4 viikkoa kesken menon jälkeen rusehtavaa vuotoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei, sain keskenmenon n. 4 viikkoa sitten. Tyhjennyin nopeasti ja vuoto lakkasi viikossa. Ensimmäisen kontrolliraskaustestin tein 3 viikkoa keskenmenosta (eli kuusi päivää sitten) ja se näytti vielä haaleaa positiivista. Nyt minua on pari päivää kiusannut ruskea vuoto aina aamuisin. Sitä tulee vähän ja välillä vähän enemmän. Sellaista vaaleanruskeaa valkovuotoa, vanhaa verta. Päivässä maks ruokalusikallinen jos sitäkään. Vatsaa jomottelee niin, että menkat olisi alkamassa mutta tiputteli ei ikinä ole mulla ollut näin niukkaa menkkojen alussa. Edellinen keskenmennyt raskaus alkoi juurikin näillä oireilla, että viikon tuli rusehtavaa vuotoa ja pientä kipuilua mahassa ja nyt pelottaa, että joudun kokemaan kaiken taas alusta 😭 voiko olla mahdollista, että kohtuun on jäänyt jotakin joka lähtee oireilemaan vasta reilun 3 viikon päästä keskenmenosta?

Mulla oli tammikuussa keskenmeno ja raskaustesti oli negatiivinen jo 2 vkon päästä. Suosittelen myös ottamaan yhteyttä ja käymään tarkistamassa asian, ettei kohtuun ole jäänyt jotain.

Mulla kesti vuoto aikalailla 4vk jonka jälkeen loppui ja testi oli nega. Ihan normaaliakin voi olla että näyttää vielä positiivista ja vuotoa tulee. Mutta jos vuoto rusehtavaa ja on kipuja niin kuulostaa ehkä tulehdukselta. Vaikea tietysti sanoa, itsellä kipuja oli vain vuodon alkaessa mutta muuten ei mitään kipuja ollut ja vuoto vähän niukempaa kuin kuukautisissa, toki niukentui loppua kohden. Mitään tulehdusta ei kuitenkaan ollut ja tulinkin heti raskaaksi uudestaan.

Mulla kesti vuoto aikalailla 4vk jonka jälkeen loppui ja testi oli nega. Ihan normaaliakin voi olla että näyttää vielä positiivista ja vuotoa tulee. Mutta jos vuoto rusehtavaa ja on kipuja niin kuulostaa ehkä tulehdukselta. Vaikea tietysti sanoa, itsellä kipuja oli vain vuodon alkaessa mutta muuten ei mitään kipuja ollut ja vuoto vähän niukempaa kuin kuukautisissa, toki niukentui loppua kohden. Mitään tulehdusta ei kuitenkaan ollut ja tulinkin heti raskaaksi uudestaan.

Tässä välissä on ollut kivuton aika vuodon jälkeen, jolloin mitään tuntemuksia ei ole ollut. Sillä arvelin, että tyhjennys ohi ja kaikki hyvin. Jomottelukin tuntuu aina vain hetkellisesti, ei koko aikaa 😬

Päivitystä tänne (jos jollakin vaikka joskus sama tilanne kuin minulla) vuoto loppui lauantaina. Kesti siis noin 5 päivää. Sunnuntaina raskaustesti edelleen hailakka positiivinen. Hailakampi kuin viikko sitten joten hcg laskua tapahtunut. Soitin sunnuntai aamuna naisten akuuttiin ja sain ohjeeksi lääkäriltä tulla tiistaina päivystyksen kautta tutkimuksiin. Huomenna siis ne. Eilen illalla seksin jälkeen vihloi mahaa tosi kovasti. Tänään alavatsaa on kivistänyt ihan samalla tavalla kuin sillon kun ensimmäinen raskaus alkoi. No huomenna saa tietää onko tulehdus vai jotain vielä jäänyt kohtuun vai mikä mua vaivaa

Päivitystä tänne (jos jollakin vaikka joskus sama tilanne kuin minulla) vuoto loppui lauantaina. Kesti siis noin 5 päivää. Sunnuntaina raskaustesti edelleen hailakka positiivinen. Hailakampi kuin viikko sitten joten hcg laskua tapahtunut. Soitin sunnuntai aamuna naisten akuuttiin ja sain ohjeeksi lääkäriltä tulla tiistaina päivystyksen kautta tutkimuksiin. Huomenna siis ne. Eilen illalla seksin jälkeen vihloi mahaa tosi kovasti. Tänään alavatsaa on kivistänyt ihan samalla tavalla kuin sillon kun ensimmäinen raskaus alkoi. No huomenna saa tietää onko tulehdus vai jotain vielä jäänyt kohtuun vai mikä mua vaivaa

Kai olet tietoinen ettei tulehdusriskin takia kannata nyt seksiä harrastaa..

No itse en uskaltaisi (koska tulehdus riski) harrastaa seksiä ennenkuin tilanne selviää ja kohtu on tyhjä.

Vuodon loppumisesta huolimatta jos testi posi, on tulehdusriski. En tiedä mihin lääkäri perusteli arvionsa puhelun perusteella..

Ilmeisesti olen saanut keskenmenon tänään, luultavasti biokemiallinen raskaus koska menkat oli vasta 5pv myöhässä.
Vuoto siis voi kestää usean viikon?
Miten uuden kierron alun tietää eli tuleeko tän vuodon jälkeen normi menkat minkä ajan päästä?
Mulla oli aikoinaan kyllä keskenmeno mutta siihen tarvitsin tyhjennyksen joten en tiedä yhtään miten menee spontaanisti

Ilmeisesti olen saanut keskenmenon tänään, luultavasti biokemiallinen raskaus koska menkat oli vasta 5pv myöhässä.
Vuoto siis voi kestää usean viikon?
Miten uuden kierron alun tietää eli tuleeko tän vuodon jälkeen normi menkat minkä ajan päästä?
Mulla oli aikoinaan kyllä keskenmeno mutta siihen tarvitsin tyhjennyksen joten en tiedä yhtään miten menee spontaanisti
Aika samalla lailla menee jos on spontaani tai lääkkeellinen tyhjennys. Jälkivuoto 2-4viikkoa ja sen jälkeen kuukautiset tulee yksilöllisesti 3-7vkon päästä. Joillakin kroppa toimii nopeampaa js toisilla hitaampaa, oon lukenut että ekat kuukautiset on jollain tulleet vasta 9vkon päästä.

Itselläni kaikki meni nopeasti, jälkivuoto kesti vain viikon ja siitä vähän vajaa kolmen viikon päästä alkoi kuukautiset. Ja ne olikin oudot kuukautiset, ei mitään kipuja tsi ennakkovaroituksia, hana vaan aukes.. Suihkussa oli lattia vaan veressä kun sitä tuli niin paljon. Mutta se on ihan normaalia , että ekat menkat on todella runsaat.

Yhteistyössä