4-vuotiaan kasvatus pulmia!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
miten teillä toimitaan jos lapsi syö/ei syö hitaasti vitkuttelee yms.
olen kokeillut että istuu pyödässä niin kaun kun lautanen tyhjä.no istuu sitten tunnin pyödässä ei hyvä,sitten olen antanut olla n 20min ja ruoka roskiin eikä mitään väli ruokia kun iltapala vasta illasta ei vaikutusta,välillä huutoa..

mitä teen!!

Syömisestä ei kannata tehdä liian suurta numeroa. Välillä ne lapset syö ja välillä ei, onko sillä niin suuri merkitys sinulle?? Minulla on 4v ja 7v tytöt, ja aina sanon ettei meillä ole koskaan pakko syödä, mutta maistaa kannattaa, jotta tottuu uusiin makuihin. Jos tuollaista valtataistelua teillä jo nyt niin mitäköhän myöhemmin? rauhoita tilanne ja anna lapsellesi kehittyä oikea suhde ruokaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
miten teillä toimitaan jos lapsi syö/ei syö hitaasti vitkuttelee yms.
olen kokeillut että istuu pyödässä niin kaun kun lautanen tyhjä.no istuu sitten tunnin pyödässä ei hyvä,sitten olen antanut olla n 20min ja ruoka roskiin eikä mitään väli ruokia kun iltapala vasta illasta ei vaikutusta,välillä huutoa..

mitä teen!!

Kokeiles laittaa seuraavan kerran alkuun niin pieni annos, ettei mene kauaa syödessä tai siis, että olisitte syöneet sen ruuan yhtäaikaa. Jos se tsemppais lasta kun kokee ettei tarvi kiirehtiä. Sitten saa ottaa lisää tietty, mut jos on luonnostaan hidas syöjä, niin ei mun mielestä hoputtamisessa ole järkeä, miksi pitäs oppia hotkimaan...

Yhteistyössä