4 vuotiaalla 37,5 kuumetta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ei, yksi kuumeeton päivä vähintään pois hoidosta, miks ei voi parannella kunnolla??

Tää olis se yks kuumeeton päivä sit kaiketikin....

miten niin jos näyttää 37,5.
voi äly hoi!!!!

Äly hoi vaan.
Jos lapsi on muuten hyvinvoiva ja kunnossa, 37,5 lämpö ei vielä tee hänestä sairasta. Onhan tässä iltaa aikaa katsoa.

no joku sen lämmön nostaa. joku virus siinä on taustalla. pitääkö se mennä tartuttamaan muihin lapsiin.

Ja siihen tartuttamiseen vaikuttaa merkittävästi juuri se yhden päivän kotonaolo?

no joo. ei sairaana päiväkotiin. onneks mun lapset ei oo päiväkodissa, kun moni äiti noin vastuuton. suppo pyllyyn ja päiväkotiin.

Uskon kyllä olevani äiti sieltä vastuullisemmasta päästä.. Sen verran räkäsiä ja röhiseviä lapsia tulee vastaan (huom alle 2v) vaikka vanhempi kotona....
Meillä ollaan yleensä "varman päälle2 kotosalla.
nyt vaan tuo helle varmaan sekoittaa ajatuksia.. Neiti todella voi hyvin, on pirteä jne. Nyt nukkumaan mennessä oli 37,1. Kerran ulkona sanoi kurkun olevan kuiva ja äänen käheä. Mikäli yö hyvin ja aamulla vain 37 niin päiväkotiin meneepi. Niin ja suppoa emme ole käyttäneet vuosikausiin...

Yks asia vielä jäi mietityttämään. Lapsi ei kuitenkaan olisi huomista päivää sisällä. Todennäköisesti leikkisi ulkona ihan innolla ihan normisti. Mitä eroa päiväkodissa olemiselle?
Sen tarttuvuuden toki ymmärrän, mutta tosiaan on siellä paljon, paljon sairaammatkin lapset pyörineet..
Jos siis lapsella lämpöä aamulla vaikkapa tuo 37,1

Yks asia vielä jäi mietityttämään. Lapsi ei kuitenkaan olisi huomista päivää sisällä. Todennäköisesti leikkisi ulkona ihan innolla ihan normisti. Mitä eroa päiväkodissa olemiselle?
Sen tarttuvuuden toki ymmärrän, mutta tosiaan on siellä paljon, paljon sairaammatkin lapset pyörineet..

Miksi mennä päiväkotiin tartuttamaan muut?

Lisäksi päiväkodin arki on vähän toisenlainen kuin kotonaolo, vaikka pihalla olisikin.

Miksi mennä päiväkotiin tartuttamaan muut?

Lisäksi päiväkodin arki on vähän toisenlainen kuin kotonaolo, vaikka pihalla olisikin.

En ole ihan varma tartuttaako hän enää mitään.... Yskikään ei nyt ollenkaan ja pelkän yskän vuoksi ei oikein voi pitkään poiskaan olla..
Mutta katsotaan aamulla.. Mietin vaan antaako lääkärikään sairaslomaa enää lisää, jos lämpöä 37,1 ja ehkä pientä yskää?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ei, yksi kuumeeton päivä vähintään pois hoidosta, miks ei voi parannella kunnolla??

Tää olis se yks kuumeeton päivä sit kaiketikin....

miten niin jos näyttää 37,5.
voi äly hoi!!!!

Äly hoi vaan.
Jos lapsi on muuten hyvinvoiva ja kunnossa, 37,5 lämpö ei vielä tee hänestä sairasta. Onhan tässä iltaa aikaa katsoa.

no kyl un mielestä tekee ku sil on kuiteski just ollu korkeempikin kuume.joten EI HOITOON!

http://www.poliklinikka.fi/?page=2652164&id=1497817
Kuumeella ei ole virallisesti hyväksyttyä raja-arvoa. Kuitenkin jos levossa olevan lapsen lämpö peräsuolesta mitattuna on 38°C tai yli, on hänellä kuumetta. Kuumeisen lapsen yleisvoinnin seuraaminen on tärkeämpää kuin jatkuva kuumeen mittaaminen

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
http://www.poliklinikka.fi/?page=2652164&id=1497817
Kuumeella ei ole virallisesti hyväksyttyä raja-arvoa. Kuitenkin jos levossa olevan lapsen lämpö peräsuolesta mitattuna on 38°C tai yli, on hänellä kuumetta. Kuumeisen lapsen yleisvoinnin seuraaminen on tärkeämpää kuin jatkuva kuumeen mittaaminen

Juurikin tähän itekin olen kallistunut ja tosiaan tällä kuumalla keilillä myös on vaikutusta. Normisti meillä 37,5 jo lievää kuumetta, mutta helle ja ulkoilma, niin ? Tottakai jos lapsi väsynyt, itkuinen, känkkäränkkä, ei syö / juo yms, on kipeä vaikkei lämpö paljoa nousisikaan (etenkin jos jotain muita oireita)
En muista koska olisin peräsuolesta mittaillut.. Meillä korvamittari.

No juu, likka jäi kotio mut sirkukseen mennään ku siellä istutaan vaan.

Laittakaapa mammat mittaria omaan kainaloonne. Itse mittasin äsken joutessani 38,4 kun koin tarvitsevani lepoa. Nyt olen levännyt ja lähden lenkille.

Alkuperäinen kirjoittaja oen:

Laittakaapa mammat mittaria omaan kainaloonne. Itse mittasin äsken joutessani 38,4 kun koin tarvitsevani lepoa. Nyt olen levännyt ja lähden lenkille.

Siis sulle normilämpö?? Olet melkoinen harvinaisuus. En kyllä usko helteen nostavan noin paljon kehon lämpöä.. Melkoisen riskin otat, kun lenkille menet..

Siis sulle normilämpö?? Olet melkoinen harvinaisuus. En kyllä usko helteen nostavan noin paljon kehon lämpöä.. Melkoisen riskin otat, kun lenkille menet..

Mittasin sen lämpötilan rajun urheilusuorituksen jälkeen. Iltalenkki oli palauttava.

Ja ihan kunnossa olen.

Tuossa kunnossa lenkille?

Yhteistyössä