Nyt olis hyvät neuvot/ kokemukset tarpeen! Meillä siis ihan perusterve päivä- ja yökuiva 4v. poika, joka yhtäkkiä n. viitisen päivää sitten alkoi käymään välillä todella tiheästi pissalla. Saattaa esim. käydä pissalla, pestä kädet, ja taas pitää pissata. Ruokailun aikana saattaa käydä jotain kolmekin kertaa pissalla. Eli ei todellakaan normaalia. Välillä on pidempiäkin välejä, ja yöt on nukkunut täysin, eikä ole kastellut. Juo normaalisti, kuten ennenkin. Eli ei ole valitellut janoa, eikä juonut runsaammin. Pissaa tulee välillä normaalisti, ja välillä ei paljon mitään. Silti pitää käydä punnaamassa pikkulirukin pois. Välillä siis ihan täysin hyppää vessassa kaiken aikaa, joten eihän sitä pissaa sitten tule juuri mitään. Itse aluksi valittikin juuri sitä, ettei pissa tuu. Kun kysyy, oletko keksinyt itse koko tavan, vai onko sulla jokin vaiva, niin sanoo, jotta on vaiva. Tk:n olen soittanut, ja pissakoe on otettu. Näyte oli puhdas! Eivät osanneet neuvoa muuta, kuin seuraamaan. Mitään muita oireita ei ole...kirvelyä, tai punotusta tms. Nyt on pari päivää ollut flunssassa, kuten muukin perhe. Lisäksi on samaan aikaan tämän pissavaivan kanssa alkanut olla ummella...kakkaa ei tule moneen päivään, ja kun tulee, se on aikamoinen kova pallo. Sellainen ongelma meillä on, että ei ole nyt vuoteen kakkannut muuhun kuin vaippaan. Osasi jo käydä kuukauden ajan pöntöllä kakkalla, mutta alkoi pelätä, kun sattui. Ja nyt onkin mennyt vuosi ilman ummetusongelmia, mutta nyt juuri aloitin siihen lääkityksen, kun ajattelin, jos se kakka siellä jotenkin painaa, ja aiheuttaa tämän, mutten tosiaankaan ole varma asiasta. Onko kellään kokemusta mistään vastaavasta!?? Olisin todella kiitollinen vastauksista! En netistäkään meinaa löytää mitään järkevää tietoa asiasta.