4,5v: influenssa + mahd. laryngiitti?

kojiogjsw
Seuraile tilannetta tarkkaan. En uskaltaisi nukkua itse ainakaan. Jos pienintäkään hengitysvaikeutta, mene ensiapuun! Nielu voi pienelä tukkeutua ahtautua nopsaan ja mieluummin mennä kuin olla menemättä! Saitteko inf.rokotteen?
 
"vieras"
Mä ottaisin viereen ja kävisin nukkumaan. Mä kyllä aina herään siihen heti, ja luotan siihen että herään, kyllä se niin kova ja kamala ääni on! Tuuleta makuuhuone viileäksi.
 
kofigu
ei olla otettu rokotetta
Ok. Ajattelin että onkohan meilläkin odotettavissa influenssa vaikka rokote otettiin... Mutta seuraile oikeasti tuota lapsesi hengitystä. Tarkoitukseni ei ole pelotella, vaan itse olen kärsinyt koko ikäni ( nyt 31v) pahoista laryngiiteista, edellinen viime vuonna enkä uskaltanut parina yönä mennä pitkälleen kun tuntui että nielu lumpsahtaa umpeen. Se on järkyttävän kamala olotila kun kurkku on niin turvoksissa ettei henki kunnolla kulje.

Tyttärelläni ilmeisesti sama vaiva kun sairasti nyt 1,5v ensimmäisen laryngiittinsa ja joutui siaraalaan kun keskellä yötä heräsin siihen että yrittää vetää ilmaa henkensä kaupalla ja tukehtua meinasi. kaikilla ei näin rajuja, mutta seuraile kun tuo influenssakin on niin raju tauti! Anna nestettä, sängyn pääty koholleen reilusti (meillä kasa kirjoja sängynpääden alla vastaavassa tilanteessa) ja huoneilmaa kosteammaksi esim. märillä lakanoilla!
 
[QUOTE="vieras";22944233]Mä ottaisin viereen ja kävisin nukkumaan. Mä kyllä aina herään siihen heti, ja luotan siihen että herään, kyllä se niin kova ja kamala ääni on! Tuuleta makuuhuone viileäksi.[/QUOTE]

Otin jo pojan tähän mein sänkyyn, itsekin kun olen kipeä (+mies ja muutkinlapset) niin ei sitä koko yötä jaksaisikaan valvoa. Just laitoin ikkunaa hetkeksi auki. Kiitos teille! Jos pahaksi menee niin auttaakohan epipen jr-kynä sitten ensiapuna? On siis pojan oma.
 
Ok. Ajattelin että onkohan meilläkin odotettavissa influenssa vaikka rokote otettiin... Mutta seuraile oikeasti tuota lapsesi hengitystä. Tarkoitukseni ei ole pelotella, vaan itse olen kärsinyt koko ikäni ( nyt 31v) pahoista laryngiiteista, edellinen viime vuonna enkä uskaltanut parina yönä mennä pitkälleen kun tuntui että nielu lumpsahtaa umpeen. Se on järkyttävän kamala olotila kun kurkku on niin turvoksissa ettei henki kunnolla kulje.

Tyttärelläni ilmeisesti sama vaiva kun sairasti nyt 1,5v ensimmäisen laryngiittinsa ja joutui siaraalaan kun keskellä yötä heräsin siihen että yrittää vetää ilmaa henkensä kaupalla ja tukehtua meinasi. kaikilla ei näin rajuja, mutta seuraile kun tuo influenssakin on niin raju tauti! Anna nestettä, sängyn pääty koholleen reilusti (meillä kasa kirjoja sängynpääden alla vastaavassa tilanteessa) ja huoneilmaa kosteammaksi esim. märillä lakanoilla!
kiitos paljon! Käynkin heti kostuttamassa tuohon pari lakanaa!
 
"mie"
Mulle ei lääkäri ainakaan suositellut annettavaksi epipeniä lapselle. Meillä sama vaiva pojalla hyvin usein flunssan yhteydessä, on myös 4,5 v. Me saatiin pojalle babyhaaler ja sillä annetaan Ventolinea, heti kun näyttää siltä että taas laryngiitti tulee. Siitä on ollut sentään vähän apua.
 
No niin, tämän seurauksena pojalta meni ääni. Saa puhuttua mutta sellaista ihmeelistä piipitystä se on :heart: Pitäisköhän näyttää lastenlääkärille samalla kun isovelikin on tänään menossa?
Usein laryngiitin seurauksena menee ääni.Se palautuu omia aikojaan, mutta jos sua huolettaa, niin miks ei vois viedä näytille kun isovelikin on menossa.
 

Yhteistyössä