4-vuotiaan joululahjat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liikaako?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liikaako?

Vieras
4-vuotiaalle tytölle tulossa tämmöset:

-talutettava, letkuohjattava koira (haukkuu ja läähättää),vanhemmilta
-kaukoputki (mummolta)
-kauko-ohjattava Minnihiiri + skootteri (kummivanhemmilta)
-Disney prinsessa-DVD-boxi (toisilta kummeilta)
-Barbie Prinsessakoulu-kirja (vanhemmilta)
-Barbie pussilakanasetti (kaveriperheeltä)
-kylpytakki (vanhemmilta)
-saunatossut (kaveriperheeltä)
-yöpaitoja 3 kpl (vanhemmilta)
-Kuoma-saappaat (mummolta)
-villatunika (vanhemmilta)
-suksisetti (vanhemmilta)
-sähköurut (vanhemmilta)

Mitä ootte mieltä? Onko liikaa?

No mun mielestä on liikaa varsinkin jos lapsi saa vuoden aikana muutenkin tavaraa. Sillon ehkä nippa nappa olis ok jos lapsi ei koko vuonna muuten saa ikinä mitään.

Mitä sä aattelit että 4v tekis tuollaisella määrällä tavaraa? Oletko varma että hän jaksaa kiinnostua kaikista ja leikkiä niilä aktiivisesti?

meillä 4v ja 2v saavat molemmat noin 10-12 pakettia, joista pari vaatetta, muuta leluja tai pelejä. Meiltä tulee tosin noista vain 3-4 lahjaa. Aika normilta tuo teidän pakettimäärä kuulostaa

No tuossa on kolme lelua jos laskin oikein ja jos sähköurut lasketaan leluksi. En siis epäilisi ettäkö leluja olisi liikaa. Jos noille vaatteille yms on oikeesti tarvetta niin mikäs siinä.

[QUOTE="vieras";27668998]Tosta listastahan puolet on käyttötavaraa jota varmaan tarvitsisi hankkia joka tapauksessa (lakanat, sukset, kengät, vaatteet...), joten mun mielestä ei ole liikaa.[/QUOTE]

Samaa ajattelin, eli jos isoimmat hankinnat ajoitetaan sinne jouluun, niin siinähän ne menee samalla.

No mun mielestä on liikaa varsinkin jos lapsi saa vuoden aikana muutenkin tavaraa. Sillon ehkä nippa nappa olis ok jos lapsi ei koko vuonna muuten saa ikinä mitään.

Mitä sä aattelit että 4v tekis tuollaisella määrällä tavaraa? Oletko varma että hän jaksaa kiinnostua kaikista ja leikkiä niilä aktiivisesti?

LIIKAA ? Häh ? Tuossahan on suurinosa käyttötavaraa mitä meillä ainakin ostetaan muutenkin, kuten kuomat jne. Minä en tosin itse paketoisi mitään kuomia... Minusta vähän varsinaisia lahjoja...

Pyörtyisit, jos tietäisit mitä minun lapseni saa (niin ja saa pitkin vuottakin!) Niin kauan, kun kaikki on aktiivisessa käytössä eikä vaan loju hyllyillä niin se ei ole liikaa.

"Tiedäkin sitten että ellet aktiivisesti leiki lakanalla ja tossuilla, niin et enää saa näin paljon lahjoja!"

Honestly, oikein hyvät ja sopivat.

Komppailen muutamia edeltäjiä siinä, että ei liikaa, vain muutama varsinainen lelu ja loput käyttötavaraa. Hienoa, että opetat lapsesi arvostamaan muutamia lahjoja/leluja, koska tuon ikäinen ei varsinaisesti osaa vielä arvostaa yöpukuja/kenkiä lahjoina :) Mutta meillä myös kaikki saavat lahjaksi käyttötavaraa, kuomat mukaan lukien ;) Kuopus saa hoitorepun, jota tuskin arvostaa

Ensivilkaisulla ihan järjetön määrä, mutta tarkemminkatsottuna varmaan ihan sopivasti. Suurin piirtein noin paljon meidänkin 4-vuotias poika saa, jos listasta vähennetään pussilakanat, Kuomat ja osa vaatteista.

Meidän poika tulee saamaan muutaman vaatepaketin, kirjan, pari legopakkausta, pikkuautoja ja luistimet. Kuulostaa vähemmältä kuin ap:n lista, mutta ei oikeastaan kauheasti ole.

[QUOTE="Laura";27669960]Komppailen muutamia edeltäjiä siinä, että ei liikaa, vain muutama varsinainen lelu ja loput käyttötavaraa. Hienoa, että opetat lapsesi arvostamaan muutamia lahjoja/leluja, koska tuon ikäinen ei varsinaisesti osaa vielä arvostaa yöpukuja/kenkiä lahjoina :) Mutta meillä myös kaikki saavat lahjaksi käyttötavaraa, kuomat mukaan lukien ;) Kuopus saa hoitorepun, jota tuskin arvostaa[/QUOTE]

Mun on pakko vielä lisätä, että ainakin tuo meidän juuri 4 täyttänyt osaa pitää vaatteitakin lahjoina. Vaatteiden pitää vain olla mieluisia :)
Poika sai mummilta synttärilahjaksi talvihaalarin ja oli siitä niin onnellinen, että halusi heti pukea sen päälleen. Olin tosin vaivihkaa etukäteen "myynyt" ajatuksen pojalle antamalla hänen itse valita muutaman nettikuvan väliltä. Paketin avattuaan huusi, että "Vau! Just tämmöisen mä olen halunnutkin ja miten mummi osasikin!" :)
Synttärilahjoista paljastui myös mm traktoripaita ja siili mopoilee -paita, jotka taas olivat aiheeltaan niin mieluisia, että pehmeiden pakettien tylsyys unohtui täysin. Ehkä tuo on luitenkin vielä niin pieni, ettei ymmärrä, että paketista voisi tulla jotain vielä kivempaakin :)

mun 4v tyttö saa tälläsiä:
-prinsessa dvd paketti
-toi sama minni ja skootteri lelu
-kävelevä babrie hevonen ja siihen barbi
-ääntelevä pehmo poni
-pari lauta peliä
ja sitten vielä mummolasta ja kummeilta tulee pari lahjaa.

Meillä on aina muksut arvostaneet pehmeitä paketteja, vaikka ollaankin juuri noita kamalia lahjaröykkiöporukoita. Tänäkin vuonna 8-vuotias toivoo Monsuno- ja Skylanderkamaa sekä Ninjago-vaatteita. Ja jälleen ja kolmivuotiaalle on virkatut Pokemonit olleet tosi hitti, niiden ohjeita on kavereiden vanhemmatkin kyselleet.

[QUOTE="Vieras";27670166]Meillä on aina muksut arvostaneet pehmeitä paketteja, vaikka ollaankin juuri noita kamalia lahjaröykkiöporukoita. Tänäkin vuonna 8-vuotias toivoo Monsuno- ja Skylanderkamaa sekä Ninjago-vaatteita. Ja jälleen ja kolmivuotiaalle on virkatut Pokemonit olleet tosi hitti, niiden ohjeita on kavereiden vanhemmatkin kyselleet.[/QUOTE]

Ja hälle ja kolmivuotiaalle... Pahuksen autokorjaus!

Mun on pakko vielä lisätä, että ainakin tuo meidän juuri 4 täyttänyt osaa pitää vaatteitakin lahjoina. Vaatteiden pitää vain olla mieluisia :)
Poika sai mummilta synttärilahjaksi talvihaalarin ja oli siitä niin onnellinen, että halusi heti pukea sen päälleen. Olin tosin vaivihkaa etukäteen "myynyt" ajatuksen pojalle antamalla hänen itse valita muutaman nettikuvan väliltä. Paketin avattuaan huusi, että "Vau! Just tämmöisen mä olen halunnutkin ja miten mummi osasikin!" :)
Synttärilahjoista paljastui myös mm traktoripaita ja siili mopoilee -paita, jotka taas olivat aiheeltaan niin mieluisia, että pehmeiden pakettien tylsyys unohtui täysin. Ehkä tuo on luitenkin vielä niin pieni, ettei ymmärrä, että paketista voisi tulla jotain vielä kivempaakin :)

Tuo on kyllä totta myös meillä. Pehmeiden pakettien pitää tosiaan olla vaan mieluisia :) Mutta kyllä meidän 4-v poika silti eniten joululahjoista kovista paketeista ilostuu. Vaikka muistaa kyllä pikkuveljen saaneen viime vuonna tosi kivan yöpuvun joulupukilta. Poika sai myös viime vuonna kuomat lahjaksi ja niitä ei kyllä muista lainkaan, ehkä muutaman vuoden päästä hoksaa pukin tuovan aina just kuomat ;