tai ite mukana ja pitää sitä sylissä. hammaslääkäri pahin paikka.
 
hieman taustaa sille, onko joskus ollut ns pahoja paikkoja tarkastukseen mentäessä? Usein myös oma pelko tarttuu lapseen ja hän panikoi tämän vuoksi jos vanhempi ahdistunut tai epävarma? Eihän lääkäriin meno mikään ilo ole lapsille eikä vanhemmalle mutta omalla ns innokkaalla asenteella ainakin itse saanut rutiinitarkastukset menemään läpi ilman ihmeempiä ongelmia. Korvatulehdukset, kaksi kertaa, ovat saaneet oman lapseni kysymään, pitääkö mennä keskukseen jos kipua tai kuumeilua ollut? Tarkoittaa siis terveyskeskusta :) .Hän tosin sairastanut vaan nämä kaksi kertaa joten laajaa kokemuspohjaa en omaa.
 

Yhteistyössä