4 vuotias käy jo yksin kaupassa :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äityli

Vieras
Meidän 4v tyttö käy jo yksin kaupassa. Kauppaan on vain noin 700 metrin matka ja ei tarvitse kuin yksi ihan pieni tie ylittää.
Lappu vain mukaan niin aina se sieltä purkin maitoa tai jotain muuta pientä tuo. On vielä aivan innoissaan kun pääsee kauppaan! :) Iso apu näin äidillekkin :)

Minkä ikäisenä teidän lapset alkoi käymään kaupassa yksin?

4-vuotias voisi ehkä käydä satunnaisesti yksinään kaupassa, jos kauppa olisi samassa pihapiirissä kuin koti. Moni 4-vuotiashan ulkoilee kotipihalla jo yksin.

Mun kyydissä kulki 5v poika Helsingin lähiöstä Rautatieasemalle. Äiti saattoi pysäkille ja isän "piti" olla vastassa torilla. Kaksi kertaa isä teki oharit. Ei muuta kuin soittaa poliisit paikalle ja poika heidän huomaan. Tää on totta, aloitus toivottavasti ei.

Meidän 5v tyttö hoitaa pikkuveljiensä (2v7kk ja 5kk) kylvetykset, pienimän vaipanvaihdot ja pyllynpesut. Siivoaa, pesee perheen pyykit, viikkaa kaappiin. Jouluksi väänsi lattu-ja porkkanalaatikot, paistoi kinkun ja väsäsi piparit ja tortut. Taikinan valmisti luonnollisesti itse. :heart: Teki joululahjaostokset omatoimisesti kaikille sisaruksilleen (oita noiden aiemin mainittujen lisäksi 9v, 13v ja kohta 15v). Herättää veljensä kouluun, keittää aamupuurot ja kahvit isukilleen. Voitelee voileivät valmiiksi. Parsii rikkonaiset sukat, pesee ikkunat. Kesäksi suunnittelee kasvimaata takapihalle, ja miettii oman lehmän ostoa. Saisi lypsää siitä perheelle maidot. Hoitaa perheen raha-asiat, maksaa laskut, kirjoittaa ostoslistan ja käy siellä kaupassa, tietenkin. :heart: Avaa tukkeutuneet viemäriputket, pissattaa naapurin koirat ja kolaa pihat ymsyms. Äidin oma apulainen. :heart:

:saint:

Alkuperäinen kirjoittaja M:
Mitä se sillä lapulla tekee? Lukee vai?? :whistle:

Hölmö, se on ostoslappu minkä tyttö sitten antaa kassalle. Maidot yms. osaa kyllä itse hakea hyllystä mutta esim. kerran hänen piti tuoda kortsuja niin eihän pieni sellaisia sieltä kaupasta löydä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hölmö, se on ostoslappu minkä tyttö sitten antaa kassalle. Maidot yms. osaa kyllä itse hakea hyllystä mutta esim. kerran hänen piti tuoda kortsuja niin eihän pieni sellaisia sieltä kaupasta löydä.

Jep, jep

:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ok, aattelin vaa et piirrät kuvat mitä tuoda. :xmas:

Halusi kerran lähteä linnanmäelle. Minä ja mieheni ei töiltämme keretty. Tyttö otti ja lähti yksin. Ensin bussilla Ouluun ja junalla sieltä Helsinkiin. Sitten hotelliin yöksi.
Tultuaan sieltä kertoi matkan menneen oikein hienosti. Saapi lähteä uudestaan kunhan haluaa.

Meidän lapset täyttää piakkoin 4v, 7v ja 9v eivätkä ole vielä yksin tuohon lähikauppaan menneet (koululainen kyllä kävellyt yksin kouluun, kotiin ja minun työpaikalle).
=)

Yhteistyössä