4-vuotiaalla kypärälakki??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ellu-80-:
vastauksien perusteella on siis todella yleistä.. no kyllä mä ymmärränkin sen jos tosiaan on kovat pakkaset mutta anopin mielestä pitäis olla vaikka pakkasta on alle 10 astetta...
Meillä pph suositteli myös näin.
No siis meillä kyllä ollut käytössä koko talven eli vaikka olis plussan puolella lämpötila..
 
äippä
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ellu-80-:
vastauksien perusteella on siis todella yleistä.. no kyllä mä ymmärränkin sen jos tosiaan on kovat pakkaset mutta anopin mielestä pitäis olla vaikka pakkasta on alle 10 astetta...
Meillä pph suositteli myös näin.
No siis meillä kyllä ollut käytössä koko talven eli vaikka olis plussan puolella lämpötila..


ja meillä heti alkusyksystä sellasen reiman kypärämyssyn alla. hattua vain vaihdetaan paksumpaa kun pakkaset ja lumet tulee.
 
vieras
Meidän 3,5v ja 5,5v käyttävät kylmemmillä. Heillä Raiskin haalarit ja niissä tulee se kypärälakki ainakin mukana. Ja niitä saa ihan aikuisillekin eli eiköhän 4veen kokoisiakin ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ellu-80-:
vastauksien perusteella on siis todella yleistä.. no kyllä mä ymmärränkin sen jos tosiaan on kovat pakkaset mutta anopin mielestä pitäis olla vaikka pakkasta on alle 10 astetta...
Meillä pph suositteli myös näin.
No siis meillä kyllä ollut käytössä koko talven eli vaikka olis plussan puolella lämpötila..
Meillä myös,pipoa sitten vaan vaihdellaan sään mukaan.En tykkää yhtään kun kaula on vähänkään paljaana tai korvat vilkkuu.
 
vieras
Ja Ruskovillalta tosiaan löytyy aikuistenkin kokoja. Eli kyllä riittävän ison löytää, ei siitä pitäisi olla kiinni. Ja ne on aivan ihania, vaikka jonkun mielestä vähän hintavia niin ne on kyllä hintansa väärttejä.
 
hei
vielä siis sopiva, mutta ison prisman ja cittarin olen kolunnut ja koko loppui niissä 3:seen.
Mutta yritän päästä stockmanille jos siellä sitten olisi (tai soitan ensin ja kysyn, en halua tehdä turhaa reissua).
 
mymmeli
mun mielestä ulkoillessa on hyvä olla sellanen ja päällä jokin muu kuin pipo. siis toppahattu tms.miksi niitä nykyisin nyt sanotankaan.meillä on kyllä 7v.:lla kypärähattu.
 
Nyyti
Meillä on luistellessa kypärän alla sellainen ohut kypäräpipo, mutta päiväkodissa on sitten ihan varsinaisena talvilakkina sellainen villainen paksu kypärälakki. Eipä tarvi miettiä, onko tädit muistaneet katsoa, ettei ole kaula paljaana kaulurin kanssa.. Ja siis meidän tyttö on 5v.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ellu-80-:
Kertokaas nyt että pitääkö kukaan 4-vuotiaalla enää kypärälakkia?? just siis sitä mitä pidetään sen varsinaisen talvimyssyn alla?? no mun anoppi alkoi vihajileen että pitäis olla että tarkenee paremmin.. mutta en usko että tuo poika edes suostuu sellaista pitämään... ja myydäänkö niitäedes niin isoja..
Meillä ei ole kuin luistellessakypärän alla,vaikka kuinka anoppi vihjailis. Ja sitä tekeekin. Samoin hanskaiden alle pitäis muka laitta lapaset... Lapsi muutenki hikoilee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
kovilla pakkasilla laitan hatun alle muuten ei tarvii kun hikoo muutenkin
Villahan on juuri hyvä materiaali ihoa vasten jos hikoilee, se imee hien mutta tuntuu lämpimältä.
mistä saa villasen sellasen? en ole nähnyt missään,vain niitä puuvilla sekotuksia tulee eteen,,,,ja onko ne villaset kamalan paksuja? eli kasvaako lapsen pään koko niin paljon että hatut pitää olla myös pari kokoa isompia :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
kovilla pakkasilla laitan hatun alle muuten ei tarvii kun hikoo muutenkin
Villahan on juuri hyvä materiaali ihoa vasten jos hikoilee, se imee hien mutta tuntuu lämpimältä.
mistä saa villasen sellasen? en ole nähnyt missään,vain niitä puuvilla sekotuksia tulee eteen,,,,ja onko ne villaset kamalan paksuja? eli kasvaako lapsen pään koko niin paljon että hatut pitää olla myös pari kokoa isompia :D
Ruskovillalta. Ja ohut on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Stefano:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Kertokaa kauppoja mistä saa isoja kokoja (lapsen pään koko 54-56). En ole onnistunut löytämään mistään!
Joku liike missä lastenvaatteita yleensäkin on! Meidän 3-veellä on hatun koko 54 ja kyllä myssyjä löytyy.
Mä kerroin tossa jo aiemmin että ainakin Stockalta saa isoja kokoja myös.
 
Nyyti
Kyllä mä olen löytänyt Kivatin paksuja villaisia kypärälakkeja ihan Citymarketista.. Jotka ei siis tarvitse alle enää mitään. Ruskovillalta taas löytyy isoja kokoja ihan villaisia kypäräpipoja, jotka voi siis toisen lakin alle laittaa. Ja ne on aikas ohkasia.
 

Yhteistyössä