4-vuotiaan penisilliinin ottaminen

  • Viestiketjun aloittaja marja66
  • Ensimmäinen viesti
marja66
Mitä voisi laittaa penisilliinin sekaan, jotta 4-vuotias neiti suostuisi ottamaan sen. On pitänyt antaa väkisin, kun lahjonta, uhkailu, kiristys ja järkipuhe eivät tehoa, kyseessä on nestemäinen v-pen.
 
yxz
Tuskin mihinkään sekoittaminen auttaa..., jos kyseessä on vaikea tapaus.
Meillä on kokeiltu kaikenlaista, mutta lääkkeen maku tulee läpi. Meillä on yhden kanssa jouduttu vuosikaudet taistelemaan (onneksi harvoin) ja parhaiten on mennyt lahjomalla, kun on lääke mennyt alas, niin siihen on saanut karkin päälle viemään maun pois.
 
nanneli
Meillä ei ole ongelmia lääkkeen annossa ollut, sillä lapsi tykkää lääkkeen mausta :eek: Paras tapa varmaan kuitenkin on yrittää lahjoa ja antaa heti perään jotain hyvänmakuista juotavaa.
 
-poppaloora-
Oletko kokeillu antaa lapsen "itse antaa itselleen lääkettä"? Meillä minä vedän aina ruiskuun tarvittavan määrän lääkettä ja neiti itse sitten omaa tahtiaan (valvonnassani) sen suuhunsa ruiskauttelee =) ...välillä tosin sen ottaminen kestää hiukka turhankin kauan, mutta pääasia, että suusta alas menee :heart:
 
Nelivuotiaalle olen jo pyytänyt tablettikuurin, syystä tai soitesta ne menevät helpommin alas.

Oletko koettanut lahjoa kirjan lukemisella tms tekemisellä? Jos lääkkeenotossa menee paljon aikaa, ette ehdi tehdä jotain kivaa.
 

Yhteistyössä