4-v ja UHMA JA SYÖNTI VAIKEUDET

Jeps tuossa se kysymys tulikin. Meillä on tuolle 4-v tullut taas aikamoinen uhma ja koittelu päälle. Lähes joka asiasta joutuu vääntämään, koskee se sitten vaatteita, syömistä tai nukkumista. Hirveet hepulit neiti saa yllätävistäkin asioista. No ollaan me niistä selvitty mutta aikapaljon on jäähyt ollut paikallaan.

Sitten tuo ruokapolitiikka. Meillä ei meinaa saada tuota neitiä syömään millään aamupalaa, kuvittelee että puolikas leipä riittää (turhaan tarjotaan puuroa tms), jugurtin jos antaa niin kuvittele ettei tarvii muuta syödä. Päivälliseksi on kanssa neuvoteltu jos jonkinlaista ja iltaruuaksi. Välipalaksi kyllä uppoo banaanit, omput, porkkanat. Iltapalaksi onneksi neiti hyväksyy toisinaan puuron ja toisinaan leivän ja rahkan. Mitenkäs muilla tuo lasten syöminen?
 
Niin tutulta kuulostaa, vaikka meillä on 3-v kyseessä.
Joka päivä väännetään jostain asiasta... Ja toi syömättömyys, argh!!! Tyttö on muutenkin tosi laiha.
Kaipa tää on ohimenevää. Niin ainakin toivon.
Viivin: sähän kirjoittelet marrasvauvoihin 2007 niin kuin minäkin silloin tällöin.
 
Tuttua on!!

mein poitsu täyttää ens kuussa 4 ja nyt on ollu jonku aikaa sellasta vääntöö just kaikissa mahollisissa ja mahottomissa asioissa..

oon yrittäny puhua, kertoa, selvittää ja hän kyllä ymmärtää, mutta melkeen heti alkaa taas natina tai pelleily tai huuto..

Ruokapöydässä meilllä on ongelmana keskittyminen, ei malttais istua paikallaan loppuun asti ja pelleily ja lällättäminen. Nyt oonkin tehny muutamana päivänä, että ennen ku istutaan pöytään, niin kerrataan "säännöt"/hyvät ruokatavat ja sitten jos edelleen jatkuu ni varotan kerran ja sanon että jos jatkuu, ni lähet kokonaan pois. ja olen kyllä joutunut poistamaankin ja huutohan siitä tulee, mutta luulisin että oppii, kun vaan ite jaksaa olla jämäkkä..

Ja eihän ne lapset nälkään kuole..kyllä ne sitten syö ku on oikeesti nälkä, mutta kyllä kieltämättä välillä oon miettiny, että millä tuo lapsi elää ku mikään maistu..

Tällä hetkellä onneksi ruuat maistuu, kunhan vaan saa herran olemaan kunnolla ruokapöydässä =)
 
Huh, että on muillakin tuollaista vääntöä.

TiJo, jep marrasvauvoihin kanssa kirjoittelen :D Meillä kanssa tuolaine tosi hoikka neiti. Elikkä painoa on tällähetkellä 14,5kg ja pituutta 107cm.

Nyt tuntuu että tää isompi vie kaiken huomion ja tarmon. Pienempi on kyllä niin herlppo tapaus, saas nähdä sitten neljän vuoden päästä on sama ääni kellossa.
 
Minulla on 4,5vuotias tyttö, joka on aina syöyt vähän.. Mutta kyllä jos on oikeesti nälkäinen syö ison annoksen ruokaa, ja maitoa ja saattaa jopa ottaa leipääkin. Normaalisti vain aamulla/illalla/välipalalla meillä lapset syö leipää.. Mä en oo koskaan pakottanu syömään ruokaa, siitä tulee vain paha mieli.. mutta oon suositellut syömään,koska meillä ei saa ennen seuraavaa ruoka-aikaa mitään syötävää. Tyttölle ei juuri koskaan puurot maistu,vain silloin jos teen lounaaksi, iltapalaksi riittää pelkkä omena, tai banaani maidon kanssa. taikka muroja/leipää. Meillä on vaan se ongelmana,ettei tyttö suostu syömään lihaa, joskus saattaa lihapullaa syödä,mutta ei usein sekään maistu. ja tavallinen ruokamakkara on kuulema pahaa. makaronilaatikostaki syö vaan makaronit. Oisko tähän jotain vinkkiä miten sais menemään lihaa? hbkin aika alhaalla lihan syömättömyyden takia.
 

Yhteistyössä