4 v. ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Ma-Ri
  • Ensimmäinen viesti
Ma-Ri
Siis 4.5-vuotias poikamme ärsyttää, minua ja siskojaan aivan tahallaan. Mietin että mistä ihmeestä se johtuu.. tulee toisinaan todella epätoivoinen olo, siskot 14 ja 15 vuotiaita.

Välillä mietin, että johtuuko siitä, että perheessä/pihalla ei ole leikkikavereita, onko kaukaa haettu ajatus?

Ja tuntuu tai ei vaan tunnu vaan on, että hän nauttii saadessaan meidät raivon partaalle, nauraa vaan.. ja mitään ei halua uskoa/totella, olen nykyisin kävelevä ei ja älä.

Poika ei ole aina tälläinen ollut, ja osaa toisinaan olla ihan "normaalikin" tosin harvoin nykyisin.

Ei ole kysymys, ettei saisi huomioita tarpeeksi. Meillä on avioero tässä taustalla, vuosi sitten tapahtunut, ehkä tämä on oireilua siitä, näin jälkijunassa?? Isäänsä lapset tapaavat paljon.

Meillä toukokuussa 4v täyttänyt poika aivan kamala uhmailija. Ei ole taustalla mitään perhemuutoksia, onnellisesti ollaan naimisissa ja kaikki hyvin, isoveli on 7v ja huomiota pojat saavat mun mielestä ainakin paljon ja tasapuolisesti. Joka ikinen asia on EI, EI EI, vasta monen ein jälkeen alkaa edes kuuntelemaan, mistä on kyse. Huuto-raivo-potkimiskohtauksia tulee n.2-6 kertaa päivässä. Suusta tulee vähän väliä kaikki mahdolliset sanat, mitä on isommilta joskus kuullu jne. Tää tämmönen alkoi pari kuukautta sitten. On ollu tosi sopeutuminen kunnon uhmikseen, kun isoveljellä ei ole mitään erityistä ollut koskaan.

Mutta jaksamista ja huumoria. Luulen, että teilläkin tuo kiukku on vaan tavallista uhmaikää, menee ohi parissa kuukaudessa, toivottavasti.... :)

ÄIPPIS -84
sama homma meillä, että huomenna 4v täyttävä hyppii silmille ja ärsyttää ihan tahallaan. Nauraa vaan räkäsesti kun saa muut hermostumaan. Ja sitten ihmettelee miks ei äiti lähde noitten 3:n lapsen kaa yksin huvipuistoon.... Yhdessä ollaan miehen kaa, mutta vauva on nyt 4kk niin voiskos johtua siitä, et olis mustasukkainen? :/

Ma-Ri
Heti seuraavana päivänä nuori mies oli niin mallikelpoinen kuin olla ja voi, hävetti ihan kun olin hänestä tänne paasannut :whistle: Mutta se oli vaan se päivä.. No, ehkä tää on ohi menevää, ehkä sitten kun ne (lapset siis) täyttää 18 niin helpottaa, tai sit ei..

Yhteistyössä