3vuotiaat pojat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksi äiti vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksi äiti vaan

Vieras
Osaako lapsenne piirtää paperille vaikka oman kuvansa jolle piirtää selvästi kädet ja jalat, silmät, suun, nenän, korvat ja hiukset, joskus navankin?
Ja paljonko lapsellasi on ikää, onko tasan kolme vuotias vai reilu kolmevuotias?
:)

Pakko kommentoida, meidän poika piirsi 5.v neuvolassa oman kuvansa ja neuvolan täti ihmetteli kun piirtää ikäisekseen pojaksi niin hyvin ja kaikki ruumiin osat. Valtaosa 5.vuotiaista etenkin pojista piirtää vielä niitä pää-jalkasia.
Eli sen kommentin mukaan ei 3.v:n pidä osata. Meidän piirsi kolmivuotiaana niitä pää-jalkasia

Meillä tosiaan poika 3v3kk ja mä eilen kattelin kun se piirteli vesisadetta kuulemma paperille (sinisellä tussilla isoja viiruja:)) sit se alko piirtään kuulemma isin kuvaa ja se piirsi pääksi ympyrän ja siihen kädet ja jalat oikein, sitten suun, silmät, nenän, korvat ja tukkaa. ja sitten sanoin että piirräppä äiti ja pikkuvelikin ni se piirsi. Olin ihan hämillään et osaako se muka piirtää noin????

Meillä poika on 3v7kk eikä piirtele erityisemmin muuta kuin sutrua. Toisaalta en ole ollut kamalan huolestunut, sillä olen ajatellut että aikanaan varmasti oppii. Tällä hetkellä kun yrittän houkutella piirtämään sanoo ettei osaa, eikä piirrä mitään. Joten annan asian olla ja katsotaan vähän ajan päästä alkaako kynähommat kiinnostamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pakko kommentoida, meidän poika piirsi 5.v neuvolassa oman kuvansa ja neuvolan täti ihmetteli kun piirtää ikäisekseen pojaksi niin hyvin ja kaikki ruumiin osat. Valtaosa 5.vuotiaista etenkin pojista piirtää vielä niitä pää-jalkasia.
Eli sen kommentin mukaan ei 3.v:n pidä osata. Meidän piirsi kolmivuotiaana niitä pää-jalkasia

höpö höpö. kyllä suurin osa 5-vuotiaista pojista (ja tytöistäkin) osaa piirtää ihmisiä, joilla on kaikki ruumiinosat.

meidän 3v ei osaa piirtää kun suttua ja värittääkin niin että enemmän on väriä kuvan ilko kuin sisäpuolella.

tuosta 5v piirtämisestä olen eri mieltä mielestäni sekä tytöt että pojat osaavat piirtää. kyllä meidän likka ainakin 5v neuvolassa piirsi koko perheen riviin päälle kirjotti nimet pojilla housut tytöillä hameet hiukset,silmät,suu,nenä,kulmakarvat isille silmälasit ja navat kaikille.

Meidän 3v on piirtelee tälläsiä ihmisiä, eli ei todellakaan mitään tikku-ukkoja tule vielä mutta kyllä noilla kädet selkeesti on :whistle: siinä on meijän perhe :D
http://www.aijaa.com/v.php?i=691929.jpg

ja tässä koira http://www.aijaa.com/v.php?i=691933.jpg

tohon piirustustauluun saa paremmin piirrettyä kun paperille kun tota kynää ei tartte niin painaa, eli tohon on tykänny harjoitella.

Osaa. Nyt pari kuukautta piirtänyt aika selkeitä kuvia. Esim. teletapit piirtää muuten samalla tavalla, mutta ne tapit on niin kuin on oikeastikin. :D

Niin ja siis meillä täyttää pian 3v 9kk jo.

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
ja tässä koira http://www.aijaa.com/v.php?i=691933.jpg

tohon piirustustauluun saa paremmin piirrettyä kun paperille kun tota kynää ei tartte niin painaa, eli tohon on tykänny harjoitella.

Toi koira on hieno :)

Yhteistyössä