3v7kk yöterrorisoija

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SmileX
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SmileX

Aktiivinen jäsen
25.05.2004
1 600
0
36

poika on 3v7kk ja ongelmana jatkuva yöheräily, huuto ja raivo
onko kohtalotovereita??

Minua jatkuvasti painaa tämä asia kun mistään ei tunnu apua saavan eikä kukaan osaaa neuvoakaan kokemukesta :|
Poika ollut koliikkivauva eikä öitään ole tähän mennessä juurikaan heräilemättä nukkunut.
Öisiä heräilyitä on jatkuvasti, toisinaan jopa 6 x yössä! Siinä herää koko perhe ja kaikkien unenlaatu kärsii eikä poika osaa itse sanoa syytä raivolleen tai määräilyilleen tai itkulleen. Muistaa ne kuitenkin myöhemminkin päivällä.

Eka herääminen on lähes kellon nakutetusti aina klo 23.30. Hassua muuten että koliikki itku ajoittui vauva aikana juuri tuohon samaan aikaan :o
Sitten riippuen öistä, seuraavat heräilyt on klo 01-04 välillä.

Mulle tulee mieleen ne niin sanotut "kauhu kohtaukset" meillä oli pojalla kans viime kesänä öisin kauheita huuto ja raivo kohtauksia eikä osannut sanoa itse mikä on ja miksi huutaa, niitä kesti koko kesän ja joka yö heräsi kerran pari huutamaan ja karjumaan, poika täyttää joulukuussa 4v, ne hävis kyllä ne karjumiset aikanaan mut tämmönen nyt tuli mieleen. Saattaa nähdä unta jostain mitä on tapahtunut tai tehnyt ja ne jotenkin sitten yöllä tulee pelottavina unina ja sitä sitten huutavat.
En tiedä oliko mitään apua sulle :p

itse olen miettinyt kans noita kauhukohtauksia, mutta koska nämä ovat jatkuneet jo syntymätä lähtien, jotenkin epäilyttää, että jos ei sittenkään.
Ja kun ei tuo ole peloissaan tai hysteerisenä huuda, vaan lähinnä kiukkuinen ja "vaativa" öisin.

Ystävän pojalla oli kauhukohtauksia mut ne oli kyllä erilaisia kuin nää meidän jutut.

KUulostaa ehkä kaukaahaetulta, mutta tee kokeilu myös esim. pari maidotonta (tai muu allergiaepäily jos kuvittelet että voisi olla) päivää...Meillä 4v. yöheräilyt ja yölliset levottomuudet loppuivat maitoallergian selvittyä.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiTietääKyllä:
KUulostaa ehkä kaukaahaetulta, mutta tee kokeilu myös esim. pari maidotonta (tai muu allergiaepäily jos kuvittelet että voisi olla) päivää...Meillä 4v. yöheräilyt ja yölliset levottomuudet loppuivat maitoallergian selvittyä.

meillä on testattu kun on atoopikko lapsi...
atopia hoidossa hyvin, ettei jää sitä kuvaa että kutinasta tms johtuisi nuo kohtaukset.

Meillä sama meininki.. Välillä syynä painajaiset, välillä yölliset kauhukohtaukset ja välillä "ei saa nukuttua", niinku tyttö asian esittää.. Tyttö nyt siis 3 v 10 kk

Yöllisen kauhukohtauksen aikaan tyttöön ei saa koskee, ei kuuntele puhetta ollenkaan, erilainen ilme kasvoilla eikä reagoi mihinkään. Huomaa silmistä ettei oo kunnolla hereillä. Valot kun laittaa päälle hän jonkin ajan kuluttua havahtuu. Painajaisista "toipuu" paljon helpommin, viime aikoina ollut painajaisten aiheena kärpäset..

Meillä tyttö herää ekan kerran pyöreesti klo. 22.00 ja sen jälkeen miten milloinkin. Aamuyöt yleensä nukkuu parhaiten. Mä oon tähän mennessä kokeillu kaikki mahdolliset kikat, nukutuskeinot, iltojen rauhoittelut, unirytmit ja systeemit mutta mistään ei apua. Välillä saattaa pari kk mennä paremmin mutta sitten yleensä taas heittää häränpeppua. Viimeks nyt pari kk sitten alko taas kertakaikkisen helvetilliset yöt, uhman takia.

Ongelmana on myös se että tyttö herää yöllä täysin pirteenä! :o Jos tyttöö yrittää saada takas nukkumaan mutta unet on menny ohi niin siitä on seurauksena kunnon huutokonsertti (viimeks melkee 3 tuntia..)

Kyllä mä alan pikkuhiljaa vaan uskomaan että taitaa olla tyttö "äitiinsä tullut". Mulla on ollu penskana samanlaista hommaa ja edelleenkin oon heikko nukkumaan. Kai se viimeistään murrosikäsenä nukkuu, sitte sitä ei saa enää hereille.. :laugh:

Yhteistyössä